Uusi tutkimus: Viina heroiinia vaarallisempi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaarallista on..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun iltapäivälehdet selostavat tutkimustuloksia, niin se tulos on oikeasti voinut olla ihan mitä tahansa. Toimittajat ovat käsittämättömän lahjakkaita muuntelemaan huomaamattaan oikeaa tutkimustulosta. "Tutkimustulos" lehdessä voi olla täysin päinvastaista kuin mitä se on ollut alkuperäisessä tutkimuksessa.

Miten kukaan voi sanoa tollasta?
Just tuli kouluterveyskyselyn tulokset, jossa oltiin huolestuneita alaikäisten tyttöjen kannabiskokeilusta, joka lisää masentuneisuutta lasten keksuudessa.
Eikö millään voisi katsoa siltä kannalta että nuorilla on paljon ongelmia ja siten haetaan apua käyttämällä rentouttavia aineita. Nuorten työttömyysprosentti on 30 ja monet ajetaan kursseille tai opiskelemaan vain opiskelun vuoksi että tilastot pysyy parempina.

Jos olisi avoin tulevaisuus täynnä mahdollisuuksia, en usko että niin paljon aineet houkuttelisi. Sama kehitys oli tietääkseni 90-luvun alun lamavuosina..

Eikö millään voisi katsoa siltä kannalta että nuorilla on paljon ongelmia ja siten haetaan apua käyttämällä rentouttavia aineita. Nuorten työttömyysprosentti on 30 ja monet ajetaan kursseille tai opiskelemaan vain opiskelun vuoksi että tilastot pysyy parempina.

Jos olisi avoin tulevaisuus täynnä mahdollisuuksia, en usko että niin paljon aineet houkuttelisi. Sama kehitys oli tietääkseni 90-luvun alun lamavuosina..

Mä puhun nyt alaikäisistä lapsista.
Ja minun mielestäni huumeita ei pidä laillistaa, sitä ihmettelin että miten kukaan voi sanoa noin että huumeet pitäisi laillistaa. Jos ne laillistettaan, niin kokeilukynnys madaltuu jolloin mä näen niin että ongelmat lisääntyy (kuten joku jo sanoikin ).

Sinua ei ehkä kiinnosta, monia muita voi kiinnostaa. Miten se laillistaminen vaikuttaa siihen mitä kukin haluaa käyttää? Johan niitä heroinisteja on nytkin vaikka olisivat ihan hyvin voineet pysyä miedommissa aineissa. Kuka ei olisi muka saanut valistusta? Tai ainakin saisi helposti etsimällä jollei ihan tyhmä ole.
Rikollisuudella viittasin lähinnä varkauksiin. Valtioko sen aineen käytön maksaa?
Minä en näe vastausta laillistamisessa, uskon, että se vain aiheuttaisi lisää ongelmakäyttöä kynnyksen madaltuessa.

Huumeongelma

No justiinsa juu ja varmaan kannabiksen laillistaminen auttais sitte tuohonki :headwall:
Tosiasia on, että huumeet sekä alkoholi aiheuttaa psyykkisiä-sosiaalisia-sekä fyysisiä ongelmia se on fakta. Mutta aina näissä vastaavissa keskusteluissa on huumeiden käyttäjiä puolustelemassa käyttöään sekä vähättelemässä päihteiden aiheuttamia ongelmia.

täälä näytetään olettavan että laillistaminen tarkoittaa samaa kuin se että heroiinia saa ruokakaupasta... Laillistamisen suurimmat hyödyt olisi että käyttäjät saisivat aineensa esim. reseptillä apteekista, puhtaana ja käyttömääriä pystyttäisiin kontrolloimaan ja pahin rikollisuus vähenis huomattavasti, koska suurimmat tulonsa rikollisliigat saa juuri huumeiden myynnistä eli tavallaan valtiot antavat jatkuvasti rikollis liigoille rahaa sillä että huumeet pysyvät laittomina..

Kasvavin ongelma tällä hetkellä on reseptilääkkeet, joita on helposti saatavilla ja nämä olisi jopa syrjäyttämässä perinteiset huumeet. Ajatelkaa, tasalaatuista tehtaan tavaraa ja lääkärit avokätisesti kirjoittavat reseptejä. Lukekaa tuosta:Paha lääke | Image.fi

Mä puhun nyt alaikäisistä lapsista.
Ja minun mielestäni huumeita ei pidä laillistaa, sitä ihmettelin että miten kukaan voi sanoa noin että huumeet pitäisi laillistaa. Jos ne laillistettaan, niin kokeilukynnys madaltuu jolloin mä näen niin että ongelmat lisääntyy (kuten joku jo sanoikin ).
Niissä maissa joissa on laillistettu, kokeilijoiden määrä väheni ja ongelmat pieneni. Suomessa on ollut alkoholin kieltolaki mutta se vain lisäsi ongelmia koska oli ties mitä haitallista ainetta myynnissä ja itse keitettiin vahvaa pontikkaa. Samaa nyt kun aineet on vain rikollisten käsissä, voivat sanella hinnat ja niin edelleen.

täälä näytetään olettavan että laillistaminen tarkoittaa samaa kuin se että heroiinia saa ruokakaupasta... Laillistamisen suurimmat hyödyt olisi että käyttäjät saisivat aineensa esim. reseptillä apteekista, puhtaana ja käyttömääriä pystyttäisiin kontrolloimaan ja pahin rikollisuus vähenis huomattavasti, koska suurimmat tulonsa rikollisliigat saa juuri huumeiden myynnistä eli tavallaan valtiot antavat jatkuvasti rikollis liigoille rahaa sillä että huumeet pysyvät laittomina..

Voih kuinka ihanan idealistista :hug: sepä se sitten poistais kaikki päihteiden käytön mukanaan tuomat ongelmat :saint:

Pitäsköhän sitä ensi viikon pe vaihtaa mun viskipaukku heroiinipaukkuun kun ensin mainittu on vaarallisempaa...

Tuo Iltasanomien juttu ei kerro kaikkea tuosta tutkimuksesta. Englannin kielisissä lehdissä juttu on kerrottu paljon paremmin. CNN osasi kertoa nippelitietona että tutkimukseen osallistunut tutkija on aikoinaan sanonut ekstaasin käytön olevan turvallisempaa kuin hevosella ratsastaminen.

Pitäsköhän sitä ensi viikon pe vaihtaa mun viskipaukku heroiinipaukkuun kun ensin mainittu on vaarallisempaa...
Vaikka otat viskipaukun, ei sinusta ole tullu rapajuoppoa. Siksi et ehkä yleensä huumeitakaan käytä. Näillä ihmisillä jotka huumeisiin menevät tai jäävät pahasti jumiin, ovat jo valmiiksi jollain tavalla siihen otollisia. Tarvitsevat hoitoa eikä oikeuslaitosta.

Addiktiopotentiaali - Ept laatu - Kehittäminen ja menetelmät - Neuvoa-antavat - Stakes