Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
uskis
No, se on sentään alku. Henkilökohtaisesti pidän minkälaista tahansa varmuutta kuoleman jälkeisestä elämästä pahimmanlaatuisena ylimielisyytenä ja suuruudenhulluutena. Tiedän faktana, että kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Mistä? Siitä, että kellään ei ole sellaisia aisteja, joita minulla ei ole.

En pidä sanasta ateisti, koska se edustaa samaa ylimielistä asennetta tietämisestä. Minä äänestän "en tiedä", mutta järjellä ajatellen taikakäärmeet ja helmistä kasatut portit joita vartioi partainen vanhus eivät kuulosta kovin vakavasti otettavalta vaihtoehdolta.

Mutta joo. Kyllä organisoitunut uskonto on se pahin mahdollinen. Usko tarkoittaa ajattelun puutteen muuttamista hyveeksi. Sillä ei pidä ylpeillä. Ja ne jotka julistavat uskon tärkeyttä ovat älyllisiä orjanomistajia, jotka pitävät ihmisiä kahleissaan. Kun ihminen sanoo "opasta minua, jumala, olen valmis", sehän teoriassa kuulostaa ihan kivalta. Paitsi ettei jumala vastaa ikinä, ja se tyhjiö täytetään ihmisellä jolla on oma agendansa.

Mä taas tiedän faktana, että monet ovat nähneet, mitä kuoleman jälkeen on. Mm eräs läheinen ihminen. Luepa muuten kirja "kuoleman tuolla puolen". Sen on kirjoittanut tieteellisesti orientoitunut kirurgi, Maurice Rawlings, joka ihan suoraan sanoi olleensa ateisti. Todella mielenkiintoinen opus. Sisältää aivan tieteellistäkin faktaa. Melkeinpä puolet kirjasta käsittelee ihan tieteellisesti todistettuja tosiasioita mm ihmiskehon toiminnasta.
Tuo viestisi loppuosa ei mitenkään yllätä. Se kuvaa ihmisen mietteitä, joka ei ole kohdannut elämässään jumalallista todellisuutta.

"äiti 44v"
[QUOTE="kukkuja";22392124]Mitä pidät tälläisesta raamatun opista: "Autuas se, joka ottaa pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon! " . Psa 137:9[/QUOTE]

Tuo kuullostaa niin islamilta että on ihan kumma, että jos muslimi kääntyy kristinuskoon, hänet tapetaan muslimien toimesta.

[QUOTE="vieras";22392152]Muslimi vapaaehtoistyöntekijtä olivat ainakin tekemässä hyvää Haitissa ja Tsunamin aikaan Thaimaassa. Aika kapealaista katsontaan jos ei pysty näkemään hyvää myös toisissa.[/QUOTE]
Suomalaisia tuntuu aina yllättävän se että Punaisen Ristin koko nimi on Punaisen Ristin ja Punaisen Puolikuun kansainvälinen liike. Arvatkaa mistä se puolikuu tulee?

"äiti 44v"
Koska jumala loi kaiken niin osaahan se nyt järkätä itsestään sellaisen kirjankin, joka ei vilise ristiriitaisuuksia ja epäkohtia. Samalla logiikalla.

Sinänsä huvittavaa että jumalasi on niin tyhmä, että Kalle Päätalokin osasi tehdä tietyt asiat häntä paremmin. Varsinainen jumala.
Jumalapa osasi tehdä Kalle Päätalon!

Ja Raamattuun on tarkoitus USKOA juntti! Se on siksi niin vaikea ymmärtää että ihminen joutuu uskomaan ennenkuin pystyy mitään ymmärtämään. Get it? No ei se mitään.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392154]Mä en taida kuitenkaan ihan vielä olla täysin taivaskelpoinen?

Luultavasti minun pitäisi sentään kiroilla kuitenkin vähemmän? Eikä se ole ainoa ongelma edes... tuo kiroilu. Mutta kyllä minä Raamattuun uskomaan pystyn, se ei ole ikinä ollut vaikeata. Haluaisin ilman muuta pelastua, puolestani saa kyllä rukoilla ei siinä mitään.

Ei taida palstan sääntöjen mukaan olla luvallista täällä sanoa mihin osoitteeseen ambulanssin tilaatte? :D

Syrän? Pohjalaisia siis. Ja meikäläinenhän huitoo puolessa välissä VIITTÄKYMMENTÄ KÄÄK![/QUOTE]

Noo, en minä ihan pohojalaasia ole, mutta kyllä siellä joskus jonkin aikaa asustellut. Niin, voipi se olla, että tuo osoitteen paljastaminen menee jo hiukkasen liian pitkälle. Ei tiedä, millaista vihapostia on tiistaina (ai ei välttämättä, se postilakko...) laatikossa. Ja tiiä, mitä mätiä kananmunia seiniä vielä vois koristaa. Mä musiatn sua rukouksissa. Ja kuule, kyllä niin ärräpäitä täältäkin tulee, kun tilanne vaatii. Tosin Herra on niistä pikkuhiljaa vapauttanut. Tulee niin syyllinen tai likanen olo, kun päästää suusta niitä :(. Mutta niinkus tiijät, ettei meistä synnittömiä tule koskaan! Vasta sitten taivassa helpottaa :)

Mä taas tiedän faktana, että monet ovat nähneet, mitä kuoleman jälkeen on. Mm eräs läheinen ihminen. Luepa muuten kirja "kuoleman tuolla puolen". Sen on kirjoittanut tieteellisesti orientoitunut kirurgi, Maurice Rawlings, joka ihan suoraan sanoi olleensa ateisti. Todella mielenkiintoinen opus. Sisältää aivan tieteellistäkin faktaa. Melkeinpä puolet kirjasta käsittelee ihan tieteellisesti todistettuja tosiasioita mm ihmiskehon toiminnasta.
Tuo viestisi loppuosa ei mitenkään yllätä. Se kuvaa ihmisen mietteitä, joka ei ole kohdannut elämässään jumalallista todellisuutta.
Okei, tarkennan. Tiedän faktana ettei kukaan elävä tiedä mitä kuoleman jälkeen on. Tokihan ne kuolleet tuttavasi ovat nähneet mitä kuoleman jälkeen on, mikäli siis kuoleman jälkeen on "näkemistä".

[QUOTE="äiti 44v";22392159]Jumalapa osasi tehdä Kalle Päätalon!

Ja Raamattuun on tarkoitus USKOA juntti! Se on siksi niin vaikea ymmärtää että ihminen joutuu uskomaan ennenkuin pystyy mitään ymmärtämään. Get it? No ei se mitään.[/QUOTE]
Siinä päästään taas uskonnon perusolemukseen. Tehdään ajattelemattomuudesta hyve.

Jos raamattua ei pysty ymmärtämään älyllä vaan uskolla, mitä se sanoo sinulle uskon (ja raamatun) olemuksesta?

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392163]Kävin nopeasti paskattamassa sen tuohon naapurin portinpieleen... olen se minäkin melko lapsellinen kusipää vai mitä! :D Siksi tulen dechsin kanssa vissiin niin hyvin juttuun. Ja muiden pönttöjen ja hullujen! Jopa jumalanhullujenkin kanssa :D[/QUOTE]

:LOL: .Kaikille jotakin!

"äiti 44v"
[QUOTE="kukkuja";22392143]Raamattu on ihmisen tekemä ja vieläpä miesten.
" Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä. " . San. 9:13 (vanha käännös)

" Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla. " . Sananl. 11:22[/QUOTE]

Ja mikäs tuossa on totuutta vastaan?

Kirkko hajosi kun naisett pääsi papeiksi.

Armeija on paskana, kun naiset tunki sinne.

Yhteiskunta on mokutettu muslimihelvetiksi (ja muutenkin, lapset on tarhattu tarhoihin etc), kun naiset "humaaneine näkemyksineen" ovat päässeet sen tuhoamaan ihan presidentin tasoa myöten.

Miksi Raamattua noilla kohdilla kritisoit? Totta puhuu.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392173]Ja mikäs tuossa on totuutta vastaan?

Kirkko hajosi kun naisett pääsi papeiksi.

Armeija on paskana, kun naiset tunki sinne.

Yhteiskunta on mokutettu muslimihelvetiksi (ja muutenkin, lapset on tarhattu tarhoihin etc), kun naiset "humaaneine näkemyksineen" ovat päässeet sen tuhoamaan ihan presidentin tasoa myöten.

Miksi Raamattua noilla kohdilla kritisoit? Totta puhuu.[/QUOTE]

Sä olet kyllä ajattelija :D. Noinhan se just on!

No sekin vielä, ettei nämä tuttavat ole edes kuolleet :D. Ihan tolpillaan ovat, ja niin rusoposkisia että.
Siinä tapauksessa joko tietoisesti valehtelevat tai pitävät hallusinaatioita tapahtuneena todellisuutena. Muuten tuollainen olisi saatu jo ajat sitten toistettua tarkkailluissa olosuhteissa.

En siis epäile etteivätkö tuttavasi uskoisi nähneensä mitä kuoleman jälkeen on. Jo määritelmällisesti jos näkee mitä on kuoleman jälkeen vielä eläessään, ei ole nähnyt mitä on kuoleman jälkeen.

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392152]Muslimi vapaaehtoistyöntekijtä olivat ainakin tekemässä hyvää Haitissa ja Tsunamin aikaan Thaimaassa. Aika kapealaista katsontaan jos ei pysty näkemään hyvää myös toisissa.[/QUOTE]

Muslimit eivät oikein osaa tuota PR:ää. Ei ainakaan jos on tarkoitus uskotella meille, että he muutakin tekevät kuin pelkkiä saatanallisia väkivallantekoja.

Mutta laitas sinä mulle linkki mistä näen heikäläisten avustustyön esimerkiksi Haitissa! Jostainhan sinä tuon luit ellet omasta päästäsi juttua "auttavista muslimeista" keksinyt!?

"vieras"
[QUOTE="Vieras";22392179]Kuitenkin puhutaan koston Jumalasta?[/QUOTE]

Ketkä puhuu? Eiköhän sekin ole sidoksissa johonkin tiettyyn ryhmittymään. Eikö ev.lut. korosta armoa?

"Vieras"

Eräs ihminen, joka oli kuolleena hetken aikaa (elvytettiin henkiin) ei ainakaan ollut ehtinyt nähdä mitään.

uskis
[QUOTE="Vieras";22392179]Kuitenkin puhutaan koston Jumalasta?[/QUOTE]

Jumalalla on selkeet periaatteet, niinkuin pitäisi vanhemmillakin olla. Paitsi että nykyään ei enää taida kohta sellaista vanhempaa löytyä. Jumala kunnioittaa ihmisen omaa tahtoa, ja jos ihminen ei halua Jumalan kanssa viettää iänkaikkisuutta, niin se on aivan sallittua, mutta hyvin valitettavaa. Ei Jumala siinä kosta, Hän vain vetäytyy ihmisen elämästä ja helvetissä Jumalaa ei enää ole lainkaan, ja siksi se onkin niin karmeaa :(.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392181]Muslimit eivät oikein osaa tuota PR:ää. Ei ainakaan jos on tarkoitus uskotella meille, että he muutakin tekevät kuin pelkkiä saatanallisia väkivallantekoja.

Mutta laitas sinä mulle linkki mistä näen heikäläisten avustustyön esimerkiksi Haitissa! Jostainhan sinä tuon luit ellet omasta päästäsi juttua "auttavista muslimeista" keksinyt!?[/QUOTE]

Welcome to the IMANA

[QUOTE="äiti 44v";22392181]Muslimit eivät oikein osaa tuota PR:ää. Ei ainakaan jos on tarkoitus uskotella meille, että he muutakin tekevät kuin pelkkiä saatanallisia väkivallantekoja.

Mutta laitas sinä mulle linkki mistä näen heikäläisten avustustyön esimerkiksi Haitissa! Jostainhan sinä tuon luit ellet omasta päästäsi juttua "auttavista muslimeista" keksinyt!?[/QUOTE]
Haiti earthquake - International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies

uskis
[QUOTE="Vieras";22392183]Eräs ihminen, joka oli kuolleena hetken aikaa (elvytettiin henkiin) ei ainakaan ollut ehtinyt nähdä mitään.[/QUOTE]

Ei varmaan o,eainoa tällaine tapaus. Mutta niitäkin on, jotka voivat todistaa muuta. Ja tosiaan on ihan eläviä ihmisiä, jotka kuvailevat hyvinkin yksityiskohtaisesti, millaista on taivaassa. On myös ihmisiä, jotka eivät ole kuolleet ja heille on näytetty helvetti. Ja jotkus kuvaavat myös ihan tunteneensa helvetin aisteillaan. Ja se ei ole enää mitään mukavaa hommaa :cry:

"Vieras"
[QUOTE="vieras";22392182]Ketkä puhuu? Eiköhän sekin ole sidoksissa johonkin tiettyyn ryhmittymään. Eikö ev.lut. korosta armoa?[/QUOTE]

Mä puutun tähän nyt huutelemalla täältä sivusta, että mun käsittääkseni ev.lut. kirkko korostaa armoa. Sehän se keskeinen asia kai onkin. Mutta toisaalta mäkin olen kuullut sanottavan, että "koston Jumala" - löytyisköhän tuo jostain Psalmeista? En tunne Raamattua niin tarkkaan, että osaisin varmaksi sanoa, mutta voisin arvella - ja jos en nyt muista ihan väärin. Varma en siis ole. Mutta itsekin olen kuullut tosiaan ihan ev.lut. kirkkoon kuuluvien uskovaisten puhuvan "koston Jumalasta". Ehkäpä joku osaa sanoa asiasta jotain varmemmin kuin minä. :)

Yhteistyössä