Hyvä "puhtaan ruuan" kirja/keittokirja?

• Viestiketjun aloittaja "elk"
  • Ensimmäinen viesti
"elk"
Vinkatkaapa! Olisko esimerkiksi Kivikautinen keittokirja (ei tuo taida olla sen virallinen nimi) hyvä?

Puhtaalla ruualla tarkoitan sitä, että siinä ei ole ollenkaan/on mahdollisimman vähän lisäaineita ja sen lisäksi sitä, että se olisi luomua ja mahdollisesti jopa lähiruokaa. Ottaisin vinkkejä vastaan myös siitä, että mistä paikoista Turun seudulta tuollaisia tuotteita voi ostaa.

"vieras"
Tai siis Härkäpapua sarvista -kirjan kivikautisuudesta en tiedä, mutta muuten käyttää lähiruokaa, joten eiköhän se lihaa lukuunottamatta täytä kivikautisuudenkin kriteerit aika hyvin. Ja lihaahan voi sitten tehdä itse lisäksi, jos huvittaa.

"elk"
Ok, kiitoksia! Ja juu, ei tuo kirjan "lihattomuus" ole mikään ongelma. Lihallekin kyllä kaipailisin laitto-ohjeita, mä kun olen nykyään alkanut ostaa ne kaikki marinoimattomina. On vähän mautonta jos sellaisenaan aina syö ja suola + pippuri -linjakin alkaa jo kyllästyttää...:D

MaggiaMarinade
[QUOTE="elk";22340177]Ok, kiitoksia! Ja juu, ei tuo kirjan "lihattomuus" ole mikään ongelma. Lihallekin kyllä kaipailisin laitto-ohjeita, mä kun olen nykyään alkanut ostaa ne kaikki marinoimattomina. On vähän mautonta jos sellaisenaan aina syö ja suola + pippuri -linjakin alkaa jo kyllästyttää...:D[/QUOTE]

Hoi! Marinoi lihat ite. Mekin kyllästyttiin pelkkään mauttomaan lihaan ja alettiin itse soveltamaan. Lisäät lihaan yön yli tai 4h ajaksi esim. suolaa, sokeria, mausteita, tilkka mehua/lasten hedelmäsosetta, viinietikkaa loraus, öljyä. Ja hyvältä kuulostavan marinadin ainekset kirjoitat ylös, että jos oli maukas setti voi tehdä toistekin. Ruuanlaitto on kivaa :)

"elk"
Hoi! Marinoi lihat ite. Mekin kyllästyttiin pelkkään mauttomaan lihaan ja alettiin itse soveltamaan. Lisäät lihaan yön yli tai 4h ajaksi esim. suolaa, sokeria, mausteita, tilkka mehua/lasten hedelmäsosetta, viinietikkaa loraus, öljyä. Ja hyvältä kuulostavan marinadin ainekset kirjoitat ylös, että jos oli maukas setti voi tehdä toistekin. Ruuanlaitto on kivaa :)
Pitääpä kokeilla, kiitos!

Yhteistyössä