Äitini suuttui lapsen tulevasta nimestä :(

• Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti
itku
Meri-Tuuli Kastehelmi, äiti nauroi että on täysin typerä nimi :´( Minusta tuo on aivan ihana nimi. Äiti uhkaili ties mitä,ei kuulemma hoida vauvaa ja auta minuakaan missään asioissa jos tuon nimen laitan :(
Mutta kun minä en pidä mistään muusta nimestä,minusta tuo on aivan ihana nimi, nyt pelottaa jos äiti kuinka haukkuu tuota nimeä jos sen nyt kuitenkin annan lapselleni.

neljän äiti
Ymmärrän ttä tunteet on pinnassa ja olet herkällä mielellä, mutta relaa.. jos äitis on noin idiootti että uhkailee moisella, niin veikkaan että oliskin parasta ettei hän hoida lasta! oikeesti. ei ole normaalia tollanen "kiristäminen". sekaantuuko hän muuten teidän elämään? määrää minkä merkkisellä/värisellä autola ajatte, mitä levitettä laitatte leivän päälle jne jne?

miialee
Meillä kans miehen äiti ei antanu lupaa yhteen nimeen.. Sanottiin kyllä että me päätämme. Mutta löytyi lopulta vielä kivempi.. Tosin olisihan se jäänyt kaihertamaan jos anoppi ei pidä nimestä mutta ei me hänen takia sitä muutettu..

-
Minulla on sellanen käsitys, että äiti ja isä päättää sen oman lapsen nimen, eikä isovanhemmat. Toki varmasti poikkeustapauksia on, mutta tuossa sinun tapauksessa se kyllä pitää paikkansa, että te annatte nimen.

Elä välitä.
Meri-Tuuli Kastehelmi, äiti nauroi että on täysin typerä nimi :´( Minusta tuo on aivan ihana nimi. Äiti uhkaili ties mitä,ei kuulemma hoida vauvaa ja auta minuakaan missään asioissa jos tuon nimen laitan :(
Mutta kun minä en pidä mistään muusta nimestä,minusta tuo on aivan ihana nimi, nyt pelottaa jos äiti kuinka haukkuu tuota nimeä jos sen nyt kuitenkin annan lapselleni.
Hieno nimi, älä välitä äidistäsi. Lapsihan on teidän ja te päätätte hänen asioistaan!!!!

Oma anoppi aikoinaan sanoi, että älkää vaan Leeviä tai Veetiä antako pojalle nimeksi.. eikä annettukkaan, koska en itsekkään niistä välitä. Ristiäisten jälkeen anoppi oikein soitti ja sanoi ja kyseli, että mistä te noin hyvän nimen ootte keksineet... mä muistan sen aina. Lämmitti niin mieltä (heart)

antakaa se
Mun anoppi sanoi meidän lapsen nimestä että "noin kamala nimi" kun kerrottiin se hänelle etukäteen. Mutta silti annettiin se nimi, koska itse siitä tykättiin.. Mies vaan tokas anopille että se nimi on päätetty ja sillä selvä.

Minusta tuo teidän lapsen tuleva nimi on kaunis :)

Dior
Olisko aika katkaista napanuora omaan äitiin ja tehdä omaa elämää koskevat päätökset äitikullan mielipahasta välittämättä? Jos olisin sinä, en todellakaan keksisi lapsoselleni uutta nimeä!

matkailija
Meillä päin ei lapsen nimeä kerrota etukäteen. Taikauskoa: se tuo kuulemma huonoa onnea. Ehkä kuitenkin ihan fiksu tapa, niin ei sukulaiset ole arvostelemassa tai eivät voi sanoa että älkää tuota nimeä antako, se on varattu sun siskon lapselle tai jotain muuta älytöntä. Vähän myöhäistä enää sitten valittaa kun pappi on nimen ilmoittanut tai nimiäiset pidetty :)

JaJa ei kirj
tosi ihana nimi. lapsi on teidän, äidilläsi ei ole mitään sanomista teidän lapsen nimeen. hän on aikanaan nimennyt omat lapsensa, se siitä. muiden lasten nimiin ei äidilläsi ole sanomista. älä vaan vaihda nimieä äitiäsi miellyttääksesi

v
Minuakin tuo nimi pisti hieman huvittamaan. Mutta siis toki saat laittaa lapsellesi juuri sen nimen mikä sinusta on kaunein. Luulen että äitisi mielestä tuo nimi oli huvittava juuri siksi kun se on niin nykyaikainen, ei perinteinen Maija.

Yhteistyössä