Minkä pituisia muiden 3-vuotiaat (tasan) pojat?

• Viestiketjun aloittaja "Guest"
  • Ensimmäinen viesti
v
Häh, ihan normi pituushan tuo on? Ei nyt mikään pitkä mutta tiedän vanhempiakin lapsia jotka ton mittasia. Ja pituushan kasvaa pyrähdyksissä, eipä sille mitään muuta voi tehdä kun kattoo vaan et lapsi syö normaalisti.

täydellinen
Voi olla että jää persjalkaiseksi, eihän sitä voi tietää ennen kuin parin vuoden päästä kuinka lyhyt pätykkä siitä tulee, meillä oli poika tuon ikäisenä 103cm.

Sangria
poika oli 100cm tasan, mutta mä luulen että oikeesti on vähän enemmän, kun oli vähän vaikeuksia saada häneltä se pituus, ei ollut mun mielestä ihan suorassa siinä.

"tipi"
Meijän rimpula oli 3-v neuvolassa 90 cm. Eli lyhyt poitsu. Nyt ikää 3,5 ja luulen, että kasvua tapahtunut aika tavalla, ainakin kaikki viime keväänä ostetut vaatteet alkavat olla pieniä.

Turkilmas
Mun kuopus ei ole vielä 3-vuotias, mutta hänen serkkunsa on. Ja serkku oli muistaakseni vajaan sentin pidempi meidän poikaa, eli varmaan n.98-99 cm. Meillä siis 2-vuotisneuvolassa mitattu ja heillä 3-vuotisneuvolassa mitattu.

"minä"
Pituudesta sen verran, että eikö lasten pituuskasvu ole nopeutunut kuluneen 30 vuoden aikana eli edellisistä neuvolakäyrien tekemisestä), mutta itse keskipituus ei ole noussut kuin jotain 1 - 2 senttiä? Eli tulkitsisin tätä sitä, että geenien lisäksi lapsen pituuskasvun vauhti riippuu myös paljon ruuasta mitä hän syö. Ravintorikasta ja energiapitoista ruokaa syövät kasvavat yleisesti ottaen nopeampaa täyteen pituuteensa ja siiten taas ns. kevyemmin syövät kasvavat hitaammin omaansa. Pituuden lopputulokseen ei ravinnolla kuitenkaan ole sanottavasti merkitystä Suomen oloissa, jossa lähes kaikki lapset saavat riittävästi kyllä ruokaa.

Ketjun aloittaja
[QUOTE="minä";22302891]97 senttinen oli ja isä on 196 pitkä eli ei sun poika mitenkään lyhyt ole![/QUOTE]

Siis tähän piti kommentoida, että LOHDUTTAVAA esikoinen oli sen tasan 100cm ja isä kans pitkä.

Ketjun aloittaja
[QUOTE="minä";22302941]Pituudesta sen verran, että eikö lasten pituuskasvu ole nopeutunut kuluneen 30 vuoden aikana eli edellisistä neuvolakäyrien tekemisestä), mutta itse keskipituus ei ole noussut kuin jotain 1 - 2 senttiä? Eli tulkitsisin tätä sitä, että geenien lisäksi lapsen pituuskasvun vauhti riippuu myös paljon ruuasta mitä hän syö. Ravintorikasta ja energiapitoista ruokaa syövät kasvavat yleisesti ottaen nopeampaa täyteen pituuteensa ja siiten taas ns. kevyemmin syövät kasvavat hitaammin omaansa. Pituuden lopputulokseen ei ravinnolla kuitenkaan ole sanottavasti merkitystä Suomen oloissa, jossa lähes kaikki lapset saavat riittävästi kyllä ruokaa.[/QUOTE]

Hei erittäin hyvä tieto! Kiitoksia!

Tosissaan tää kolme vee on tosi tosi allerginen ja ruokavalio suppea, mut esikoinen ei.
Kiiiitos!

hiii
LOHDUTTAVAA!!

Meillä siis esikoinen (tyttö) 100cm ja nyt tää allerginen kuopus sen 95cm ja isä kans mallia hongankolistaja.
Vähän OT, mutta meillä kaksi tyttöä, 3v ja 1v3kk ja nuorempi on superallerginen mutta silti tytöt käyttävät peräkkäisiä vaatekokoja... Pikkasen meidän allergikko kuopus(83cm) on pitkä tyttö kun vertaa siskoonsa(93cm) jolla ei mtn allergioita...

Yhteistyössä