Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392181]Muslimit eivät oikein osaa tuota PR:ää. Ei ainakaan jos on tarkoitus uskotella meille, että he muutakin tekevät kuin pelkkiä saatanallisia väkivallantekoja.

Mutta laitas sinä mulle linkki mistä näen heikäläisten avustustyön esimerkiksi Haitissa! Jostainhan sinä tuon luit ellet omasta päästäsi juttua "auttavista muslimeista" keksinyt!?[/QUOTE]

Hmm, jos he eivät osaisi PR:ää niin miten minäkään uskonnoton ihminen voisin tietää, että ei laupeus ole ainoastaan kristittyjen hyve.

Tuossa sinulle esimerkiksi yksi järjestö ja heidän työstään kuvauksia. Welcome to the IMANA

"äiti 44v"
Suomalaisia tuntuu aina yllättävän se että Punaisen Ristin koko nimi on Punaisen Ristin ja Punaisen Puolikuun kansainvälinen liike. Arvatkaa mistä se puolikuu tulee?
Sekö riittää että se puolikuu on lykätty logoon?

Jippii, musujenhan ei tarvitsekaan laittaa rikkaa ristii kun onhan järjestö sentään Punainen Risti - Punainen Puolikuu!

Ja muuten, kyllä tuon tiesin. Mutta muslimiavustustyöntekijöistä en ole kuullutkaan enkä keräyksistä joissa muslimit keräisivät rahaa muuhun kuin aseisiinsa. Eikä takuulla kerää varoja vääräuskoisten auttamiseen! Se on nimittäin täysin vastoin Koraania!

uskis
Ei varmaan o,eainoa tällaine tapaus. Mutta niitäkin on, jotka voivat todistaa muuta. Ja tosiaan on ihan eläviä ihmisiä, jotka kuvailevat hyvinkin yksityiskohtaisesti, millaista on taivaassa. On myös ihmisiä, jotka eivät ole kuolleet ja heille on näytetty helvetti. Ja jotkus kuvaavat myös ihan tunteneensa helvetin aisteillaan. Ja se ei ole enää mitään mukavaa hommaa :cry:
Anteeksi virheet, tää alkaa jo pikkuhiljaa tippua..mutta vielä sitkeästi koitan pitää silmiä auki ja saada hyytyneet sormeni hyppimään näppisellä oikeassa järjestyksessä.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392181]Muslimit eivät oikein osaa tuota PR:ää. Ei ainakaan jos on tarkoitus uskotella meille, että he muutakin tekevät kuin pelkkiä saatanallisia väkivallantekoja.

Mutta laitas sinä mulle linkki mistä näen heikäläisten avustustyön esimerkiksi Haitissa! Jostainhan sinä tuon luit ellet omasta päästäsi juttua "auttavista muslimeista" keksinyt!?[/QUOTE]

Hmm, jos he eivät osaisi PR:ää niin miten minäkään uskonnoton ihminen voisin tietää, että ei laupeus ole ainoastaan kristittyjen hyve.

Tuossa sinulle esimerkiksi yksi järjestö ja heidän työstään kuvauksia.

www. imana.org

"Vieras"
Ei varmaan o,eainoa tällaine tapaus. Mutta niitäkin on, jotka voivat todistaa muuta. Ja tosiaan on ihan eläviä ihmisiä, jotka kuvailevat hyvinkin yksityiskohtaisesti, millaista on taivaassa. On myös ihmisiä, jotka eivät ole kuolleet ja heille on näytetty helvetti. Ja jotkus kuvaavat myös ihan tunteneensa helvetin aisteillaan. Ja se ei ole enää mitään mukavaa hommaa :cry:

Itsekin olen kuullut tarinoita niistä, joille on näytetty helvetti ja joillekin taivas... Ja sitten taas puheita siitä, miten ei ole nähty mitään. Ja jotenkin tuo viimeinen vaihtoehto tuntuu tosi ahdistavalta. Siis ei se ajatus mistään helvetistäkään todellakaan ole mukava - mutta silti. Välillä pohtii tätä elämää. Että miksi pitäisi tehdä mitään, jos tää ei johda mihinkään. Ahdistavaa.

"äiti 44v"
Noo, en minä ihan pohojalaasia ole, mutta kyllä siellä joskus jonkin aikaa asustellut. Niin, voipi se olla, että tuo osoitteen paljastaminen menee jo hiukkasen liian pitkälle. Ei tiedä, millaista vihapostia on tiistaina (ai ei välttämättä, se postilakko...) laatikossa. Ja tiiä, mitä mätiä kananmunia seiniä vielä vois koristaa. Mä musiatn sua rukouksissa. Ja kuule, kyllä niin ärräpäitä täältäkin tulee, kun tilanne vaatii. Tosin Herra on niistä pikkuhiljaa vapauttanut. Tulee niin syyllinen tai likanen olo, kun päästää suusta niitä :(. Mutta niinkus tiijät, ettei meistä synnittömiä tule koskaan! Vasta sitten taivassa helpottaa :)
Ja pistähän parit rukoukset tuon dechsinkin puolesta eetteriin. Se on niiden tarpeessä kun se ei kuulemma tajua mistään mitään :D

[QUOTE="äiti 44v";22392191]Sekö riittää että se puolikuu on lykätty logoon?

Jippii, musujenhan ei tarvitsekaan laittaa rikkaa ristii kun onhan järjestö sentään Punainen Risti - Punainen Puolikuu!

Ja muuten, kyllä tuon tiesin. Mutta muslimiavustustyöntekijöistä en ole kuullutkaan enkä keräyksistä joissa muslimit keräisivät rahaa muuhun kuin aseisiinsa. Eikä takuulla kerää varoja vääräuskoisten auttamiseen! Se on nimittäin täysin vastoin Koraania![/QUOTE]
Haluaisitko kukaties että ne alkaisi erittelemään raporteissaan "tähän operaatioon osallistui 34 kristittyä ja 27 muslimia" tai jotain?

uskis
[QUOTE="Vieras";22392189]Mä puutun tähän nyt huutelemalla täältä sivusta, että mun käsittääkseni ev.lut. kirkko korostaa armoa. Sehän se keskeinen asia kai onkin. Mutta toisaalta mäkin olen kuullut sanottavan, että "koston Jumala" - löytyisköhän tuo jostain Psalmeista? En tunne Raamattua niin tarkkaan, että osaisin varmaksi sanoa, mutta voisin arvella - ja jos en nyt muista ihan väärin. Varma en siis ole. Mutta itsekin olen kuullut tosiaan ihan ev.lut. kirkkoon kuuluvien uskovaisten puhuvan "koston Jumalasta". Ehkäpä joku osaa sanoa asiasta jotain varmemmin kuin minä. :)[/QUOTE]

Jumalasta puhutaan koston Jumalana eristyisesti Israelin kansan vaiheissa. Armo on siinä, että Jeesus tuli tänne ja kuoli edestämme. Siinä on armo, että meille aukaistiin tie Jumalan yhteyteen Jeesuksen kautta. Voimme ottaa tuon lahjan tai hylätä sen, jolloin armo ei kohdallamme toimi. Eli hylkäämme Jumalan tarjoaman armon.

"äiti 44v"
Siinä päästään taas uskonnon perusolemukseen. Tehdään ajattelemattomuudesta hyve.

Jos raamattua ei pysty ymmärtämään älyllä vaan uskolla, mitä se sanoo sinulle uskon (ja raamatun) olemuksesta?
Sanoo sen mitä Raamatussa suoraan sanotaan että tarkoitus on siis todellakin USKOA eikä TIETÄÄ. Se on USKO eikä TIETO.

Henkilökohtainen usko eikä henkilökohtainen tieto.

Eikö tämä sulle mitään sano?

Jumala tahtoo että ihminen luottaa ja uskoo Häneen, ei itseensä ja älyynsä.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392191]Sekö riittää että se puolikuu on lykätty logoon?

Ja muuten, kyllä tuon tiesin. Mutta muslimiavustustyöntekijöistä en ole kuullutkaan enkä keräyksistä joissa muslimit keräisivät rahaa muuhun kuin aseisiinsa. Eikä takuulla kerää varoja vääräuskoisten auttamiseen! Se on nimittäin täysin vastoin Koraania![/QUOTE]

Tuo on muuten totta. Muslimi on oikea muslimi, kun on tappanut ensin juutalaiset ja sitten kristityt. Kristityt ovat "koiria", kaksi naista vastaa yhtä miestä jne.

uskis
[QUOTE="Vieras";22392194]Itsekin olen kuullut tarinoita niistä, joille on näytetty helvetti ja joillekin taivas... Ja sitten taas puheita siitä, miten ei ole nähty mitään. Ja jotenkin tuo viimeinen vaihtoehto tuntuu tosi ahdistavalta. Siis ei se ajatus mistään helvetistäkään todellakaan ole mukava - mutta silti. Välillä pohtii tätä elämää. Että miksi pitäisi tehdä mitään, jos tää ei johda mihinkään. Ahdistavaa.[/QUOTE]

Jeesus kuoli sunkin edestäsi. Hän tuli, että meillä olisi yltäkylläinen elämä. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja Jeesus itse sanoo, että minun rauhan minä teille annan, en sellaista kuin maailma antaa. Rukoile, että Jeesus tulisi sinun elämääsi. Hän ei hylkää ketään, joka Hänen luokseen tulee. Siunausta sulle :heart:

uskis
[QUOTE="vieras";22392203]Ja näinkö ajattelee teidän Jumalanne? Vai puhuuko nyt kenties saatana kauttasi?[/QUOTE]

No otapas itse selvää. Koraani käteesi ja sitten rinnalla voit lukea vaikka Raamattua :hug:

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392195]Ja pistähän parit rukoukset tuon dechsinkin puolesta eetteriin. Se on niiden tarpeessä kun se ei kuulemma tajua mistään mitään :D[/QUOTE]

Juu, muistan.

"Vieras"
Jeesus kuoli sunkin edestäsi. Hän tuli, että meillä olisi yltäkylläinen elämä. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja Jeesus itse sanoo, että minun rauhan minä teille annan, en sellaista kuin maailma antaa. Rukoile, että Jeesus tulisi sinun elämääsi. Hän ei hylkää ketään, joka Hänen luokseen tulee. Siunausta sulle :heart:

Uskon kyllä Jumalaan. Ja Jeesukseen. Siihen, että hän on kuollut ristillä meidän kaikkien syntien tähden. Mutta vaikka uskon, niin en uskossa ole tai elä. Ahdistus kumpuaa tietyistä asioista. On hankala kirjoittaa tällä palstalla, pitäisi saada joku hieman "kahdenkeskeisempi" tila, missä jutella vailla uteliaiden katseita.

uskis
[QUOTE="Vieras";22392210]Uskon kyllä Jumalaan. Ja Jeesukseen. Siihen, että hän on kuollut ristillä meidän kaikkien syntien tähden. Mutta vaikka uskon, niin en uskossa ole tai elä. Ahdistus kumpuaa tietyistä asioista. On hankala kirjoittaa tällä palstalla, pitäisi saada joku hieman "kahdenkeskeisempi" tila, missä jutella vailla uteliaiden katseita.[/QUOTE]

Ok, haluatko että laitan sulle sähköpostiosoitteen?

"vieras"
Tuomita muita IHMISIÄ? En puhu ihmisistä, vaan siitä mitä KORAANI sanoo.
Mistä sinä tiedät mitä koraani sanoo? Luulin, että nämä sanat tulivat sinun suustasi ja sielustasi "Tuo on muuten totta. Muslimi on oikea muslimi, kun on tappanut ensin juutalaiset ja sitten kristityt. Kristityt ovat "koiria", kaksi naista vastaa yhtä miestä jne."

Tuo on tuomitsemista, tuo on ihmisen alistamista, tuo ei ole lähimmäisen rakkautta saati armoa.

uskis
[QUOTE="vieras";22392209]Niin, mutta toi kuulostaa saatanalliselta tuomita muita ihmisiä.[/QUOTE]

Oletko muuten koskaan ajatellut tai laittanut merkille, miten muslimit suhtautuvat Israelin valtion olemassaoloon?

"äiti 44v"
Siinä tapauksessa joko tietoisesti valehtelevat tai pitävät hallusinaatioita tapahtuneena todellisuutena. Muuten tuollainen olisi saatu jo ajat sitten toistettua tarkkailluissa olosuhteissa.

En siis epäile etteivätkö tuttavasi uskoisi nähneensä mitä kuoleman jälkeen on. Jo määritelmällisesti jos näkee mitä on kuoleman jälkeen vielä eläessään, ei ole nähnyt mitä on kuoleman jälkeen.
En usko että Jumalaa tai hänen tekojaan (mikä tietenkin on Jumalan teko jos Hän ihmiselle näyttää tuonpuoleisen) saadaan IKINÄ todistettua tarkkailluissa olosuhteissa.

Ja sitten kun Jeesus tulee takaisin niin on jo liian myöhäistä ruveta tiedettä asiasta tekemään. Eikä tarpeellistakaan.

Tuli muuten mieleen että luin kerran että pelkkä uskominen ei pelasta, jos ei ole Pyhän Hengen uudelleen synnyttämä. Siinä sanottiin näin että "Sielunvihollinenkin TIETÄÄ JA USKOO että Jeesus oli Jumalan Poika. Mutta ei paholainenn silti pelastu."

Melkolailla selkeästi, rajusti ja havainnollisesti sanottu se asia että usko ei ole tieto ja usko ilman tekoja on kuollutta. Oletko uskis samaa mieltä että tuota siinä tarkoitetaan mitä tulkitsin?

Yhteistyössä