Mitä omaan sairaalakassiin mukaan?

• Viestiketjun aloittaja "Äitix2"
  • Ensimmäinen viesti
"Äitix2"
Vauvalle pakkasin jo vaatteet,mies saa sitten ne tuoda mutta mitäs itselle mukaan?
Onko oikeasti ´tarpeen´esim.aamutossut,oma kylpytakki jne..?
En ole pakannut vielä mitään,nyt rv 38.

Kamera nyt on ainakin pakollinen tietysti,täytynee ostaa uudet patterit hyvissä ajoin.

"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;22301261:
Eiks niit saa ihan sairaalasta siellä ollessa?
Joo verkkopöksyt jotka hiers mulla nivuset auki. Oli verinahassa kiva maata ja huutaa kipua. Ihanaa :D
Eli tarvitsin kevyitä puuvilla-alkkareita :)

se
[QUOTE="Äitix2";22301263]Uhmaan kohtaloa ja jätän kalsarit kotiin,hitto en tahdo sektiota :/

Muuta? :)[/QUOTE]

No sille ei oikein voi mitään jos joutuu, toivotaan sulle kuitenkin tuota helpompaa synnytystapaa. ;)

Onnea! :)

"Äitix2"
Joo kyllä alkaa jännittää ja ahdistaa jos edes mietin sektiota vaihtoehtona,tulee jos tulee tietysti mutta en pysty edes miettimään :/ Paniikkihäiriöiselle paha paikka,olla valveilla ja järjissään mutta kroppa ei toimi kun pitää päästä ´ pois tilanteesta´:(

"pojan äiti"
[QUOTE="Äitix2";22301275]Joo kyllä alkaa jännittää ja ahdistaa jos edes mietin sektiota vaihtoehtona,tulee jos tulee tietysti mutta en pysty edes miettimään :/ Paniikkihäiriöiselle paha paikka,olla valveilla ja järjissään mutta kroppa ei toimi kun pitää päästä ´ pois tilanteesta´:([/QUOTE]

miks se niin ahdistaa?

"Tiiti"
Eipä sitä kait mitään ihmeitä tarvi pakata etukäteen, jollei tahdo. Neuvolakortti pitää olla sairaalaan mennessä, ja tosiaan moni sen kameran mukaan tahtoo :) Puhelimen laturi kannattaa muistaa, tosin senkin mies voi tuoda jälkikäteen.

Itelle sairaalassaolo oli todella kamalaa, ahdisti ja tahdoin koko ajan kotiin. Pienet jutut helpottivat oloa, kuten kunnon suihkukamat (hyväntuoksuinen saippua ja shampoo). Lisäksi mulla oli vihko ja kynä mukana, johon kirjoittelin ajatuksia, kun en saanut nukuttua.

Joka aterialle en päässyt hakemaan ruokaa (varmaan joku hoitaja olis vauvaa kattonu sen aikaa kun oisin ruokaa halunnu, mut en tahtonut jättää hetkeksikään..), joten suklaapatukat, lempparimehu jne olivat tosi jees :)

Nämä kaikki semmosia juttuja, mitä ilman pärjää (esim saippuaa ja shampoota ainakin meijän sairaalan kylppärissä oli valmiinakin), mut jotka olivat mulle tärkeitä.

Mp3-soitin mulla oli muuten myös mukana, se oli yöllä jees kun vauva söi lähes jatkuvasti, en saanut nukuttua enkä viittiny valoja pitää päällä, etten herättäis naapureita :)

piippo
[QUOTE="Äitix2";22301275]Joo kyllä alkaa jännittää ja ahdistaa jos edes mietin sektiota vaihtoehtona,tulee jos tulee tietysti mutta en pysty edes miettimään :/ Paniikkihäiriöiselle paha paikka,olla valveilla ja järjissään mutta kroppa ei toimi kun pitää päästä ´ pois tilanteesta´:([/QUOTE]

Mulla sama olo tuli alatiesynnytyksestä. Sain paniikkia varten lääkkeet. Sektiota en saanut, mutta eipä tarvi mennä uudestaan kun ei kerta tainnuttamaan synnytyksen ajaksi suostuta :D

"töttöröö"
Ihana tämä paljon puhuttu sairaalakassi, jota minäkin ennen synnytystä paljon mietin. Otin lopulta lähtiessäni mukaan vain henkilökohtaiset hygieniavälineet ja se riitti. Sairaalassa oli vaatteita ja ruokaa ja onnittelijat toivat suklaata. Miehellä oli kamera.

"shihtzu"
Tänä aamuna pistin juuri ekat jutut kassiin. Sinne meni kasa liivinsuojia (viimeksi jouduin pulaan, kun niitä ei ollut), Sudoku-kirja, vauvan kotiutumisvaatteet.
Sitten pistän sinne vielä ainakin tutin, omat vaatteet, kamera, jotain luettavaa ja hygieniavälineet, shampoo, hoitoaine, hammasharja ja -tahna.

"äitix2"
Kiitos viesteistä!
Rupean pakkaamaan heti, meiltä on sairaalaan reippaasti matkaa ja mies joutuu olemaan kuitenkin vanhimman lapsen kanssa,joten mielellään en mitään tärkeää unohtaisi.Liivinsuojukset eivät tulleet mieleenkään!

Mulla oli hammasharja ja tahna, hiusharja, sukankudin ja kirja.
Kamera tietty.

Toisella kertaa tajusin ottaa mukaan liivinsuojuksia.

Se vähä aika mitä sairaalassa tavataan olla, niin en katsonut tarpeelliseksi raahata mukaan mitään kylpytakkeja tai aamutossuja, omaa pyjamaa tms.

Öppi
Omat aamutossut kannattaa ottaa mukaan. Nykyisin ainakaan meidän alueen sairaalassa ei ole sisätossuja talon puolesta. Pyyhkeet, "kalsarit" (alus- ja päällys), sukat, aamutakin ynnä muut vaatteet saat talon puolesta. Myös siteet. Imetysliivit ja liivinsuojat tosin kannattaa ottaa mukaan (niitä ei sairaalassa ole). Kukapa toisaalta kieltää omissakaan vaatteissa olemisen, mutta itse en ainakaan halunnut omia pitää runsaan vuodon takia. Ns.ajanvietettä minulla ei ollut mukana, vauva piti kyllä huolen siitä, että sellaiseen ei ollut tarvetta/aikaa. Nännirasvaa (bepathen/Lansinoh) saa myös tarvittaessa sairaalasta. Samoin pesuaineita suihkussakäyntiä ajatellen, mutta monilla on omat suihku- ja hammaspesuvermeet mukana.

Monski
Itellä huomenna mukana: puuvilla alkkarit mummo mallia, imetysliivit 2kpl (sellaiset millä on hyvä nukkua, ei siis kaaritukia), liivin suojuksia, puhdistusmaito nassua varten, lakua, aikakausi lehtiä pari, frezza mocca, cola pullo, maidon kerääjiä 2 kpl, rintakumit, rintapumppu, imetyspaita kotiin lähtöä varten + löysät verkkarit.. vauvakirja, kamera ja pattereita, läppäri ja mokkula ja tietysti kännykkä.. Sectioon olen menossa ja toinen lapsi tulossa. (ekakin tuli sectiolla, joten viikon päivät tiedän siellä viettäväni)

Mulla oli mukana omat olovaatteet, liivinsuojat, harja ja meikit, puhdistusaineet ja saippuat. Oli jotenkin mukavampi olla kun oli jotain omaa ja tuttua mukana. Pakkasin laukkuun myös kirjan joka oli kesken, päiväkirjan ja kyniä ja laturin kännykälle. Muuta en tarvinnut, mies toi jotain sitten.

...
Mulla ei ollut omia vaatteita mukana muita kuin sukat. Oma hammasharja, tahna, dödö, harja ja korvatulpat oli mukana. Saippuaa löytyy sairaalasta. Meillä oli ainaskin niitä mummomallisia puuvillaisia alushousuja sairaalassa.

Itse mieluummin käytin niitä sairaalan omia. Jos meni likaiseksi pystyi heittämään pesukoriin ja ottamaan uudet. Olivat myös tarpeeksi löysät kun aika suuria siteitä siellä oli.

...
Mulla ei ollut omia vaatteita mukana muita kuin sukat. Oma hammasharja, tahna, dödö, harja ja korvatulpat oli mukana. Saippuaa löytyy sairaalasta. Meillä oli ainaskin niitä mummomallisia puuvillaisia alushousuja sairaalassa.

Itse mieluummin käytin niitä sairaalan omia. Jos meni likaiseksi pystyi heittämään pesukoriin ja ottamaan uudet. Olivat myös tarpeeksi löysät kun aika suuria siteitä siellä oli.
Päällä nyt oli omat vaatteet mennessä

Yhteistyössä