KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Heippa,
Syssy:hug:, on varmasti vaikeeta, olen sanaton...
Tinttara meillä siis sittenkin sama aikataulu.
Itse soittelin tänään klinikalle kuudestatoista solusta kymmenen oli hedelmöittynyt. Jakaantumisen ja pääseekö siirtoon kuule sitten huomenna. Ja jos siis siirrettävää on, niin huomenna se tapahtuu=)
Toivottavasti olen huomenna yhtä onnellinen kuinGarfield, onnittelut kyytiläisestä !!
HalleB tsemppiä ultraan.
Hopping toivottavasti saat ihania uutisia isänpäivälle.
Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille !!
 
Mansikkainen::hug:

Syssy: :hug:

Garfield: =)

ON: Nipistelyä oli eilen illalla ja palelee minkä kerkiää. Alankohan jo uskoa? No en tietenkään. Kaikki oireet samat mitkä ennen menkkoja. Piinistellään nyt kuitenkin muodon vuoksi teiän kanssa ;)

Väsynyt Huurre, pp7
 
Syssylle täältäkin pahoittelut, kävin jo eilenkin moneen kertaan kurkkimassa kuulumisia, voi harmi että teilläkin kävi yhtä huonosti kun täälläkin kävi.

Kertokaas muuten mulle onko teillä minkälaiset vuodot epäonnistuneiden tuoresiirtojen jälkeen kun musta mun vuoto oli aika niukkaa, vuoto alkoi kunnolla lugejen läpi maanantaina. Maanantain käytin siis vielä lugeja ja tiistaina en enää niitä laittanut ja odottelin vuodon runsastumista mutta vuoto sitten loppuikin. Keskiviikkona eli mun testipäivänä vuotoa ei enää ollutkaan. Kahden päivän menkat siis. Ja minä kun luulin että mun limakalvo oli ihan kunnolla paksu, mutta ei nähtävästi kovin paksu sitten ollutkaan kun vuoto oli noinkin niukka.
 
Mitähän tämäkin oikein on?
Yritin äskettäin lähteä lenkille, mutta ei puhettakaan. Olo on kuin invalidilla. Muniksia jomottaa ihan karmeasti ja heijastelee lantioon ja nivusiin. Nytkö jo pukkaa menkat?!?!? En kestä!! Piinapäiviä kasassa vasta 7 eikä koskaan oo alkanu vuotamaan ennen ko pp14 tai 15.
En siis vielä vuoda, mutta hirvittää :x
En halua vielä luovuttaa... :(

Peloissaan, huurre
 
Mansikkainen testasitko sä missään vaiheessa vai lopetitko vaan luget kun tuli vuotoa? Mulla on ohjeena ollut, että testipäivään asti pitää odottaa ja testata vaikka vuotaakin ja niitä lugejakin pitäisi tunkea sinne vuodon sekaankin. No, ei ole tarvinnu toteuttaa kun mulla ei vuoto ala ennen ku olen luget lopettanu.
 
No niin, nyt on yksi top-luokan alkio siirretty yksiöönsä, ja piinailu voi alkaa. Pakkaseen saatiin 8 hyvää alkiota, mä oon niin =).
Tinttara odottelen sun kuulumisia...
Sain testi päiväksi 19.11, enkä ajatellut aiemmin testata. Toivottavasti menkat ei ala ennen sitä, et pääsis kunnolla jännäilemään...
Huurre koska meinaat testailla??
 
Toisessa ultrassa käyty; follikkeleja oli kuin olikin tullut lisää; vasemmalla 8 ja oikealla 3, joissa eriaikaisuuttakin, mut saalis vois jädä kuitenkin 5-6 välille. Se on parempi tulos, mitä veikkasin. Punktio olis 9.11 nukutuksessa.

HalleB: Mites sinun ultra?
Ross: Onnea piinailuun...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt aamulla meni hermot,pp 9 takana ja mun oli aivan pakko tehdä testi, näytti haaleaa haamuviiva...ollakkko vai ei???? Maanantaina verikokeeseen sitten ainakin varmistuu...
Tipunko korkealta ja kovaa ...en tiedä.....Sydän on ihan sykkyrällä:heart:
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************5.11.2010.********************
Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Tinttara83..............1.IVF...............ly......3.11......5.11......
Punahilkka-75.........2.IVF...............ly......8.11................In-tiimi
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko 45................OYS
Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS.........................vko 45.....VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS........................vko 46....
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS....................vko 46...
kolmisin.................3.ICSI...............pi.....vko 46..............OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 46..........TAYS
Miimii-75..............1.IVF:n 2.PAS.............vko 47/48........
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82......................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä................marras....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS......................joulukuu
MinzuS................................PAS......................joulukuu.....GRA
Terhi76.................1.IVF:n 1.PAS.......................joulukuu...TYKS
Neela Naranja........1.IVF:n 1.PAS......................joulukuu....NKL
pirpana74...........................PAS........................joulukuu....VL
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS.................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu........................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.........................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.........................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu...........................OYS
lepis.....................3.ICSI.............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................
nainen83..............3.IVF............................................
Mollamaija82........2.IVF........................tammikuu....TAYS
MT79.....................2.ICSI.......................................
Mansikkainen79......................................................
syssy....................3.ICSI:n 1.PAS............................AVA
HalleB....................2.ICSI.......................................KYS


*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

fiia69.......................................:heart::heart:....................9...........
hugsy.................NKL...................:heart:....................9..........8.11.
Vanilla79..................................:heart::heart:....................8..............
Huurre-80...........VL....................:heart:.....................8.............
Hopping......................................:heart:.....................3.............
Garfield............PKKS....................:heart:.....................1............
Ross..........................................:heart:.....................0.........18.11.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13............2.IVF...............1
Jonttunen...........20.9..............kt/12.............4.IVF..............2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14..........2.ICSI...............1
Minttuska83.........26.10............vt/12...........1.IVF................1
Ninea..................27.10..........538/14...........1.IVF................1
Viu.....................29.10............kt/14............1.ICSI...............2
toivorikas-72.......2.11............106/11...........4.ICSI...............1
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Huolitteko uuden mukaan ketjuunne? Olen mukana toisessa ketjussa ja seuraillut teidän ketjua tässä sivussa. Täällä on aikas paljon samassa vaiheessa olevia. Minulla oli eilen punktio ja saatiin 18 solua, maanantaina olisi siirtopäivä. Toivottavasti saatais pakkaseenkin osa. Tämä on ensimmäinen icsi hoito. Eilinen punktio kyllä jännitti kovasti mut ei se sit kuitenkaan niin paha ollut. Tsemppiä ja onnea kaikille!
 
aluksi onnea plussanneille ja piinalijoille.
sitten ne vaikeimmat: pahoittelut negan saaneille. elämän karu totuus: taas on koottava itsensä ja jatkettava eteenpäin, vaikka kaikki onkin päin..............:headwall:

omaa tilannetta: keskiviikko alkoi huonosti. olin niin jännittänyt niitä verikokeitten tuloksia että olin unohtanut piikit. ja eihän siinä auttanut kuin ruveta soitteleen apteekkeihin et mistä löytyis. onnex löyty oulusta. aloitin siis piikityksen 3.11. annostus:300 kaheksi päiväksi sit 200.
pitkän ressin jälkeen sain verikokeen tuloksen ja arvot oli laskenut. ei siis borrelioosia. :). nyt vaan mietityttää et mikä on kun nivelet on kipeenä??? reuma???
onneksi on viikonloppu eessä ja vapaata.. nyt alkaa jo olla maha arkana ja farkut painaa....
 
HalleB, voi ei :hug: (peukut sille inssille sit, ku ei muutakaan voi!)

Tällä hetkellä taas v*tuttaa ja ahdistaa ja surettaa ja masentaa ihan kaikki. Ei oo rahaa ruokaan eikä laskuihin, ja sain 40€ parkkisakon ja 350€ veromätkyjä. En todellakaan tiedä mistä rahat näihin. Lisäksi kun en ikinä pysty unohtamaan ja hyväksymään yhtään mitään vaan jään vatvomaan ja suremaan kaikkea, niin ahdistaa mielettömästi se meidän yksi kallisarvoinen alkiokin, joka heitettiin roskiin :( Biologi sanoi että siitä alkiosta ei olisi raskaus voinut lähteä alkuun. Kun valitin siitä (yksityisen) lääkärille jälkeenpäin ja kysyin että eikö se olisi kuitenkin kannattanut sinne laittaa, että olisi ehkä tukenut sen toisen kiinnittymistä niin hän vastasi että 'kyllä se nykytiedon valossa saattaa ennemminkin HAITATA sen toisen kiinnittymistä!' En ollut ikinä kuullutkaan tällaisesta ennen! Varmaan valehteli mulle että tulis parempi mieli...

Sit mua kaduttaa etten vaatinut tälle vuodelle uutta IVF:ää julkiselle siirtyessämme, vaan nyt käytetään eka meidän pakastealkiot loppuun.. ne siirrettiin maksusitoumuksella yksityiseltä julkiselle siis. Ois pitänyt vaan jättää ne sinne ja alkaa kokonaan uusi hoito. Siis jos ne ois suostunut siihen, en tiedä olisko.. Ei meillä oo varaa siihen ens vuonna!! Tänä vuonna oltais saatu lääkeet 'ilmaseksi'!! :( Eikä noista PASseista kuitenkaan voi raskaaksi tulla. Kaikki näyttää taas yhtäkkiä tosi mustalta ja toivottomalta.

Mitähän hyvää mä keksisin tähän loppuun, vaikka väkisellä... no maha edelleen kunnossa, ja muutkin perheenjäsenet on terveitä <3 Raha-asiat vaan tappaa mut huolesta ja stressistä kohta.. ja tää iänikuinen odotus! Varmasti tässä pa*kakaupungissa se lapsettomuuspolin joulutaukokin kestää kuus viikkoo ja pilaa taas ihan kaiken :'(
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa wilma!

Voi HalleB! Lohdutukset! Mikä pettymys :hug: Mutta ei sentään toivoton tilanne vielä!

Miimii, lohdutukset myös teidän tilanteeseen. Tiedän NIIN hyvin miltä tuntuu, kun alkaa epäillä, että onko lääkäri sittenkään tehnyt kaikkensa. Kannattaa aina kysyä, ettei tarvitse omassa mielessä miettiä ja miettiä.

Me käytiin tänään istumassa klinikan lääkärin pakeilla (ja siellä oli itse asiassa myös huoneeseen tungettuna hoitaja ja molemmat laborantit meidän tilannetta päivittelemään :O). Oltiin kaikki H-moilasina, että mitä niille siittiöille oikein kävi, ja mites tästä eteenpäin. Ei keksitty mitään selitystä, miksi siittiöt kuolivat, ja toisaalta pakastetuissa siittiöissäkään ei ollut yhtään elävää (ennen pakastusta oli kyllä eläviä ja useampi reippaasti eteenpäin uiva). Kuulemma toisten siittiöt kestävät pakastusta, toisten ei. Ja sitten tämä virtsasta kerääminen saattoi viimeksi mennä poskelleen oksennustaudin vuoksi, mutta sitäkin kyllä lääkäri ihmetteli. Kun kuulemma siittiöt oleensä eivät ole niin turhan tarkkoja pH:sta, mennä posottavat jos jonkinlaisissa olosuhteissa. Mitään vikaa ei labran systeemeissä ollut, kuulemma samana päivänä toiselle parille tehty ICSI oli mennyt ihan ongelmitta (...veistä haavassa :stick:).

Lääkäri sanoi, ettei enää uskaltaisi luottaa tähän virtsasta keräykseen (vaikka ovat sitä tehneet onnistuneesti yli 10 vuoden ajan), vaan suositteli varmuuden vuoksi seuraavalla kerralla kivesbiopsiaa. Miehellä ei siis pitäis olla siittiöiden tuotannossa vikaa, vaan kuljetusjärjestelmä ei toimi, mutta silti biopsiakaan ei ole mikään varma keino.

Me sanottiin, että haluttais vielä kiinnostuksen vuoksi testata sitä virtsasta keräämistä ja suostuvat nyt testaamaan ihan mielenkiinnosta keräyksen, pakastamisen ja sulattamisen meille (ilmaiseksi). Myös itse hoitokerrasta saadaan reilu alennus, mutta sanoivat kyllä joutuvansa laskuttamaan kaikki käytetyt aineet ja välineet. Ja muistuttivat, että eivät he tässä mitään virhettä kyllä tehneet, biologia on tällaista.

No, jatko sitten. Kunhan munasarjat rauhoittuvat, aloitetaan heti uusi ICSI. Riippuen siitä miltä munasarjat näyttävät, otetaan lyhyt tai pitkä kaava. Ja hormonit ostan kaikki tämän vuoden puolella, niin saan lääkekattoon. KYS:n jonoon saatiin myös lähete.

Ja sitten heitettiin vielä ilmaan luovutetun sperman käyttö. Se onkin sitten ihan toinen kysymys, jota ei oltu miehen kanssa vielä lainkaan ajateltu. Lähtökohtaisesti tuntuisi tosi kaukaiselta ajatukselta, ja sanottiin, että sitä pitää tosiaan pohtia ihan rauhassa. Mies oli ihan kauhuissaan, että lapsi ei sitten olisikaan hänen. Onko kenelläkään muulla suunnitelmissa/meneillään/tehty hedelmöitystä luovutetuilla siittiöillä? Mitä ajatuksia olette käyneet läpi ja miten ratkaisseet eettiset ja tunnekysymykset?
 
Mimii: Nykytiedon mukaan alkiot eivät tue toistensa kiinnittymistä. Mikä siinä teidän alkiossa oli vikana? Jos se oli monitumainen, niin siitä ei olisi voinut lasta tulla. Elämä on karua ja lapsettomuushoitoja läpikäyvän elämä vielä karumpaa. :hug:

Mulla on taas odotukset jo niin korkealla, että hyvä kun en ostanut tänään uutta makuupussia tulevalle vauvalle.. Siis tälle jota vasta piikitetään follina kasvamaan neljättä päivää! :p
Mutta kun Finlaysonin myymälässä oli NIIN ihania Aappa-makuupusseja.. Meilläkin vaan alkaa julkisen hoidot olla pian läpikäytynä, joten ehkä on parempi olla ostelematta mitään ja kantaa ensi vuonna kaikki ylijäävä yksityiselle puolelle.
 
Siirrosta kotiuduttu. yksi top-alkio matkassa :)
Mutta.... tosiaan, 16 solusta vain NELJÄ oli kypsiä!!! Kuitenkin 3 hedelmöittyi ja niistä jopa kaksi top-alkiota!!! Kolmas on vielä kasvatuksessa, katsovat mitä siitä tulee... Onneksi pakkasessa kuitenkin yksi, mutta kyllä vähän harmittaa tää tulos... :( Sen siitä saa kun otta hoidoissa muut kiinni... ;)

Mutta yhden se vaan tarvii,niinku mieheni sanoo... Toivotaan että se on tää joku massussa köllöttelee!!!
 
MinzuS: En mä viittiny sitten enää testailla kun maanantaina ja tiistainaki vuotoa oli kuitenki niinku kuukautisten aikaan, aika lyhyet menkat vaan oli. Jotenkin vaan oli hassua kun sillon testipäivänä vuoto oli jo loppunut. Mulle sanottiin et jos vuoto on kuukautismaista niin eiköhän se on sit sillä selvä eikä käsketty testaamaan ja siirretyt alkiotkin oli ihan rupusia joille ei paljoa toivoa annettu.

MT79: Meillä taitaa olla kohta edessä luovutettujen siittiöiden käyttö. Jos laitan sulle vaikka priva viestiä aiheeseen liittyen. Vaikea päätöshän tämä tulee olemaan mutta ei vaan jakseta hakata päätä enempi seinään kun on pakko. Meillä päätös on kypsynyt kokoajan pikkuhiljaa tässä epäonnistumisien yhteydessä. Reilun viikon päästä mennään juttelemaan lääkärin kanssa lisää aiheesta.
 
Auttakaa kanssasisaret! In-tiimin hoitaja ei maininnu mitään Crinonesta (vastine Lugeille), pitääkö aloittaa sunnuntaina, kun se punktio on sit maanantaina?? Viimeksi muistelen aloittaneeni sen edellisenä päivänä, nyt sain vain ohjeen tämän päivän Gonal-f:sta (300yks) ja orgalutranista sekä la-su yön irrotuspiikistä. En muistanut kysyä Crinonea....
 
Punahilkka: Minulla alkoi progesteron punktio päivän iltana (eli eilen). Jos apteeekissa ei olisi ollut progesteronia olisin aloittanut eilen illalla crinonen. Olisihan ne varmasti kertonut jos sinun pitäisi aloittaa crinone jo punktiota edeltävänä päivänä. Tsemppiä punktioon!
 

Yhteistyössä