Meidän kadulla vielä joskus tapahtuu kamalia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Meidän katu on päättyvä katu, mistä jatkuu vaan pyörätie tuolta päässä. Mä en vaan ymmärrä miks kaikki tällä kadulla täytyy ajaa parhaimmillaa 60km/h :( Pieniä lapsia tässä on kadul muitakin kun meillä ja oon koittanu puhua että laitettas pyyntöä kunnalle että laittais meille tähän 30km/h liikennemerkin mutta eipä oo ottanu tuulta alleen moinen.. :/ koitin myös kuntaan soittaa ja selittää tilanteen.

Tästä menee joka päivä suuri lapsi lauma ohi ja valtaavat koko kadun ettei autolla pääse ja välillä joutuu pysähtymään että ne menee reunaan. Ja sit tuossa on vielä jyrkkä mutka, minkä takaa ei todellakaan nää jos muksu lauma tulee vastaan ja sitä nyt siis pelkään että joskus sattuu ja pahasti... :(

Postikantaja on pahin.. Se kaasuttaa hulluna autonsa kanssa näillä teillä ja mä oon käynyt sille sanomassakin, mikä sitten johti siihen, että meidän kohdalla kiihdyttää kahta kauheemmin... :( Oon miettiny tekeväni valituksen tuosta, kun ei kerta puhe mee perille... |O

Ja mitä jos omani tai joku naapurin pieni lapsi pääsee vahingossa karkaamaan tielle ja sieltä tulee joku tollanen hullu... :/

Mitä mä voin enää ton asian eteen tehdä? Kun tulee liukkaat kelit niin vaara on entistä suurempi.. Ja tänään taas tuolla töötti kävi..

Anteeksi sekava sepustus.. On vähän olevinaan kiirus..

Kamalaa! Luulisi autoilijoidenkin tajuavan, että tollasilla paikoilla ei ajeta kovaa, vaan just jotain 30km/h.. Ite ainakin ajan tosi varovasti, tollasilla paikoilla. Voisiko asiasta kerätä vaikka adressia sinne päättäville tahoille, että asialle sitten jotain tehtäisiin!?
Ettei sitten käy niin, että kun jotain pahaa tapahtuu, niin vasta sitten tajutaan nopeudet tiputtaa. :/

No ei se merkkikään takaa yhtään mitään. Tossa vieruskadulla ajetaa ko pöljät vaikka nopeusrajat on 30 ja 40 , tiellä muutama suojatiepaikka ja varrella koulu+päiväkoti joten lapsia ja kävelijöitä liikkuu paljon. Mut jos ei kiinnosta niin ei vaikka ois mitkä rajotukset. Tota ei varmaa hillitse mikään muu kun vakiorysä. Välillä siinä käy maija mut ei meno hiljene kun hetkeksi. Sitte nää kaaharit ohittelee rajojanoudattavia. Viis lasten turvallisuudesta.

nii in, mä luulen että jos joku muu tässä kadulla olis edes kiinnostunut tästä, asia olis eri, mutta tuntuu että ketään ei jaksa vaivata aikaansa sen eteen, minuuttiakaan.. :(

No, tässä ei oo ku yksi lapsioerhe meidän lisäksi mut ihan vaikka oman perheeni takia haluan ne rajotukset tänne!! :/ pitäiskö mun sitkeesti soittaa JOKA päivä sinne siihen asti että ne tulee tonne tienpäähän!

Ja kaikki ei tunnu ymmärtävän sitä että noita koululaisia tulee tuolta joka ikinen päivä tätä kautta kotiin!! :/ Ja siksi just että tää on hiljaisempi ja "turvallisempi" ku pyörätie tuolla kauempana...

Kyllä jotkut osaa olla törppöjä! Mua suututtaa sellaset kaahailijat ihan kauheesti, mmrrr! Jotain kunnon hidasteita varmaan pitäs saada, että meno rauhottuis.. Toivottavasti kenellekkään ei koskaan satu mitään pahaa :(

Aloite sellaisen "korokehidasteen" tekemisestä teidän kadulle (kunnalle/kaupungille tai kelle nyt kuuluukin)? Yleensä ne aloitteet kyllä etenee tuskastuttavan hitaasti byrokratian rattaissa, mutta jospa saisit kerättyä ihan adressin asiasta ja sen kanssa homma hoitumaan...?

Voit tehdä kaupungille ihan kansalaisaloitteen seuraavaan kokoukseen, silloin niiden on pakko käsitellä asia julkisesti ja ottaa kantaa. (en ole varma että valtuustolle vai hallitukselle)

Kuin mun näppiksistä. Luin tosi tarkasti, oletko naapuri tämän kadun varrelta, muttet olekaan. Meidän katu on myös mutkainen, autoilijat ajaa lujaa. Lapsiperheitä on kadulla 6 kaikista 20:sta talosta. Läheltä piti tilanteita on ollut pari. Lemmikkieläimiä on jäänyt auton alle. Silti sama vauhti jatkuu. :(

nainen. keski-ikäinen kyllä

ou - ou - Olin varma, että äijänretales olisi kyseessä Vähän epäasiallinen kysymykseni, mutta kiinnosti, eikä tästä nyt vielä ole vaaraa tunnistaa, toivon :)
Onkohan vaihdevuositautinen, onkohan hällä omia lapsia.
Meillä on Itelllassa kyllä ihan tasapainoisiakin ihmisiä töissä, suurinpiirtein kaikki, jotka itse tunnen. Harvoja raivotautisia on. Kostonhalu on sairasta, eikä ole kiva, jos meille alkaa tulla vähennyksiä nyt - tuhansia irtisanomisia siis, näin uhataan, niin ei kiva, jos tuollainen saa jäädä. Ja joku asiallinen saa potkut.
Pidän tuota aika vakavana tosiaan, kostomentaliteettia, jos siitä on kysymys todella :(

Se on kyllä vanhempien tehtävä pitää lapsensa pois autotieltä. Aloittajan logiikalla maanteidenkin nopeusrajoitukset pitäisi laskea kolmeenkymppiin, koska niidenkin ihan vieressä asuu lapsiperheitä.

[QUOTE="Jaa";22373357]Minä en ymmärrä vanhempia, jotka antavat lastensa leikkiä autotiellä.[/QUOTE]

Se on vain tymää antaa lasten leikkiä tiellä, mutta toisaalta evoluutio tekee parhaansa...

Yhteistyössä