Äitini suuttui lapsen tulevasta nimestä :(

• Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti
no joooo
No kieltämättä nimi kuulostaa tosi typerältä, että sinänsä ymmärrän että äitis ensireaktio oli varmaan epäusko/nauru... mutta siitä toivuttua pitäisi kyllä aikuisen ihmisen osata antaa jokaisen tehdä omat päätöksensä, olivat ne miten pöhköjä tahansa. Ehkä äitisi vain pelkää (ihan aiheesta) lapsesi vuoksi, sillä tuollaisesta nimestä saa ihan satavarmasti kyllä lapsena/nuorena etenkin kärsiä. Jokatapauksessa, äitisi varmasti tottuu nimeen ajanmittaan... jos nyt siihen on pakko päätyä.

"heh"
Meillä päin ei lapsen nimeä kerrota etukäteen. Taikauskoa: se tuo kuulemma huonoa onnea. Ehkä kuitenkin ihan fiksu tapa, niin ei sukulaiset ole arvostelemassa tai eivät voi sanoa että älkää tuota nimeä antako, se on varattu sun siskon lapselle tai jotain muuta älytöntä. Vähän myöhäistä enää sitten valittaa kun pappi on nimen ilmoittanut tai nimiäiset pidetty :)
Niin oisko tähän juurikin se syy :) Itse taidan jättää kertomatta kun sen aika koittaa :)

No kieltämättä nimi kuulostaa tosi typerältä, että sinänsä ymmärrän että äitis ensireaktio oli varmaan epäusko/nauru... mutta siitä toivuttua pitäisi kyllä aikuisen ihmisen osata antaa jokaisen tehdä omat päätöksensä, olivat ne miten pöhköjä tahansa. Ehkä äitisi vain pelkää (ihan aiheesta) lapsesi vuoksi, sillä tuollaisesta nimestä saa ihan satavarmasti kyllä lapsena/nuorena etenkin kärsiä. Jokatapauksessa, äitisi varmasti tottuu nimeen ajanmittaan... jos nyt siihen on pakko päätyä.
Mitenkä niin?
Mä tunnen muutamankin Meri-Tuulin enkä ymmärrä miksi he nimestään kärsisivät sen enempää kuin kukaan muukaan?

häh
Mä on ilmeisesti outo, mutta mä en kyllä aio puuttua millään lailla lasteni mahdollisten lasten nimivalintoihin sitten aikanaan. Lautakunta kyllä karsii epäsopivat nimet ihan oma-aloitteisesti, joten tuskin mikään Tarzan muutoinkaan läpi menisi...:D

"huhhuh"
Mitenkä niin?
Mä tunnen muutamankin Meri-Tuulin enkä ymmärrä miksi he nimestään kärsisivät sen enempää kuin kukaan muukaan?
No onhan tuo nyt typerän kuuloinen; ihan kun jostain todella huonosta lastenkirjasta. Yksinään vielä Meri menee, merituulikin hätätapauksessa, mutta kun siinä perässä on vielä typerästi kastehelmi, niin yksinkertaisesti vain liika on liikaa. Kenen nimi nyt sitäpaitsi oikeasti voi olla kastehelmi. Miettikää nyt vähän. Ihan kun antaisi lapselle nimeksi vesipisara!!!

"vieras"
mä jo hetken mietein et mistä tuo nimi on tuttu mutta meidän tuttavalla on tuon nimiset lapsenlapset. ovat oikein nätit nimet ja varmasti äitisikin niihin tottuu kunhan vähän pureksii.

[QUOTE="huhhuh";22319014]No onhan tuo nyt typerän kuuloinen; ihan kun jostain todella huonosta lastenkirjasta. Yksinään vielä Meri menee, merituulikin hätätapauksessa, mutta kun siinä perässä on vielä typerästi kastehelmi, niin yksinkertaisesti vain liika on liikaa. Kenen nimi nyt sitäpaitsi oikeasti voi olla kastehelmi. Miettikää nyt vähän. Ihan kun antaisi lapselle nimeksi vesipisara!!![/QUOTE]

Selvä... Ja mitkäköhän nimet sun mielestä sit olis lapselle hyviä? Meri-Tuuli Kastehelmi on ihan tavis nätti nimi.

slopop
Meri-Tuulessa ei vikaa, mutta KASTEHELMI =O
huoh...... tollasia nimiä näkee Aapelissa ja parilla eri foorumilla NIKKINÄ.
Inhoon myös liian "ulkomaalaisia" nimiä.. ja aina sukunimi on tyyliin Suominen, Virtanen jne...
Sääliksi käy kun lapsen tarhassa tyttö nimeltä Rihanna, sisko on Britney ja veli tietenkin Nick.
Ja sukumi perussuomalainen. Molemmat vanhemmat suomalaisia...naurettavaa touhua..

Tasku Venus
[QUOTE="huhhuh";22319014]No onhan tuo nyt typerän kuuloinen; ihan kun jostain todella huonosta lastenkirjasta. Yksinään vielä Meri menee, merituulikin hätätapauksessa, mutta kun siinä perässä on vielä typerästi kastehelmi, niin yksinkertaisesti vain liika on liikaa. Kenen nimi nyt sitäpaitsi oikeasti voi olla kastehelmi. Miettikää nyt vähän. Ihan kun antaisi lapselle nimeksi vesipisara!!![/QUOTE]

Peesi, tuo Kastehelmi on ihan liikaa. Mutta ei äiti silti sais noin sanoa.: /

Meri-Tuulessa ei vikaa, mutta KASTEHELMI =O
huoh...... tollasia nimiä näkee Aapelissa ja parilla eri foorumilla NIKKINÄ.
Inhoon myös liian "ulkomaalaisia" nimiä.. ja aina sukunimi on tyyliin Suominen, Virtanen jne...
Sääliksi käy kun lapsen tarhassa tyttö nimeltä Rihanna, sisko on Britney ja veli tietenkin Nick.
Ja sukumi perussuomalainen. Molemmat vanhemmat suomalaisia...naurettavaa touhua..
Ihan mahtavuutta :D

Mun appiukko kysyi ekana, että kutsutaanko lasta sitten sillä toisella vai kolmannella nimellä, kun kuuli etunimen. :D Ensimmäisellä ei vissiin voinut... :whistle:

Ja pari kuukautta nikotteli aina, koitti keksiä kaikkea väännöstä, ettei vain tarvitsisi sitä oikeaa käyttää. Sanottiin joka kerta tiukkaan, että ei. Lapsen nimi on ****.

On se nyt jo tottunut. Mutta ei vois vähempää kiinnostaa, tykkääkö muut meidän valitsemasta nimestä enkä anna sen sanella meidän valintoja.

Mummo kuulolle
[QUOTE="vakkari harmaana";22319198]todella kaunis nimi, ehdottomasti pidätte päänne tässä asiassa !! äidillesi ei kuulu tippaakaan, minkä nimen TE annatte OMALLE LAPSELLENNE[/QUOTE]

Kyllä se nyt jossain määrin kuuluu äidille nimen omaan ohjeistaa ja estää jälikasvuaan tekemästä typeryyksiä. Lapsi joutuu tuota nimeä kantamaan ainakin aikuisikäänsä saakka, ennen kuin voi vaihtaa sen. Näin ollen kannattaisi kuunnella vanhempia ja viisaampia, ja uskoa, että aina se omassa pikku päässä hyvältä kuulostava idea ei ehkä olekaan ihan toteuttamiskelpoinen.

..
On kyllä ihana nimi! Ja epäilijoille tiedoksi: TUNNEN ihmisen jonka nimi on KASTEHELMI, eikä tää ole kärsinyt siitä tippaakaan! Aina on kehuttu kun on niin nätti nimi annettu!

mun mielestä toi on kauhea nimi. Sori vaan....
inhoon tollasia..
Hienoa että tulit kertomaan sen ap:lle varmaan tuli sulle hyvä mieli? :)
Niin, kun sulla on OIKEUS MIELIPITEESEEN!!! :LOL:

Ap, tosiaan itse sen nimen valitsette, jos joku on noin lapsellinen niin itsensähän se siinä nolaa.
On tosi moukkamaista mennä kiusaamaan vanhempia nimivalinnasta, kertoo tosi huonoista käytöstavoista. Jos ei pidä, niin täytyy kunnioittaa sitä, että nimi on tosiaan TEIDÄN valitsema kaunein ja rakkain nimi. :)

"mielipide"

Ap, tosiaan itse sen nimen valitsette, jos joku on noin lapsellinen niin itsensähän se siinä nolaa.
On tosi moukkamaista mennä kiusaamaan vanhempia nimivalinnasta, kertoo tosi huonoista käytöstavoista. Jos ei pidä, niin täytyy kunnioittaa sitä, että nimi on tosiaan TEIDÄN valitsema kaunein ja rakkain nimi. :)
No kyllä jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Myös AP:n äidillä.

Totta...kyllähän se OMA mielipide on saatava kuuluville, no matter what...

[QUOTE="mielipide";22319249]No kyllä jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Myös AP:n äidillä.[/QUOTE]

Kyllä, valitettavasti jotkut haluavat laukoa sen ääneen tietäen että pahan mielen saa aikaiseksi. :)

Yhteistyössä