Miten tässä nyt voisi oikein edetä?? (varkausasiaa!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehellisen lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22392924:
Kyllä mielestäni nyt sillä toisella pojalla kumminkin olisi velvollisuus osoittaa että kengät ovat mukamas hänen, koska me kyllä tiedämme että ne ovat meidän. Ja aika sattumaa että olisi ihan saman kokoinen jalkakin?

Sä et oo voinu osoittaa niiden olevan teidän joten yhtälailla velvollisuus on sullakin. Toi pankkijuttu ei todista yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";22392880]Siis pääseekö tavalliset pankkivirkailijat katsomaan ihan tilitapahtumia toisten tileiltä?!?!?!?[/QUOTE]
No tietenkin. Ihan samallalailla kun hän katsoo asiakkaan tilitiedot.

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22392964:
No meillä ei oo, mut oon yrittäny kysellä tältä lapsen tädiltä, et onko hänellä tallessa. Hope so!
Miksi hänellä pitäiso lla kuitti jos sinulla ei ole?

Olet varkaan äiti ja jos olisi oma poika kyseessä pistäisin sinua turpaan.

[QUOTE="vieras";22392973]Miksi hänellä pitäiso lla kuitti jos sinulla ei ole?

Olet varkaan äiti ja jos olisi oma poika kyseessä pistäisin sinua turpaan.[/QUOTE]

Etkö osaa lukea. Aloittajahan kirjoitti, että kengät saatiin lahjaksi. Harvoin sitä lahjan mukana kuittia saa...

[QUOTE="vieras";22392995]Jos ei itsella ole kuittia tai todistetta, että kengät ovat juuri ne omat niin ei voi vatia toista todistamaan.[/QUOTE]
Eli aloittajalla on todistustaakka.

[QUOTE="vieras";22392973]Miksi hänellä pitäiso lla kuitti jos sinulla ei ole?

Olet varkaan äiti ja jos olisi oma poika kyseessä pistäisin sinua turpaan.[/QUOTE]

Koska me ollaan saatu ne LAHJAKSI ja he väittävät ostaneensa itse!

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22392887:
Periaatteessa tein väärin, mutta käytännössä en, koska etsin vain todisteita itselleni, että olisivat muka ostaneet jostain kenkäkaupasta nuo... mutta eivätpä ole.

No kyllä sinä väärin teit, ihan sama mitä selittelet. En ole pankissa töissä, mutta ihan varmasti siellä jotkut säännöt on, miten/milloin kenenkin tilejä voi käydä urkkimassa.

Mutta ymmärrän kyllä, että kävit tiedot katsomassa, olisin tehnyt saman itsekin (kuten valtaosa täällä kirjoittavista, vaikka tekopyhyyksissään muuta väittävätkin)

Eli joka tapauksessa, älä nyt vain möläytä ääneen, että olet nuo tiedot käynyt katsomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22393086:

ostaneet käteisellä? Mummo antanut lapselle kenkärahan? Bonuksilla ostameet?

kerro jo mitkä tossut on semmoset ettei suomessa myydä?

[QUOTE="vieras";22393002]Eli aloittajalla on todistustaakka.[/QUOTE]

Ei todistustaakka on kumpaisellakin!!! Nyt on sana sanaa vastaan, joten emme voi tietää kumpi puhuu totta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22393086:

Täytyy kyllä sanoa ettei itsellä ole tapana säästellä kuitteja lastenvaatteista tai kengistä sen jälkeen kun ne on käyttöön otettu. Enkä edes aina muista mistä liikkeestä ja koska mikin vaatekappale on ostettu, kumpi vanhemmista sen on maksanut ja tuliko maksettua käteisellä vai kortilla. Eli ei minulla ainakaan olisi juuri todisteita siitä että olen itse jonkun vaatekappaleen hankkinut.

Tapanani on kyllä laittaa lapsen nimi vaatteisiin.

[QUOTE="vieras";22393134]Joo voi aloittaja pistää tiedot tossuista niin tarkistetaan saatavuus.[/QUOTE]

Converse-merkkiset, merkki on valkoisella "väärällä" puolella nilkkaa, väriltään harmaat, mokkanahkaa, samoin tuo karva sisäpuolella on harmahtava. Kengännauhat ovat valkoiset. En ole missään vielä törmännyt samanlaisiin, joten tuskin saa Suomesta!

Laittakaa nimet kenkiin niin välttyy tälläiselta sopalta. On sitten päiväkodissa taikka koulussa mutta lapsen nimi vedenkestävällä tussilla.

Toimii ja yksinkertaisen tehokasta.

Ja tuosta pankkineitin tilejen katsomisesta oli juts tänä aamuna täällä juttua......

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22394080:
Converse-merkkiset, merkki on valkoisella "väärällä" puolella nilkkaa, väriltään harmaat, mokkanahkaa, samoin tuo karva sisäpuolella on harmahtava. Kengännauhat ovat valkoiset. En ole missään vielä törmännyt samanlaisiin, joten tuskin saa Suomesta!

Jep niin arvelinkin ettei löydy.

Mua ihmetyttää eniten se että et mennyt puhumaan asiasta sen toisen pojan vanhempien kanssa, vaikka sieltä pyydettiin asiaa selvittämään. Olisi ollut aikuismaista selvittää asia rauhallisesti, kuin mennä toisten tilitietoja selvittämään!! Kertoo omasta epärehellisyydestä tuollainen. Ja et sä voi käyttää "todistusaineistona" tuota ettei tilitiedoissa näy kenkäkauppaan ostoja. Jäisit ite vaan kiinni ja voihan ne kengät ostaa käteiselläkin!?

Täytyy kyllä sanoa ettei itsellä ole tapana säästellä kuitteja lastenvaatteista tai kengistä sen jälkeen kun ne on käyttöön otettu. Enkä edes aina muista mistä liikkeestä ja koska mikin vaatekappale on ostettu, kumpi vanhemmista sen on maksanut ja tuliko maksettua käteisellä vai kortilla. Eli ei minulla ainakaan olisi juuri todisteita siitä että olen itse jonkun vaatekappaleen hankkinut.

Tapanani on kyllä laittaa lapsen nimi vaatteisiin.

Näinhän se menee perus Citymarketin tennareiden kanssa, mutta kyllä minä vaan muistan mikäli olen jonkun lasten vaatteen tai tavaran ostanut ulkomaisesta nettikaupasta. Plus vielä se, että silloin sulle jää todisteeksi tilausvahvistukset, yms.

Alkuperäinen kirjoittaja pisti silmään;22394269:
Mua ihmetyttää eniten se että et mennyt puhumaan asiasta sen toisen pojan vanhempien kanssa, vaikka sieltä pyydettiin asiaa selvittämään. Olisi ollut aikuismaista selvittää asia rauhallisesti, kuin mennä toisten tilitietoja selvittämään!! Kertoo omasta epärehellisyydestä tuollainen. Ja et sä voi käyttää "todistusaineistona" tuota ettei tilitiedoissa näy kenkäkauppaan ostoja. Jäisit ite vaan kiinni ja voihan ne kengät ostaa käteiselläkin!?

oho, luin huonosti ja olitkin käynyt asiaa selvittämässä. Mutta kumminkin, typerää mennä tilitietoja tarkasteleen!!

Yhteistyössä