Mies ei siedä koiraa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt ottaa päähän..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt ottaa päähän..

Vieras
Juu elikkä olen jo 1,5v tapaillut erästä miestä. Hän on yleisin puolin mukava, huomioonottava jne kiva tapaus. Otin kesän alussa itselleni löytökoiran. Asuin tällöin vielä yksin ja ei oltu puhuttu yhteenmuutosta mitään. Mies oli iloinen uudesta koirastani koska hänelläkin on lemmikkejä ollut. Noh, sitten päätettiin mennä kihloihin ja tämän myötä sitten mies ehdotti yhteenmuuttamista.
Nyt on asuttu noin 50 neliön kämpässä muutama kuukausi ja miehestä on tullut aivan kamala!
Koirani on siis löytökoira jota on aiemmin kohdeltu kaltoin. Se on 2v vanha pehmeäluonteinen narttu. Tullessaan se ei ollut edes sisäsiisti. Nyt se on sisäsiisti ja peruskäskyt alkaa olla hallinnassa, samoin suurimmat arkuudet yms on menneet ohi jo. Mutta yksinolo, kuten monilla tällaisilla koirilla, tuottaa ongelmia. Kun vielä asuin täysin yksin koira tuhosi yksin jäätyään asunnosta varsin paljon. Sohvanjalassa on hampaanjälkiä, puisen jakkaran istuinosaa on nakerreltu, lattialistasta puuttuu paloja ja vaatekaapin kulmasta aika iso sälö. Yhden oven on raapinut rumille jäljille.
Kuitenkin ajan ja koulutusten myötä koiran tilanne on alkanut helpottaa. Nykyään ei enää tuhoa ovia jne ja yksinolo sujuu hyvin radion ollessa päällä. Jos joku kiinnostava esine jää matalalle niin kyllä se vieläkin päätyy koiran hampaisiin mutta monesti on nykyään jo oppinut että vain nukkuu sängyllä / kaluaa puruluuta kun oon töissä, 6h joka päivä samaan aikaan.
Mies on kuitenkin totaalisen tympääntynyt koiraan. Alussa koira pelkäsi miehiä kamalasti ja myös tätä avokkiani. Kuitenkin pitkän ajan jälkeen syntyi luottamusta vaikka koira vieläkin vähän kauempaa miestä kiertää eikä oikein viihdy tämän lähellä. Mutta ei enää suoranaisesti pelkää kuten alussa jolloin miehen ääni kadullakin sai koiran pelästymään, jähmettymään ja laskemaan alleen yms ikävää.
Nyt tämä äijä sitten valittaa minulle koiran tekemistä tuhoista. Mitään hänen tavaroitaan koira ei ole koskenut, vain minun omia juttujani. Valittaa myös siitä kun lattialistaa on syöty yms eli kaikkea mitä on tapahtunut ennen kuin hän asuntoon tuli ja mistä hän tiesi ennen muuttoa! Koska koira on nyt tämän eroahdistuskoulutukseni alla niin en ole kauheasti reissaillut missään. Jos reissaan niin koira tulee sitten mukaan.
Miehellä on eri työajat kuin minulla ja hän sanoo, ettei jaksa koiraa ollenkaan. Uhkailee koko ajan, että "joku kerta kun sä tuut töistä niin mä oon pamauttanu tuota rakkia ysimillisellä silmien väliin" ja "mä hirtän ton koiran" tai "kuristan tota niin että silmät purskahtaa päästä". Hän ei siedä edes nähdä koiraa! Koira on käytökseltään tosi kiltti kun olemme kotona eikä tee silloin mitään pahaa ja on rauhallinen. Kerran katsottiin telkkaria ja koira tassutteli rauhallisesti keittiöstä olohuoneeseen omalle pedilleen nurkkaan. Mies pomppasi ylös sohvalta ja tarttui koiraa kaulapannasta ja REPI ja RAAHASI sen pois huoneesta ja kun yritin mennä väliin että sinä et perkule siihen koiraan koske, niin tämä alkaa sättimään että MINUN EI TARVI KOTONANI TUOTA KOIRAA KATTELLA! Ei siis siedä edes samassa paikassa oloa koiran kanssa!
Moittii sitä, kun ostan koiralle ruokaa. En osta kalleinta mutta kuitenkin ok laatuista ja itse tienatuilla rahoilla. Käytän itse koiran lenkillä yms eli miehen ei tarvi tehä mitään, välillä kyllä on itse omasta halustaan vienyt koiran lenkille.

En kestä sitä, kun mies puhuu koko ajan paskaa niskaan koiran takia ja katsookin eläinparkaa hullunkiilto silmissä. Aiemmin ihanasta miehestä kuoriutui tuollainen paskiainen..
Olen monta kertaa sanonut hänelle ihan rauhallisena että koira on alkanut edistyä koulutuksessa, eikä tällasia asioita hetkessä synny se hänenkin koiria omistaneena pitäisi tietää, ja jos minun täytyy jommastakummasta valita niin se on ukko joka häipyy.
Tähän tulee tietysti vastaukseksi vain rääkymistä ja vittuilua...

Mitä teen :/

Mitä teet? Sanot miehelle, että teidänyhteenmuutto taisi olla virheratkaisu ja hänen kannattaisi ruveta katsomaan itselleen jostain kortteeria.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No siltä tässä tosiaan tuntuu. Mies oli alussa kiltti koiralle jne mutta nyt pelottaa että hänen käytöksensä takia koirakin alkaa taas pelkäämään miehiä oikein kunnolla. Kun yhteenmuutto oli aluillaan tein selväksi että koirallani on käytösongelmia, mutta yritän kouluttaa sitä asian kanssa niin hyvin kuin töiltä ja muulta voin. Ja koska mies on työaikanani kotona niin hänkin lupautui tekemään yksinoloharjoituksia, teki niitä aluksi mutta ei kyllä enää.. Valittaa, että "enhän mä voi kaupassakaan käydä tuon rakin takia". En ole sanonut että hänen pitää olla aina kotona koiran kanssa kun olen jossain itse, vaan olen tehnyt hyvinkin näkyvästi selväksi, että jos on jonnekin asiaa niin voit kyllä täysin normaalisti hoitaa kunhan järjestää koiralle sopivat puitteet - eli meillä on koira suljettuna makkariin päivisin ettei koko hiton kämppää pääse tuhoamaan. Nyt kun vielä asiat on alkaneet mennä paremmin niin mies vaan kärjistää tilannetta kaiken aikaa. Ja tarviiko ees kysyä mitä tuo tekee parisuhteelle. Ei maistu seksi, ei ole hellittelyjä tai mitään. Jos yritän järjestää jotain yhteistä ei onnistu. Mies ei halua. Kerran kysyin, miksei hän koskaan esim halaa. "Koska mä vihaan sun koiraa ja sä oot syypää siihen miksi se on täällä, et kysyny multa sen ottamisesta". Ja koiran tosiaan otin YKSIN ASUESSANI pitkän harkinnan jälkeen.. Mies myös vakuutti ja vannotti että tietää mihin ryhtyy kun muuttaa kanssani yhteen, ja minulla on vielä lisänä koira joka yksin jäädessään voisi pahemmassa tapauksessa repiä kahdenistuttavan sohvan pelkäksi epämääräiseksi kasaksi täytteitä, puuta ja kangasriekaleita sekä jousia kuten ystävälläni oli käynyt.
Ymmärrän kyllä, että se koiran tuhoaminen stressaa, mutta kun se ei ole tuhonnut mieheltä MITÄÄN. Ainoastaan minulta. Ja kyllähän mullakin oli aika suunnaton vitutus päällä kun 2 viikkoa vanhoista aitoa nahkaa olevista tennareista oli järsitty takaa kulmat - voi niitä vielä käyttää aivan hyvin, ei siinä mitään, mutta ei ne takaa mitenkään nätit ole.
Minä kuitenkin tiesin mihin ryhdyin ja kun tuloksia on alkanut tulla en tosiaan aio luovuttaa. Mieskin lupaili, että kyllä hän tietää mitä tulossa on ja voi vielä auttaakin kouluttamisessa..

Eikö tuota minulle sekä koiralle mukavaa miestä voisi vielä saada takaisin. Vai onko toi joku sellanen tapaus josta vaan paljastuu lisää ja lisää huonoa koko ajan.. :s

Mä vähän pelkään, että lisää huonoja puolia paljastuu. Ei ole mennyt vielä vuottakaan ja mies on jo nyt pinna tiukalla ja uhkailee. Nyt on vielä suht helppo laittaa lusikat jakoon, kun ei ole yhteisä lapsia.

Tepadj, koira on makuuhuoneessa koska en halua sen laittavan koko asuntoa riekaleiksi kun olen poissa. Makuuhuone ei ole mikään pieni komero jossa koiraa kiusaisin. Sängylle koiralla on lupa mennä - myös nukkuu yöt jalkopäässä. Ja jos en koiraa halua siihen niin saan milloin vaan komennettua sen pois ja menee omaan petiin. Jotkut ihmiset antaa koiran mennä sängylle ja sohville, olen yksi näistä..
Löytökoira taas oli harkittu päätös ja mulla on ollut näitä aiemminkin. Kokemuksia vaativista koirista on kyllä niin että pärjään. Minulle löytökoirien omistaminen on ollut palkitsevaa ja kaikki on olleet ihania eläimiä ja kun ne alkuvaiheiden haasteet on voitettu niin on mennyt loistavasti. Eli jos et itse tykkää löytökoirista niin ei tarvi tuota kritisoida - voit pysytellä kennelliiton rekisteröimissä fifeissä joita sikiää kaiken aikaa lisää.

"Mitä teet 2 :
menisit nukkumaan vaikka, satuhetket on ohi.
Ilmoitan sut eläinsuojeluun että annat kiusata eläintä, jos et ole siis provo. hyvää yötä. "
Uni ei aina satu tulemaan silloin kun sitä kaivattaisiin. En myöskään ole provoilija.
Eläinsuojeluun? En ole lyönyt koiraa, en ole pitänyt sitä häkissä työpäivieni ajan, koira on terve, syö hyvää ruokaa, ja kun on vielä pehmeä koira niin helposti huomaisin jos se pahasti stressaisi. Eroahdistuksen takia stressiä on pakostakin, mutta kun sekin on jo alkanut helpottaa niin varmasti stressikin vähitellen.
Mitä siis ajattelit eläinsuojeluun kertoa? Että koirani pitää hakea pois, koska mies ei siitä pidä? Tiedän, että koira vaistoaa kun joku ei tykkää mutta se ei käsittääkseni ole mikään eläinsuojelujuttu silloin. Minä kyllä pärjään lemmikkini kanssa, siitä ei ole kyse.

Lähinnä on vaan hakusessa neuvoja, että voiko vielä jotain tehdä.. Vai onko vaan heitettävä mies pellolle.. Toi on pyörinyt mielessä jo tosi pitkän aikaa, että nyt sais ukko lähteä. :/

Sänky on pomon aluetta, sinne ei alempiarvoisilla ole asiaa. Koira saa ristiriitaisia signaaleja jos muuten osoitat laumanjohtajuutta. Muutenkin kaltoin kohdeltu koira ei kaipaa lisää ongelmia epäselvästä johtajapaikasta.
Tietenkin jos annat koiran pomottaa muutenkin niin ollaan vielä enemmän metsässä.

Jos tämä kertomus on totta niin nyt herranjestas tuo hullu ukko pihalle ja äkkiä. Itse en kattelisi sekuntiakaan jos omaa koiraani mies riuhtoisi pannasta. Olisin näyttänyt samantein ovea ja monon kuvaa persuuksiin. Uskon, että tuo tilanne vain ajan kanssa pahenee ja miehesi voi käydä tosissaan kiinni koiraan tai sinuun.

Sänky on pomon aluetta, sinne ei alempiarvoisilla ole asiaa. Koira saa ristiriitaisia signaaleja jos muuten osoitat laumanjohtajuutta. Muutenkin kaltoin kohdeltu koira ei kaipaa lisää ongelmia epäselvästä johtajapaikasta.
Tietenkin jos annat koiran pomottaa muutenkin niin ollaan vielä enemmän metsässä.

Höpö höpö.. :rolleyes:

Samaa mieltä kuin Keittiönoita. Jos nyt jo noin uhkailevasti käyttäytyy niin tod. näk. pahempaa on tiedossa. Ei normaalit ihmiset puhu noin vaikkei jostain tykkäisikään. Ja tuo koiraan kiinnikäyminenkin kertoo jo paljon... Mieti tarkkaan haluatko jatkaa elämääsi miehen kanssa. Jossain vaiheessa sinäkin saatat olla tulilinjalla kun hän hermonsa menettää. :|

Sano miehelle että lähtee pois. Se on minun neuvoni.

Niin minä tekisin! Ties mitä paljastuu... Niin ja toivottavasti ette hanki ikinä lapsia... Kyllästyisi varmaan mies niihinkin ja olisi ampumassa! Tiesi kyllä koirastasi kun yhteen menitte eli taisi alusta saakka esittää ja toivoa, että heität koiran menemään kuin tiskirätin!!!

Vielä... Tiedätkö miten mies kohtelee koiraa kun et ole paikalla? Ties mitä sille tekee jos koirassa alkaa jo näkyä lisää pelkoa miehiä kohtaan. Tommonen ihminen saattaa päivittäin potkia, läpsiä tai muuten pelotella ihan omaa egoaan pönkittäen ja sä et tiedä mitään. Lopputulos tuskin on ainakaan koiralle hyväksi :(

Käy älyttömästi sääliksi se koira, alkanut luottamaan ihmisiin ja nyt tuollainen ääliö tuhoaa kaiken.
Jos et miestä laita pihalle niin anna se koira pois; sellaiselle joka jaksaa ja viitsii tehdä sen kanssa töitä.
Mistä ihmeestä sä tiedät, mitä tuo mies tekee sille koiralle yksin ollessaan kun jo sinunkin läsnäollessa repii koiraa???
Olen valitettavasti samaa mieltä niin monen muun täällä vastanneen kanssa että mies pois. Siitä et koskaan voi olla varma, kun sitä ei voi enää samalla tavalla kouluttaa;)
Ei vaan, tuollainen käytös kertoo aika lailla ihmisestä, jossain vaiheessa se kohdistuu sinuun/ lapsiin...

Samaa mieltä kuin muut: psyko pellolle ennen kuin tappaa koiran ja seuraavaksi sinut. Vaikka koiran tekemät tuhot stressaisivat, ei normaali ihminen puhu näin: "joku kerta kun sä tuut töistä niin mä oon pamauttanu tuota rakkia ysimillisellä silmien väliin" ja "mä hirtän ton koiran" tai "kuristan tota niin että silmät purskahtaa päästä".

Nyt on aika toimia ennen kuin olet liian alistunut ja lamaantunut, ettet pysty mihinkään.

Samaa mieltä kuin muut: psyko pellolle ennen kuin tappaa koiran ja seuraavaksi sinut. Vaikka koiran tekemät tuhot stressaisivat, ei normaali ihminen puhu näin: "joku kerta kun sä tuut töistä niin mä oon pamauttanu tuota rakkia ysimillisellä silmien väliin" ja "mä hirtän ton koiran" tai "kuristan tota niin että silmät purskahtaa päästä".

No näinpä. Ja pliis ap, älä pienessä mielessäsi ikinä ees kuvittele lisääntyväsi tuollaisen miehen kanssa. Se olisi ihan varmasti tuhoon tuomittu kuvio!

Vähän samanlainen kokemus täälläkin, tosin ei noin hurja. Miehistä katsos paljastuu yllättäviä asioita kun hynttyyt lyödään yhteen. Minun exäni ei ollut edes sitä mieltä että koira on perheenjäsen. Hän jopa kysyi tärkeän kysymyksen, olisinko valmis luopumaan koirasta HÄNEN vuokseen.
Heitti koiraa korkealta ja kovaa lattialle, pelkäsin että jalat murtuu. Alkoi muukin käytös olla sellaista että ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin todeta tehneensä virhearvio miehen kohdalla ja heittää hänet yksinkertaisesti pihalle aseineen päivineen.

Ap hyvä, miehesi ei ole mukava, kiva ja huomioonottava. Tähän asti hän on vain antanut itsestään sellaisen vaikutelman, mutta yhteen muuttaminen on alkanut paljastaa miehen todellista luonnetta. Ja voin vakuuttaa, että jos mies on tuollainen noin pian muuton jälkeen, on jatkossa luvassa paljon pahempaa. Teillä ei ole vielä lapsia, joten JUOKSE JA LUJAA!!!

alkukantainen mies, leijona"kuningas".
Kuningasleijonathan eivät siedä toisten pentuja, niiden pitää olla biologisesti omia.

Saman kohtelun varmaan saisi sinun lapsi, mikäli sinulla sellainen olisi?!

Toistan mitä muutkin ovat sanoneet: Mies pihalle välittömästi.

Tähän asti hän on huijannut sinua teeskentelemällä mukavaa ym. mutta todellinen luonne paljastuu siinä miten ihminen kohtelee heikompiaan, kuten teidän tapauksessa koiraasi. Ja vaikka sulla ei olisi ollut tuota koiraa, niin mies oli keksinyt jotain muuta millä yrittää sua alistaa ja näyttää olevansa pomo teidän suhteessa.

Pari vuotta kun odotat niin mies mätkii sua koska olet niin ärsyttävä hänen mielestään ja sitten teidän lapsia kun eivät ole hiljaa.

Mies pellolle jo tällä viikolla!