Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="kukkuja";22392110]Millään ei ole niin paljon peloteltu, tapettu ja rahastettu ihmisiä, kuin uskon varjolla. Pelotellaan hevetillä, että saadaan ihmiset pysymään kirkossa ja maksamaan veroja, tai mitä kukakin uskonto vaatii jäseniltään. On monelta mennyt terveys ja talot uskon myötä.
En usko, että tämä on oikeaa Jumalan oppia, jos Häntä nyt sitten on olemassa[/QUOTE]

Hmm. Itse sanoisin niin, että uskon (hlökohtaisen) varjolla ei ole tehty juuri paskaakaan yhteiskunnallisesti. Mutta uskontoa on käytetty vallan välineenä. Usko ja uskonto on mielestäni kaksi eri asiaa. Siksi uskovan ei tarvitse kuulua mihinkään instituuttiin tullakseen pelastetuksi. Uskonnonopetus ja merkitys yhteiskunnallisesti on sitten taas eri asia. Mutta uskoisin niin, että helvettiä pelkäävät vain uskossa epävarmat. Itse en usko taivaaseen enkä helvettiin, niin en myöskään pelkää niitä. Tuskin vakaassa uskossakaan oleva pelkää helvettiä.

"äiti 44v"
Koittaisi nyt päättää minkä mukaan tuomitsee :D Toisin sanoen jos ihminen on muuten elänyt hyvän ja kauniin elämän muttei usko jeesukseen, hän ei pääse taivaaseen? Mutta sarjassa lapsia raiskannut pedofiili pääsee, kunhan katuu kuolinvuoteella?

Jos jumalan pitäisi olla kaikkitietävä, se on kyllä kehittänyt ehkä huonoimman oikeuskäytännön ikinä. Itse asiassa kuulostaa melkein siltä kuin raamatussa pyrittäisiin suosimaan kristittyjä vaikkei olisi mitään oikeaa syytäkään.
Mutta tuo sun asioiden miettimistapa on ihan rippikoulu/teinitasolla.

Katsos, koska Jumala loi KAIKEN niin osaahan se nyt järkätä ihmisille pelastuksenkin oikeudenmukaisesti ilman sun neuvojakin!?

Mulle sentään nämä perusoletukset ovat jo tähän ikään selvät.

Koira peijakas pieree tuossa vieressä! Pitääkö tässä vielä elukka ulos viedä!?

[QUOTE="vieras";22392118]Hmm. Itse sanoisin niin, että uskon (hlökohtaisen) varjolla ei ole tehty juuri paskaakaan yhteiskunnallisesti. Mutta uskontoa on käytetty vallan välineenä. Usko ja uskonto on mielestäni kaksi eri asiaa. Siksi uskovan ei tarvitse kuulua mihinkään instituuttiin tullakseen pelastetuksi. Uskonnonopetus ja merkitys yhteiskunnallisesti on sitten taas eri asia. Mutta uskoisin niin, että helvettiä pelkäävät vain uskossa epävarmat. Itse en usko taivaaseen enkä helvettiin, niin en myöskään pelkää niitä. Tuskin vakaassa uskossakaan oleva pelkää helvettiä.[/QUOTE]
Vähän sama kuin sanoisi, ettei henkilökohtaisen kansallissosialismin varjolla ole tehty juuri paskaakaan yhteiskunnallisesti.

Ei toimi.

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392114]Rähjäsin täällä koneella viime yönäkin joten pohjia väsymykselle on.

Teetä olen juonut liikaa, alkaa sydän tykyttää ja kädet tärrätä, siksi maitoa ja rasvaa on nyt saatava kun olen huonosti päivällä syönytkin! Rasva auttaa valvomaan!

Minä perinteisesti jään näihin ketjuihin viimeiseksi mutta nyt on näköjään sitkasta porukkaa täällä suohon laulettavana. Modet taas aamulla poistavat ketjun, niin katosi se viimeyön ryssäketjukin. Ja tässä on puhuttu hinttapuliukoista joista ei saa puhua pahaa kuten ei muslimeistakaan. Ja niistäkin jo olen paskan totuuden sanonut.

Että tämä ketju katoaa aamulla. Ihme kun ei meinaa bannia saada nykyään millään.

Minkä ikänen sinä olet? Lapsia? Mulla on lapsia, ai niin mun nimimerkkihän on kin "äiti 44v" :)[/QUOTE]

Puolessavälissä neljättäkymmentä huitelen ja lapsia löytyy kolme :). Joo, ehkä tämä ketju tekee tehtävänsä ja turha aamulla enää vanhoja muistella :). Lauletaan nyt vielä kuitenkin, jos syrän kestää. Sano sitten het, jos tarttee alkaa ambulanssia soittaan rytmihäiriöiden takia! Mitäpä sitä ei tekisi uskonsa tähden...

"kukkuja"
Jaa...en tiedä, mistä olet nuo tiedot saanut. Mutta aikalailla pieleen menee. Kuvaukset esim evankeliumeissa ovat niin tarkat, että niitä ei millään enää 400 vuotta tapahtumisen jälkeen olisi kukaan muistanut. Myös vt:ssa nebukadnessarin pääeunukista löytyi aivan viime vuonna todisteita. Ja kuitenkin tämä henkilö oli hyvin vähäpätöinen Raamatun kertomuksien kannalta, Kuitenkin arkeologiset löydöt tukivat tällaisen henkilön olemassaolon.
Mitä pidät tälläisesta raamatun opista: "Autuas se, joka ottaa pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon! " . Psa 137:9

[QUOTE="äiti 44v";22392119]Mutta tuo sun asioiden miettimistapa on ihan rippikoulu/teinitasolla.

Katsos, koska Jumala loi KAIKEN niin osaahan se nyt järkätä ihmisille pelastuksenkin oikeudenmukaisesti ilman sun neuvojakin!?

Koira peijakas pieree tuossa vieressä! Pitääkö tässä vielä elukka ulos viedä!?[/QUOTE]
Koska jumala loi kaiken niin osaahan se nyt järkätä itsestään sellaisen kirjankin, joka ei vilise ristiriitaisuuksia ja epäkohtia. Samalla logiikalla.

Sinänsä huvittavaa että jumalasi on niin tyhmä, että Kalle Päätalokin osasi tehdä tietyt asiat häntä paremmin. Varsinainen jumala.

"äiti 44v"
[QUOTE="kukkuja";22392110]Millään ei ole niin paljon peloteltu, tapettu ja rahastettu ihmisiä, kuin uskon varjolla. Pelotellaan hevetillä, että saadaan ihmiset pysymään kirkossa ja maksamaan veroja, tai mitä kukakin uskonto vaatii jäseniltään. On monelta mennyt terveys ja talot uskon myötä.
En usko, että tämä on oikeaa Jumalan oppia, jos Häntä nyt sitten on olemassa[/QUOTE]

Siis ainahan on niitä joilta menee talot ja mielenterveys. Jos ne ei sekoa uskonnosta niin ne sekoaa viinasta tms.

Eikä helvetillä voi pelotella jos ei ihminen helvettiin usko. Ja jos uskoo niin totta helvetissä se silloin pelottaa ihan pelottelemattakin!

uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392119]Mutta tuo sun asioiden miettimistapa on ihan rippikoulu/teinitasolla.

Koira peijakas pieree tuossa vieressä! Pitääkö tässä vielä elukka ulos viedä!?[/QUOTE]

Sekin vielä...kakan käryssä tarttee...:(

"vieras"
Vähän sama kuin sanoisi, ettei henkilökohtaisen kansallissosialismin varjolla ole tehty juuri paskaakaan yhteiskunnallisesti.

Ei toimi.
Millä tasolla ei toimi? Vaikea kuvitella, että sitoutumaton uskovainen voisi tehdä järistyttäviä muutoksia yhteiskuntaan. Hallitsijan ei tarvitse olla tippaakaan uskossa, voidakseen käyttää uskontoa hyväksi jolloin liittyneet ryhmittyvät seuraavat orjallisesti johtajaansa uskonsa kustannuksella.

"äiti 44v"
[QUOTE="milla";22392112]uskis ja äiti 44v olette aivan oikeassa... jatkakaa samaan malliin. :) mun pitää nukkumaan, muuten osallistuisin keskusteluun... siunausta ja hyvää yötä teille ja muillekin. :)[/QUOTE]

...tuota...kiitos! Ja yötä sullekin!

[QUOTE="vieras";22392128]Millä tasolla ei toimi? Vaikea kuvitella, että sitoutumaton uskovainen voisi tehdä järistyttäviä muutoksia yhteiskuntaan. Hallitsijan ei tarvitse olla tippaakaan uskossa, voidakseen käyttää uskontoa hyväksi jolloin liittyneet ryhmittyvät seuraavat orjallisesti johtajaansa uskonsa kustannuksella.[/QUOTE]
No, jos aletaan väittää että uskonnolla perustellut julmuudet eivät ole tapahtuneet uskonnon takia, yhtä hyvin samaa voidaan sanoa siitä 30-40-lukujen Saksasta. Tapahtui ihan muuten vaan. Aatteessa ei ollut vikaa.

Ja vaikka uskonto olisikin pelkästään väline julmuuksien toteuttamiselle kuten vissiin ehdotat, en äkkiseltään keksi mitään haittaa kyseisen välineen poistamisesta.

uskis
[QUOTE="kukkuja";22392124]Mitä pidät tälläisesta raamatun opista: "Autuas se, joka ottaa pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon! " . Psa 137:9[/QUOTE]

Niin, tämä kertoo kirjoittajan tunnoista. Israelin kansa oli menettänyt oman maansa ja tämä kirjoittaja tosiaan purkaa suruaan siitä. Inhimillinen ihminen.

"äiti 44v"
Tjoo.. Uhkailee kostaa ihmisten lapsenlapsille, on hukuttanut lähes koko ihmiskunnan kertaalleen, rääkkäsi yksittäistä miestä sen takia että oli lyönyt vetoa paholaisen kanssa, lähetti poikansa naulattavaksi ristiin, käskee surmaamaan eriuskoisia..

No itse asiassa tämä selittää sen miksi kristityt kuvittelevat uskontonsa olevan jotenkin hyvä ja rakastava. Jos pitää tuollaisen kuvauksen jumalaa lempeänä ja rakkaudentäyteisenä, on maailmankuva selvästikin pahasti kieroutunut.

Ennenkuin joku alkaa kiljua vanhasta testamentista: Muistutan edelleen että uusi testamentti ei kumonnut vanhaa. Jeesushan itse sanoi niin ettei tullut vanhoja ohjeita kumoamaan. Ohjeet ja tarinat mitä vanhasta testamentista löytyy ovat jeesuksen mukaan paikkansapitäviä.

Tästäkään huolimatta en ajatellut ruveta uhraamaan vuohia ihan lähiaikoina.
Olet kyllä tosi hyvin Raamatun lukenut. Tuo tajuamispuoli on hakusessa mutta muisti näkyy pelaavan.

uskis
No, jos aletaan väittää että uskonnolla perustellut julmuudet eivät ole tapahtuneet uskonnon takia, yhtä hyvin samaa voidaan sanoa siitä 30-40-lukujen Saksasta. Tapahtui ihan muuten vaan. Aatteessa ei ollut vikaa.

Ja vaikka uskonto olisikin pelkästään väline julmuuksien toteuttamiselle kuten vissiin ehdotat, en äkkiseltään keksi mitään haittaa kyseisen välineen poistamisesta.
Kuule, nyt alamme olla samoilla linjoilla. Uskonto on sieltä syvältä! Kuten sanoin, ihmisten tekemää oppirakennelmaa!

"äiti 44v"
[QUOTE="vieras";22392118]Hmm. Itse sanoisin niin, että uskon (hlökohtaisen) varjolla ei ole tehty juuri paskaakaan yhteiskunnallisesti. Mutta uskontoa on käytetty vallan välineenä. Usko ja uskonto on mielestäni kaksi eri asiaa. Siksi uskovan ei tarvitse kuulua mihinkään instituuttiin tullakseen pelastetuksi. Uskonnonopetus ja merkitys yhteiskunnallisesti on sitten taas eri asia. Mutta uskoisin niin, että helvettiä pelkäävät vain uskossa epävarmat. Itse en usko taivaaseen enkä helvettiin, niin en myöskään pelkää niitä. Tuskin vakaassa uskossakaan oleva pelkää helvettiä.[/QUOTE]

Henkilökohtaisen uskon varjolla on kuitenkin jotain tehty yhteiskunnallisestikin.

Tuolla aiemmin oli linkki Patmos-lähetyssäätiöön. Lääkäri Marja Rantanen ja lukemattomat muut kristityt lääkärit ja hoitajat eri maista ovat haitissa kristittyjen lahjoitusten turvin auttamassa haitilaisia koleraepidemiassa ja maan uudelleenrakentämisessa.

Onkos siellä muuten muslimien avustusjärjestöt auttamassa muslimiporykan lahjoitusvaroilla?

Ei ole, mutta ehkä muslimit osallistuvat talkoisiin räjäyttämällä palasiksi jonkun avustuslentokoneen.

"vieras"

Mutta minähän erotin toisistaan uskon (uskoa johonkin ) ja uskonnon (harjoittaa uskontoa, joka muokkautuu vallan ja yhteiskunnan mukana ). Väitänkö siis silloin, että jos uskontoa väärin käytetään julmuuksiin, että ne eivät ole tapahtuneet uskonnon väärinkäytön takia? uskovia voidaan väärin käyttää, kuten myös ateisteja mikäli nämä ovat ryhmittäytyneet ja laumasieluisia. En silti väittäisi, että uskolla tehdään julmuuksia vaan uskonnolla. Jos maailman rauhan haluat synnyttää, niin aika paljon pitäis maailmasta poistaa asioita.

"kukkuja"
Raamattu on ihmisen tekemä ja vieläpä miesten.
" Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä. " . San. 9:13 (vanha käännös)

" Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla. " . Sananl. 11:22

uskis
Aai, raamattu ei olekaan jumalan sanaa vaan ihan tavallista subjektista kirjailijan höpinää? Olisit heti sanonut.
Raamattuhan koostuu 66 eri kirjasta. On profetiaa, on sukuluetteloa, historiaa, runoutta jne...kuten varmaan viisaana, ja tieteellisenä ihmisenä tiedät. Raamattu on siitä jännä kirja noin niinkuin hengellisenä kirjana, ettei se pyri kaunistelemaan kuvaa ihmisestä, eikä edes kristittyjen esikuvista, kuten esim Daavidista, joka lankesi toisen miehen vaimoon ja surmautti tämän naisen aviomiehen. Kun Raamattua lukee, sieltä aivan hyvin, sisälukutaiotinen ihminen havaitsee, mikä on esim ihmisen tuntoja, jolloin me lukijat saatavmme eläytyä niihin. Ja taas ymmärrämme, milloin Jumala itse puhuu profeettojensa kautta. Jeesuksen puhe taas on selkeästi erotettavissa esim Paavalin kirjoituksista.

uskis
[QUOTE="kukkuja";22392143]Raamattu on ihmisen tekemä ja vieläpä miesten.
" Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä. " . San. 9:13 (vanha käännös)

" Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla. " . Sananl. 11:22[/QUOTE]

No ei mua naisena tuota ollenkaan vaikeutta yhtyä noihin, kun lukee koko asiayhteyden. Mutta ai niin! Raamatustahan saa aivan omaa maailmankuvaa tukevan, kun ottaa sieltä yhden jakeen tuolta ja toisen täältä :D.

"äiti 44v"

Ei toimi.
Kansallissosialismi ja kommunismi ei toimi MILLÄÄN tasolla. Kristinusko kyllä toimii ja just NIMENOMAAN henkilökohtaisella tasolla.

Ja islam toimii kaikilla tasoilla. Aina virtaa veri ja ihmisruumiita silpoutuu. Oli kyseessä pikkutytön rituaalinen sukuelinten silpominen, pikkupojan esinahan silpominen taikka itsemurhapommittaja väkijoukossa. Tai räjähde lentokoneen ruumassa. Saatan... eiku allah saa AINA äänensä kuuluviin.

Kuule, nyt alamme olla samoilla linjoilla. Uskonto on sieltä syvältä! Kuten sanoin, ihmisten tekemää oppirakennelmaa!
No, se on sentään alku. Henkilökohtaisesti pidän minkälaista tahansa varmuutta kuoleman jälkeisestä elämästä pahimmanlaatuisena ylimielisyytenä ja suuruudenhulluutena. Tiedän faktana, että kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Mistä? Siitä, että minä en tiedä, eikä kellään ole sellaisia aisteja, joita minulla ei ole.

En pidä sanasta ateisti, koska se edustaa samaa ylimielistä asennetta tietämisestä. Minä äänestän "en tiedä", mutta järjellä ajatellen taikakäärmeet ja helmistä kasatut portit joita vartioi partainen vanhus eivät kuulosta kovin vakavasti otettavalta vaihtoehdolta.

Mutta joo. Kyllä organisoitunut uskonto on se pahin mahdollinen. Usko tarkoittaa ajattelun puutteen muuttamista hyveeksi. Sillä ei pidä ylpeillä. Ja ne jotka julistavat uskon tärkeyttä ovat älyllisiä orjanomistajia, jotka pitävät ihmisiä kahleissaan. Kun ihminen sanoo "opasta minua, jumala, olen valmis", sehän teoriassa kuulostaa ihan kivalta. Paitsi ettei jumala vastaa ikinä, ja se tyhjiö täytetään ihmisellä jolla on oma agendansa.

Viimeksi muokattu:
uskis
[QUOTE="äiti 44v";22392141]Henkilökohtaisen uskon varjolla on kuitenkin jotain tehty yhteiskunnallisestikin.

Tuolla aiemmin oli linkki Patmos-lähetyssäätiöön. Lääkäri Marja Rantanen ja lukemattomat muut kristityt lääkärit ja hoitajat eri maista ovat haitissa kristittyjen lahjoitusten turvin auttamassa haitilaisia koleraepidemiassa ja maan uudelleenrakentämisessa.

Onkos siellä muuten muslimien avustusjärjestöt auttamassa muslimiporykan lahjoitusvaroilla?

Ei ole, mutta ehkä muslimit osallistuvat talkoisiin räjäyttämällä palasiksi jonkun avustuslentokoneen.[/QUOTE]

Niinpä. Ainakin tällainen kuva on syntynyt ko uskonnosta viime päivien uutistenkin perusteella. Miehenikin totesi eilen, että toiset rakentavat ja toiset hajottavat :(.

"vieras"
[QUOTE="äiti 44v";22392141]Henkilökohtaisen uskon varjolla on kuitenkin jotain tehty yhteiskunnallisestikin.

Ei ole, mutta ehkä muslimit osallistuvat talkoisiin räjäyttämällä palasiksi jonkun avustuslentokoneen.[/QUOTE]

Muslimi vapaaehtoistyöntekijtä olivat ainakin tekemässä hyvää Haitissa ja Tsunamin aikaan Thaimaassa. Aika kapealaista katsontaan jos ei pysty näkemään hyvää myös toisissa.

"äiti 44v"
Puolessavälissä neljättäkymmentä huitelen ja lapsia löytyy kolme :). Joo, ehkä tämä ketju tekee tehtävänsä ja turha aamulla enää vanhoja muistella :). Lauletaan nyt vielä kuitenkin, jos syrän kestää. Sano sitten het, jos tarttee alkaa ambulanssia soittaan rytmihäiriöiden takia! Mitäpä sitä ei tekisi uskonsa tähden...
Mä en taida kuitenkaan ihan vielä olla täysin taivaskelpoinen?

Luultavasti minun pitäisi sentään kiroilla kuitenkin vähemmän? Eikä se ole ainoa ongelma edes... tuo kiroilu. Mutta kyllä minä Raamattuun uskomaan pystyn, se ei ole ikinä ollut vaikeata. Haluaisin ilman muuta pelastua, puolestani saa kyllä rukoilla ei siinä mitään.

Ei taida palstan sääntöjen mukaan olla luvallista täällä sanoa mihin osoitteeseen ambulanssin tilaatte? :D

Syrän? Pohjalaisia siis. Ja meikäläinenhän huitoo puolessa välissä VIITTÄKYMMENTÄ KÄÄK!

Yhteistyössä