uskis
No, se on sentään alku. Henkilökohtaisesti pidän minkälaista tahansa varmuutta kuoleman jälkeisestä elämästä pahimmanlaatuisena ylimielisyytenä ja suuruudenhulluutena. Tiedän faktana, että kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Mistä? Siitä, että kellään ei ole sellaisia aisteja, joita minulla ei ole.
En pidä sanasta ateisti, koska se edustaa samaa ylimielistä asennetta tietämisestä. Minä äänestän "en tiedä", mutta järjellä ajatellen taikakäärmeet ja helmistä kasatut portit joita vartioi partainen vanhus eivät kuulosta kovin vakavasti otettavalta vaihtoehdolta.
Mutta joo. Kyllä organisoitunut uskonto on se pahin mahdollinen. Usko tarkoittaa ajattelun puutteen muuttamista hyveeksi. Sillä ei pidä ylpeillä. Ja ne jotka julistavat uskon tärkeyttä ovat älyllisiä orjanomistajia, jotka pitävät ihmisiä kahleissaan. Kun ihminen sanoo "opasta minua, jumala, olen valmis", sehän teoriassa kuulostaa ihan kivalta. Paitsi ettei jumala vastaa ikinä, ja se tyhjiö täytetään ihmisellä jolla on oma agendansa.
Mä taas tiedän faktana, että monet ovat nähneet, mitä kuoleman jälkeen on. Mm eräs läheinen ihminen. Luepa muuten kirja "kuoleman tuolla puolen". Sen on kirjoittanut tieteellisesti orientoitunut kirurgi, Maurice Rawlings, joka ihan suoraan sanoi olleensa ateisti. Todella mielenkiintoinen opus. Sisältää aivan tieteellistäkin faktaa. Melkeinpä puolet kirjasta käsittelee ihan tieteellisesti todistettuja tosiasioita mm ihmiskehon toiminnasta.
Tuo viestisi loppuosa ei mitenkään yllätä. Se kuvaa ihmisen mietteitä, joka ei ole kohdannut elämässään jumalallista todellisuutta.