Hätätilanne bussissa paljasti kielitaidottomuuden riskit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22360143]Mitenhän paljon tästäkin on tullut jo hoitovirheitä, kun lääkäri ei ymmärrä potilasta eikä potilas lääkäriä?

Jos kerran palkataan kielitaidottomia lääkäreitä, niin pitäisi saada sitten suomenkielistenkin ilmaiseksi aina tarvitessaan tulkki mukaan lääkärireissulle, niinkuin mamut saavat suomenkielisille lääkäreille. Mistähän noita tulkkeja ja maksusitoumuksia voisi alkaa kysellä?[/QUOTE]

Olet väärän värinen joten tulkkien perään on turha huudella.

[QUOTE="qwerty";22360131]Mä kyllä kuvittelisin, että on pyörtynyt ja vironnut samnatien. En tosiaankaan usko, että olisi tajuttoman jättänyt pysäkille makaamaan.[/QUOTE]

Paitsi jos se on meinannut että likka on kännissä.

No eihän se ole herkkua ajaa bussia ruuhkaliikenteessä kuunnellen nalkuttavia asiakkaita.

Itse en ole koskaan nalkuttanut, mutta huonoa palvelua ja äyskimistä olen saanut kuskeilta usein. Työ on mitä on, eikä se ole asiakkaan vika. Tarkoitus on kumminkin tarjota asiakkaalle turvallinen ja mukava kyyti, koska siitähän asiakas juuri maksaa.

Ketään muuta ei ilmeisesti häiritse tämän uutisen tiimoilta se että kuskihan oli täysin suomenkieltä puhuva? Jollain vain on pitänyt peitellä sitä seikkaa että kyseessä oli 100% asenneongelma. Tämän linkin mukaan kuskiksi ei edes pääse jos ei osaa suomea: http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=41346:haetaetilanne-bussissa-paljasti-kielitaidottomuuden-riskit&catid=8:kotimaa-paeaeuutinen-&Itemid=4

Mä en yleensä mamuja puolusta, mutta tässä tapauksessa oli kyse puhtaasti asenneongelmasta.
Mun isä meinasi aikoinaan kuolla bussiin kuskin väinpitämättömyyden takia ja se kuski oli ihan suomalainen.

Ketään muuta ei ilmeisesti häiritse tämän uutisen tiimoilta se että kuskihan oli täysin suomenkieltä puhuva? Jollain vain on pitänyt peitellä sitä seikkaa että kyseessä oli 100% asenneongelma. Tämän linkin mukaan kuskiksi ei edes pääse jos ei osaa suomea: Verkkouutiset - Hätätilanne bussissa paljasti kielitaidottomuuden riskit

Ei maahanmuuttajakuskilla voi olla asenne- eikä kieliongelmaa, nehän ovat meidän punaniskajunttirasistien ongelmia.

[QUOTE="vieras";22360466]Ei maahanmuuttajakuskilla voi olla asenne- eikä kieliongelmaa, nehän ovat meidän punaniskajunttirasistien ongelmia.[/QUOTE]

Niin perkele, mitä meni rasisti pyörtymään bussissa :(

[QUOTE="vieras";22360143]Mitenhän paljon tästäkin on tullut jo hoitovirheitä, kun lääkäri ei ymmärrä potilasta eikä potilas lääkäriä?

Jos kerran palkataan kielitaidottomia lääkäreitä, niin pitäisi saada sitten suomenkielistenkin ilmaiseksi aina tarvitessaan tulkki mukaan lääkärireissulle, niinkuin mamut saavat suomenkielisille lääkäreille. Mistähän noita tulkkeja ja maksusitoumuksia voisi alkaa kysellä?[/QUOTE]

Onhan noita fiboja sattunut, appenikin oli päästä hengestään. Äijän todennäköinen imusolmukesyöpä oli keuhkoputkentulehdus, kun ei osannut lääkäri lukea potilastietoja ja äijä kyllästyi jankkaamaan samaa asiaa.

Ja menee luottamus koko ammattikunnalta...
"Enkä mee lääkäriin, siäll o kuitenki taas joku kielipuoli-eurolääkäri..."

Yhteistyössä