Helsingin "hyvät" ja "huonot" asuinalueet/lähiöt?

  • Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut!
  • Ensimmäinen viesti
Ruisleipä
Tuossa alempana on aloitus "Helsingin vuokrataso" jossa mm. minä olen tuota tiedustellut. Siinäkin on pari vastausta, käyhän katsomassa niitäkin. Mutta ehkä tähän tulee enempi vastauksia, saadaan kattavampaa tietoa :D
 
urpot
hyviä on mm.puistola. siel asuu paljon lapsiperheitä. muita hyviä on hakaniemi, töölö, myllypuro, JA käpylä. huonoja ovat. munkkivuori, roihuvuori, kontula ja jakomäki +kallio
 
[QUOTE="vieras";22156866]Ja, että Puistola hyvä paikka asua. jepjep:D[/QUOTE]

Puistola enimmäkseen on vallan hyvä paikka asua. Jos mun olisi joskus pakko muuttaa takas kehä III:n sisäpuolelle, muuttaisin Puistolaan.
 
dggd
Noh, mun mielestä se menee lähinnä niin, et joka asuinalueella on hyvät ja huonot alueensa. Lukuunottamatta keskustan aluetta, johon siis tässä yhteydessä luen raitiolinjojen sisäisen alueen, monissa paikoissa on niin, että metro/juna-aseman seutu on rauhatonta mutta hieman syrjemmässä on hyvää, rauhallista pientaloaluetta. Ei mikään paikka ole yleisesti vaan paskaa tai hyvää. Mut mä tykkään lännestä ja pohjoisesta enemmän, itään en muuttais millään.
 
"jeje"
Kalliohan on oikein hyvä paikka asua, varsinkin jos sattuu olemaan menevä sinkku. :D
Eikös Puistolakin ole ihan jees, tosin Puistolan peruspiiriin kuuluva Tapulikaupunki eli siinä Puistolan aseman vieressä oleva kerrostalolähiö on aika hurjaa seutua.
 
Lauttasaarta väittäisin todella hyväksi paikaksi. Paljon puistoalueita ja vihreyttä, lähellä uimarantaa. Myöskin rauhallista seutua, ei paljon öisin mitään remuamista ole. Keskusta silti vartin bussimatkan päässä.

Kalliossa en haluaisi kasvattaa lapsia. Etenkään Sörnäisten metroaseman tuntumassa. Paljon juoppoja ja alakulttuurihörhöjä. edit: Korjaan sen verran, että jos on nuori yöelämäihminen, todennäköisesti erinomainen asuinpaikka :)

Riippuu mitä hakee, siis.
 
kaikkialla huonoja alueita
Huonoja on lähes kaikkialla, koska slummiutumisne ehkäisemiseksi kaupungin taloja on lähes kaikkialla. Osa länsi-Helsingistä ja keskustan alue on säästynyt.
 
Huokaus...
[QUOTE="Lila";22307295]Myllypuroa en koskaan pitäisi hyvänä alueena. :kieh:
Oulunkylä, Ruoholahti, Katajanokka, Kulosaari, Ullanlinna ovat todella hyviä aluinalueita. =)[/QUOTE]

Kallis = hyvä? Hah. Myllypurossa on kiva asua. Enkä ole mikään juoppo tai narkkari vaan olemme ihan itse toimeentulomme ansaitseva normaali perhe.
 
Huokaus...
[QUOTE="Lila";22307344]Yleensä kalliit alueet ovat myös hyviä. =)[/QUOTE]

Ja edullinen = huono?

Ok, usein näin on, mutta ei voi yleistää. Tuohan on pitkälti myös makuasia. Mä en esim. haluaisi asua keskustassa lapsen kanssa, vaikka olisi varaa. Tykkään vehreistä ja väljään rakennetuista lähiöistä.
 
hyviä on mm.puistola. siel asuu paljon lapsiperheitä. muita hyviä on hakaniemi, töölö, myllypuro, JA käpylä. huonoja ovat. munkkivuori, roihuvuori, kontula ja jakomäki +kallio
Munkkivuori ja Roihuvuori ovat molemmat vallan mainioita asuinalueita. Kaunis arkkitehtuuri ja hyvät palvelut. Roihiksessa on kyllä se 80-luvulla rakennettu puolensa, joka ei miellytä.

Minä pidän huonoina rumia alueita. Ja se taas on makuasia.
 
vieras x
Hinta ja laatu (tai ainakin arvostus) menevät Helsingissä käsikädessä. Eli Oikotien kautta saa aika hyvän kuvan.

Usein samassa kaupunginosassakin on erilaisia alueita. Esim. Malmi on huonomaineista seutua, ja aseman ympäristö onkin hirvittävää. Asemasta kilometrin päässä on kuitenkin jo varsin viehkeää ja rauhallista omakotiseutua.

Karkeasti ottaen arvoasteikko menee parhaimmaista huonompaa: Keskusta ja Etelä-Helsinki, Länsi-Helsinki, Pohjois-Helsinki, Itä-Helsinki. Kuitenkin idässäkin on hyviä alueita - esim. Laajasalon omakotialuetta on paha haukkua.

Kysymykseen vastaamisessa auttaisi, jos kertoisit tarkemmin: Pitäisikö aluetta katsoa aikuisten vai perheen tarpeista? Esim. Kallio ja Vallila ovat ihan hauskoja alueita aikuisille, mutta lapsiani en niissä kasvattaisi. Samoin onko toiveessa omakoti- vai kerrostalo? Itse olen asunut mm. Pikku-Huopalahdessa ja Arabianrannassa (ja viihtynyt hyvin, vaikka kaikki eivät näitä alueita arvostakaan), mutta omakotitaloja niissä ei ole.
 
Huom harmaana
[QUOTE="Lila";22307295]Myllypuroa en koskaan pitäisi hyvänä alueena. :kieh:
Oulunkylä, Ruoholahti, Katajanokka, Kulosaari, Ullanlinna ovat todella hyviä aluinalueita. =)[/QUOTE]

Oulunkylä "hyvä" alue...? Tästä voidaan todellakin olla montaa mieltä. Ei paini missään nimessä samassa sarjassa vaikkapa Kulosaaren tai Ullanlinnan kanssa.
 

Yhteistyössä