Dresscode!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sirkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sirkku"

Vieras
Elikkäs saimme erään ison firman juhliin kutsun ja dresscode oli juhla- asu. Mieheni laittaa puvun päälle, mutta mitä ihmettä keksin itselleni päälle. Täytyykö se olla joku mekko vai? Onko paljettitunika liian arkinen tuohon dresscodeen kun tämä aihe on minulle vähän vieras.

Juu, ja se tarkoittaa myös, että miehelläsi täytyisi olla se frakki.. tummapuku tosin menee myös, mutta kyllä se virallisen pukukoodin mukaan on alipukeutumista. Ja sun puvusta sen verran, että puku riippuu juhlan kellonajasta! Päivällä siihen kuuluu hansikkaat ja hattu muistaakseni ja illalla taas vähän perinteisempi iltapuku olisi paikallaan. En muista enää tarkkaan, mutta katso netistä, kyllä sieltä löytyy ne varmasti! :)

Voitko kysyä asiaa vielä juhlienjärjestäjältä, tai joiltain muilta jotka menossa juhliin? Tuntuu että joskus kutsujat eivät tiedä etikettiä, ja oikeasti tarkoittavat muuta kuin mitä etiketti sanoo.

Voitko kysyä asiaa vielä juhlienjärjestäjältä, tai joiltain muilta jotka menossa juhliin? Tuntuu että joskus kutsujat eivät tiedä etikettiä, ja oikeasti tarkoittavat muuta kuin mitä etiketti sanoo.

täytynee vielä kysäistä asiasta. sen verran mitä tunnen näitä työntekijöitä niin enS usko että yksikään mies laittaisi frakkia päälle tai että useammalla sitä edes onkaan. ;)

Juu itsekin kysäisisin. Tällä porukka haluaa vain kiusata ja heti päästä sanomaan, että "hähää frakki täytyy olla". Toki ne vuonna väinö tehdyt etiketit löytyy, mutta ei mitään takeita, että niitä vuonna 2010 välttämättä joka ikisessä tilaisuudessa tarkoitetaan juuri kirjaimellisesti noudatettaviksi.

[QUOTE="Sirkku";22357885]jasama kyllä täytynee sanoa naisista että en ihan heti uskoisi heidän laittavan pitkää iltapukua mutta niin.[/QUOTE]

Pitkiä iltapukujakin on monelaisia, ei tarvitse olla mallia "linnanjuhlat". Näin pikkujouluaikaan niitä löytyy hyvin edullisistakin liikkeistä, kuten Vero Modasta, Lindexiltä jne. Ja mies voi hyvin mennä tummassa puvussa, kunhan on muuten juhlapaita, kravatti jne.

Pitkiä iltapukujakin on monelaisia, ei tarvitse olla mallia "linnanjuhlat". Näin pikkujouluaikaan niitä löytyy hyvin edullisistakin liikkeistä, kuten Vero Modasta, Lindexiltä jne. Ja mies voi hyvin mennä tummassa puvussa, kunhan on muuten juhlapaita, kravatti jne.

minä en voi sietää iltapukuja. viimeksi juhliin laitoin pitkät juhlavat trikoot, korkokengät ja juhlavan tunikan. oli varmasti niin vastoin dresscodea mutta minun päälleni ei vaan juhlamekko saa eikä sellainen minulle sovi.

Yhteishyvän nettisivuilta löytyi tälläinen:

Kutsussa lukee juhlapuku. Mitä se tarkoittaa?
Miehen juhlapuku on frakki ja siihen kuuluvat asusteet: frakkipaita, mustat silkkisukat, frakkiliivi tai vyöliivi ja esimerkiksi ohutpohjaiset lakeeri- tai cevreaux-kengät.

Naisen asu on nilkat peittävä juhlavaate, joka ei voi olla housuasu. Kankaan tulee olla juhlava, joten esimerkiksi puuvilla on liian arkinen valinta. Puvun yläosa voi olla avonainen. Tarvittaessa harteille voi heittää suuren juhlasaalin. Sirossa laukussa ei ole pitkää olkahihnaa. Myös kengät ovat sirot. Nainen voi käyttää käsineitä. Juhlapukutilaisuuksissa ei käytetä hattua.

Virallinen kansallispuku on juhlapuku niin naisella kuin miehelläkin.

[QUOTE="kerttu";22359163]minä en voi sietää iltapukuja. viimeksi juhliin laitoin pitkät juhlavat trikoot, korkokengät ja juhlavan tunikan. oli varmasti niin vastoin dresscodea mutta minun päälleni ei vaan juhlamekko saa eikä sellainen minulle sovi.[/QUOTE]

menit sitten pitkissä kalsareissa iltajuhlaan. Hieno homma : X
Voi aikoja, voi tapoja.

[QUOTE="kerttu";22359163]minä en voi sietää iltapukuja. viimeksi juhliin laitoin pitkät juhlavat trikoot, korkokengät ja juhlavan tunikan. oli varmasti niin vastoin dresscodea mutta minun päälleni ei vaan juhlamekko saa eikä sellainen minulle sovi.[/QUOTE]

:D Juhlavat ja trikoot ei kyllä mee samassa lauseessa :D