Säästäisittekö talvihaalarin vai ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "raisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"raisa"

Vieras
Mulla siis 2 tyttöä, toinen ekaluokkalainen kokoa 128 ja toinen 5-vuotias 104/110 cm.

Nyt tällä isolla on jäänyt ihan hyvä toppapuku kokoa 122 pieneksi. Säästäiskö sen, vaikka luultavasti menee 2-3 v että se mahtuu ja tuo pienempi on ehkä jo 8-9 v kun se mahtuisi... sama puku kokoa 104 menee vielä pienelle jonkun aikaa, vaikka monet vaatteet jo 110-senttisiä. Mahtaako käyttää edes pulkkamäessä?

jos sun 5v. on nyt 104/110 kokoa käyttävä, nini haalari todennäköisesti menee ensi tai seuraavana talvena. voihan sitä sitten käyttää vaikka pihahaalarina jos nyt ei ihan ykkösasuksi ota.

jos sun 5v. on nyt 104/110 kokoa käyttävä, nini haalari todennäköisesti menee ensi tai seuraavana talvena. voihan sitä sitten käyttää vaikka pihahaalarina jos nyt ei ihan ykkösasuksi ota.

Ei mee ensi talvena, ei millään. Nyt 104 on vielä ok, kaapissa oottaa 110 haalari joka on iso, ehkä vuoden vaihteen jälkeen mahtuu. Seuraavana vuonna varmaan se 110 menee syksyn, 116 ehkä kevään ja ekaluokan syksyä, ehkä koko ekaluokan. Luulen että se 122 menee tokaluokalla.

Tyttö on 103,5 cm pitkä ja hoikka. Esikoinen on pidempi, ollut aina samanikäisenä pidempi (paitsi syntyessä olivat ihan samanpituiset).

Mulla on 3 lasta ja säästän talvipuvut niin, et jos tarvii säilöä max 3 vuotta nii sit jätän, jos pitäis säilöä enempi niin sit laitan kiertoon. Esim esikoiselta en jätä suoraan pukuja kuopukselle kun niillä on 6 vuoden ikäero, enkä ala niin kauaa kaapissa pitämään vaatteita kun säilytystiloja on vähän. Mut taas esikoiselta keskimmäiselle tai keskimmäiseltä kuopukselle oon joitakin pukuja säästänyt. Vähän hankaloittaa se, että keskimmäinen on tyttö, esikoinen ja kuopus poikia.

Mulla on 3 lasta ja säästän talvipuvut niin, et jos tarvii säilöä max 3 vuotta nii sit jätän, jos pitäis säilöä enempi niin sit laitan kiertoon. Esim esikoiselta en jätä suoraan pukuja kuopukselle kun niillä on 6 vuoden ikäero, enkä ala niin kauaa kaapissa pitämään vaatteita kun säilytystiloja on vähän. Mut taas esikoiselta keskimmäiselle tai keskimmäiseltä kuopukselle oon joitakin pukuja säästänyt. Vähän hankaloittaa se, että keskimmäinen on tyttö, esikoinen ja kuopus poikia.

Meillä hankaloittaa kokoero eli olen laittanut kiertoon kaikki mikä on siitä riippuvaista, esim. housut on tytöillä ihan eri malliset. Paidat, jos ei leveitä, yöpaidat, mekot ym. oon säästänyt.