uskis
[QUOTE="Vieras";22392214]Laita vain. Olisi oikeasti mukava vähän "avautua" ja "jutella".[/QUOTE]
abigail 75 @ suomi24 .fi
abigail 75 @ suomi24 .fi
laita vaan yhteen noi kaikkiabigail 75 @ suomi24 .fi
Oklaita vaan yhteen noi kaikki
Ajattelen paljon. On vaikea ummistaa silmiä maailman epäkohdilta, yhtä vaikeaa on olla näkemättä asioiden kahta puolta. Sen sijaan on helppo ummistaa silmät ja nähdä se omalta kannalta mieluisin vaihtoehto kahdesta pahasta.Oletko muuten koskaan ajatellut tai laittanut merkille, miten muslimit suhtautuvat Israelin valtion olemassaoloon?
Tutustun siihen myöhemmin, otan linkin talteen
Hui hai. Mitä tähän voi enää sanoa. Montako kertaa sulle on sanottu, että uskossa oleminen ei tarkoita, etteikö ajattelisi. Jumala antoi ihmiselle aivot ja ihan sitä varten että niitä saa ja on suositeltavaa käyttää. Ja tiedätkö, että monet ihmiset jotka ovat keksineet ihan mullistavia keksintöjä mm Watt, Bach jne olivat ihan elävässä uskossa olevia kristittyjä.Kyllä sanoo, se vahvistaa sen mitä olen jo pitkään epäillyt. Siinä missä normaalit asiat ymmärretään älyllä, jumala ja raamattu ymmärretään älyä käyttämättä eli älyttömyydellä, kuten tuossa juuri sanoit. Kun kerran jumalaa ei voi älyllä ymmärtää, jäljelle jää sokea usko. Lyhyesti, jumalaan uskominen tarkoittaa ajattelemattomuutta. Itse asiassa olen jossakin määrin kiitollinen sinulle, ei olisi tullut mieleen että uskovainen onnistuisi noin hyvin kuvailemaan uskon älyttömyyden
Joskaan en tiedä onko tässä enää mitään väiteltävää jos sinäkin olet sitä mieltä että usko tarkoittaa tiedon ja älyn puutetta.
Hyvinhän heidän terroritekonsakin eritellään. Ei jää pimentoon että kuka se nyt minkäkin moskeijan tai bussin räjäytti. oikein itse innolla ilmoittautuvat vastuullisiksi. Miksei siis hyväntekeväisyydessäkin ilmoitettaisi?Haluaisitko kukaties että ne alkaisi erittelemään raporteissaan "tähän operaatioon osallistui 34 kristittyä ja 27 muslimia" tai jotain?
Ei, se ei tarkoita sitä ettei käyttäisi aivojaan missään. Se vain tarkoittaa ettei käytä niitä tässä nimenomaisessa asiassa, koska kuten nyttemin on todettu, "jumalaa" ei voi ymmärtää älyllä, vaan älystä luopumalla.Hui hai. Mitä tähän voi enää sanoa. Montako kertaa sulle on sanottu, että uskossa oleminen ei tarkoita, etteikö ajattelisi. Jumala antoi ihmiselle aivot ja ihan sitä varten että niitä saa ja on suositeltavaa käyttää. Ja tiedätkö, että monet ihmiset jotka ovat keksineet ihan mullistavia keksintöjä mm Watt, Bach jne olivat ihan elävässä uskossa olevia kristittyjä.
Edelleenkään milloinkaan VT:n lakeja ja sääntöjä ei ole kumottu.Voi elämä . Ei taas...miksi tää menee aina tähän ja tuo orjuus. Se on VT:ssa ja Jeesus tuli ja täytti lain. Tuohon aikaan orjuus oli hyvin yleistä yhteiskunnassa. Ja Raamattu kyllä jo muinaisina aikoina kehotti pitämään orjista hyvän huolen. Orjuus oli siis ihan yleisesti hyväksyttyä ja kuului senaikaiseen kulttuuriin.
Minusta jokainen uskonnollinen opus on kova ja rankka. Olen aina ollut kiinnostunut yhteiskunnasta ja uskonnoista, en ole ummikko. Minusta on parempi myöntää, että tuomitsee muita oli kyseessä uskonto tai mielipide, sen sijaan, että esittää tekopyhää. Valitettavasti olet itse tuominnut, vaikka kristityn (mielestäni ) tulisi, kuten myös muiden, osoittaa armoa ja rakkautta myös niille jotka ovat erilaisia. Eikö raamattukin niin opeta? Voin itse myöntää, että minä tuomitsen mielipiteesi muslimeista, koska he ansaitsevat ihmisarvon kuten sinäkin, heitäkään kuten ei meitäkään pidä tuomita ääriliikkeiden teoista. Islamin ja Kristinuskon pääsanoma on kuitenkin rakkaus, hyväksyntä ja armo, johan teosten luomiskertomukset osoittavat miten yhteneväiset ovat jumalten opit.Pyydän anteeksi, jos ja kun olen loukannut. Mutta koraanin henki on aika kova ja rankka. Voit oikesti itse tutustua siihen. Kirjastosta löytyy. En oikeasti tarkoita tuomita ihmisiä.
Kuinka voisikaan! Jumala loi universumin, galaksit, tähdet, maan, kuun, puut, kasvit, eläimet, ihmiset, alkuaineet, maankuoren, lumen, veden jne...kuinka Jumala voisi ihminen koskaan edes kuvitella ymmärtävänsä kuin ehkä pikkupikkupikku hippusen?Ei, se ei tarkoita sitä ettei käyttäisi aivojaan missään. Se vain tarkoittaa ettei käytä niitä tässä nimenomaisessa asiassa, koska kuten nyttemin on todettu, jumalaa ei voi ymmärtää älyllä.
Suoraan Koraanista.Tuo on muuten totta. Muslimi on oikea muslimi, kun on tappanut ensin juutalaiset ja sitten kristityt. Kristityt ovat "koiria", kaksi naista vastaa yhtä miestä jne.
Nyt laitoin sinulle postia..laita vaan yhteen noi kaikki
Helkkari meni viesti spämmifiltteriinTuo on muuten totta. Muslimi on oikea muslimi, kun on tappanut ensin juutalaiset ja sitten kristityt. Kristityt ovat "koiria", kaksi naista vastaa yhtä miestä jne.
Miten niin menee tähän. Eikö vastaukseni vastannut hyvin kysymykseen tuleeko koraania tai raamattua ottaa kirjallisesti. Johon vastasin, että ei. Nehän rakentuvat vertauskuvista! Vertauskuvat eivät ole kirjaimellisesti otettavia asioita.Voi elämä . Ei taas...miksi tää menee aina tähän ja tuo orjuus. Se on VT:ssa ja Jeesus tuli ja täytti lain. Tuohon aikaan orjuus oli hyvin yleistä yhteiskunnassa. Ja Raamattu kyllä jo muinaisina aikoina kehotti pitämään orjista hyvän huolen. Orjuus oli siis ihan yleisesti hyväksyttyä ja kuului senaikaiseen kulttuuriin.
Jos loi. Jos uskominen vaatii älystä luopumista, se myös tarkoittaa sitä. Näinhän voi uskoa ihan mihin hyvänsä keijuihin ja yksisarvisiin, koska äly ei näköjään pelaa mitään osaa siinä toiminnassa. Sitten se onkin enää henkilökohtaisten mieltymysten ja sattumien summa mihin alkaa uskoa, kun tiedolla ja päättelyllä ei ole sijaa. Yksi uskoon pohjautuva olento on yhtä hyvä kuin toinenkin.Kuinka voisikaan! Jumala loi universumin, galaksit, tähdet, maan, kuun, puut, kasvit, eläimet, ihmiset, alkuaineet, maankuoren, lumen, veden jne...kuinka Jumala voisi ihminen koskaan edes kuvitella ymmärtävänsä kuin ehkä pikkupikkupikku hippusen?