Sattuuko kalvojen puhkaisu??

• Viestiketjun aloittaja aabee
  • Ensimmäinen viesti
aabee
Siis synnytyksen käynnistyksessä...ei se aiemmin tehty puhkominen ;) Ei kai se voi sattua, kun eihän se ole minussa kiinni se kalvo? Entä "keveneekö" olo heti vesien mentyä??

Ykkönenkakkonen
En tiedä mistä sitten johtui, mutta minulla sattui ihan sikana. Kalvot puhkastiin kun synnytys oli käynnistynyt normaalisti ja sitten tuli sikiön sydänäänten romahdus niin piti saada piuhat sikiön päähän. Puhkaisu tehtiin tosi hätäisesti ja kovakouraisesti. Koski ja kovaa.

Ei satu. Tai y htä hirveesti ku hiustenleikkuu ;) EIkä olo ainakaan kevene, muuttuu entistäkin tukalammaksi. Mulla käynnistetty kalvojenpuhkasulla ainaki neljästi ja siitä se rytinä vasta alakaa. Mutta parempi rytinällä ja tunnissa ku hissukseen ja uuvuttavasti 24 tunnissa.

"MAMA87"
Mullakin on puhkastu "kesken synnytyksen" ettei ollut mikään käynnistys.

En tiedä mikä siinä nipisti/tuntu oudolta tuolla, varmaan se kun se tikku laitettiin sinne. Vähän ikävältä se tuntui, mutta kyllä se unohtu äkkiä kun alkot supistukset sattumaan niin saatanasti heti puhkaisun jälkeen.

Mulla on molemmilla kerroilla synnytys alkanut vesien menolla, eikä kummallakaan kerralla ole tuntunut mitään. Olen kuullut tutulta kätilöltä että se vesi toimii jonkilaisena puskurina tai vaimentimena, ja vesien menon jälkeen supistukset tuntuvat kovemmilta.

"puh"
Hui! Toivoin ihan toisenlaisia vastauksia :D Loppuviikosta käynnistetään ja kalvot aikoivat puhkaista, kun on kohdunsuulla jo kypsä tilanne..
Nää on ihan hyviä vastauksia :) Siis tarkoitan että ei kannata jännittää etukäteen mitään, ei nyt ainakaan kalvojen puhkaisua. Ja saattaahan hyvin olla, että vauva tulee jo ennen kuin kalvoja puhkaistaan muutenkaan. Ihanaa synnytystä ja onnea: kohta sulla on ihana vauva!

aabee
[QUOTE="puh";22321190]Nää on ihan hyviä vastauksia :) Siis tarkoitan että ei kannata jännittää etukäteen mitään, ei nyt ainakaan kalvojen puhkaisua. Ja saattaahan hyvin olla, että vauva tulee jo ennen kuin kalvoja puhkaistaan muutenkaan. Ihanaa synnytystä ja onnea: kohta sulla on ihana vauva![/QUOTE]

En oikein ole edes koko synnytystä miettinyt ennenkuin antoivat tuon käynnistyspäivän... Voiskohan tän vielä perua :D Onneksi siitä kuitenkin saa tosi hyvän palkan siitä kaikesta tuskasta! Laittaakohan ne epiduraalin ennen vai jälkeen puhkaisun, jos nyt jo suu auki 4cm??

gtrfv
Ei satu ollenkaan. Minullakin puhkaistiin kalvot. Se ei siis tunnu yhtään missään. Sattuu vähemmän kuin se, että joku muu puhkaisee ilmapallon nuppineulalla. Ei siis todellakaan tunnu edes sitä vertaa, kui ntuntuisi kynsien tai hiustenleikkuu. Se on kuin tyhjää vain ja vedet valuu pihalle. :)

Yhteistyössä