Sattuuko kalvojen puhkaisu??

• Viestiketjun aloittaja aabee
  • Ensimmäinen viesti
"puh"
En oikein ole edes koko synnytystä miettinyt ennenkuin antoivat tuon käynnistyspäivän... Voiskohan tän vielä perua :D Onneksi siitä kuitenkin saa tosi hyvän palkan siitä kaikesta tuskasta! Laittaakohan ne epiduraalin ennen vai jälkeen puhkaisun, jos nyt jo suu auki 4cm??
Mä en tosta epiduraalista tiedä, en ehtiny saada sitä kummallakaan kerralla. Niin on nopeaa se synnyttäminen kalvojen puhkaisun jälkeen :D Äläkä ylläty tosiaan, jos vauva päättää tulla ennen suunniteltua päivää, tsemppiä!

En oikein ole edes koko synnytystä miettinyt ennenkuin antoivat tuon käynnistyspäivän... Voiskohan tän vielä perua :D Onneksi siitä kuitenkin saa tosi hyvän palkan siitä kaikesta tuskasta! Laittaakohan ne epiduraalin ennen vai jälkeen puhkaisun, jos nyt jo suu auki 4cm??
Epiduraali hidasti mulla (ja monella muullakin tutulla) synnytyksen kulkua. Avautuminen kesti ja kesti... Tää "luomusynnytys" oli paljon helpompi, nopeampi (kipeämpi :kieh:) mutta paljon mukavampi kokemus kuin epiduraalisynnytys.

Mulla laitettiin kun kohdunsuu oli vajaa 9 cm auki. Pysäytti koko synnytyksen etenemisen se epiduraali... Ja lopulta koko homma kesti sen parikymmentä tuntia.

Kuopuksen kanssa sanoin niille kätilöille ettei saa antaa vaikka mä miten vaatisin. Ja tyttö tulikin ulos jo kuudessa tunnissa :)

IhanaValo
Sanoiko ne siulle että epiduraalin laittavat, vai oma valinta että sen haluat?
Mietin vaan että onhan muitakin vaihtoehtoja..miulle toimi kohdonkaulapuudutekin, mut sitä ei muistaakseni sit pysty enää laittaa jos on kokonaan auki.

Ei sattunu kalvojen puhkaisu, tunsin kyllä että räpläsi siellä mut ei koskenu.

Ja toivotan tietysti tsemppiä koitokseen :)

aabee
Sanoiko ne siulle että epiduraalin laittavat, vai oma valinta että sen haluat?
Mietin vaan että onhan muitakin vaihtoehtoja..miulle toimi kohdonkaulapuudutekin, mut sitä ei muistaakseni sit pysty enää laittaa jos on kokonaan auki.

Ei sattunu kalvojen puhkaisu, tunsin kyllä että räpläsi siellä mut ei koskenu.

Ja toivotan tietysti tsemppiä koitokseen :)
Kiitos! Sanoivat et suositellaan mun tapauksessa, en rupea sen kummemmin erittelemään syitä.

gtrfd
Ei ne sitä epiduraalia ennen kalvojen puhkaisua kyllä laita. Turhahan sitä on edes ottaa, jos ei tarvitse. Kaikkien synnytykset ei ole yhtä kivuliaita. Joillain epiduraalipuudutus saattaa jopa nopeuttaa synnytystä.

Yhteistyössä