[QUOTE="vieras";22391713]niin siis tämä kyseinen herrasihminen tietenkin tarkoitti sitä,että miksei pysyny hengissä maapallolla
ootko uskovainen?[/QUOTE]
Ymmärsin, että tarkoitti. Minä käsittelin sanaa "pelastua" laajemmassa merkityksessä.
Olenko uskovainen? Toivottavasti ainakin elämäni lopussa, nyt taidan kiroilla liikaa ja muutenkin leuhottaa... mutta älyllä ajatellen kristinusko on ainoa mihin edes teoriassa kenenkään kannattaa ikinä uskoa. Tämän tajusin jo 12-vuotiaana. Muut uskonnot ovat pelkkää ihmisen omaa pönötystä.
Jeesushan on historiallinen henkilö ja itse kyllä uskon että hän oli juuri se kuka Raamatun mukaan väittikin olevansa. Eli siis Jumalan Poika.
Mutta en minä samanlainen uudestisyntynyt kristitty ole kuin vaikka Grace jolla on mm. rukousketju täällä. Kunnioitan suuresti ihmisiä joilla on vahva kristillinen vakaumus. Kuten vaikka P. Räsäsellä. Sensijaan en kunnioita näitä jotka menevät yleisen mielipiteen ja muotivirtausten mukana mihin sattuu, kuten vaikka piispat ja arkkipiispa. Pelleporukkaa! Kenkää niille kaikille!