Mitä mieltä olet puhelinhaastattelijoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puhelinhaastattelijanalku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puhelinhaastattelijanalku

Vieras
Mitä mieltä olet puhelinhaastattelijoista, eli ei puhelinmyyjistä. Haastattelijat siis soittavat ja tekevät 3-10min mittaisia kyselyjä erinäisiin asioihin liittyen.
Kovin kiinostaa ihmisten mielipide tähän. Aloitin kyseisen homman opiskelujen ohella pari päivää sitten ja muutamassa päivässä moni puhelimeen vastannut on ärissyt ja purissut _minulle_ ikään kuin se olis minun vikani... Mikä on sinun mielipiteesi?

En mä kyllä tykkää että ihminen alkaa tenttaamaan kysymyksiä melkein koska tahansa ja en luota siihen että on oikeesti jossain firmassa töissä. Sori, yhtä negatiivinen asenne on haastattelijoihin niinkun puhelinmyyjiinkin. Itse tein aikoinaan puhelinmyyjän töitä ja se oli kyllä niin syvältä että ei enään ikinä ja ärsyttää kun ne soittelee ja ei usko kun sanoo ei. Samat fiilikset haastattelusta. Sori :(

Eipä voisi vähempää kiinnostaa tyhjänpäiväiset kyselynsä tai selittelynsä muutaman minuutin kestosta. Kyllä minulla aikaa olisi, mutta ei kiinnostusta jakaa sitä ilmaiseksi jollekin yritykselle.

Taidat ottaa helposti itseesi tai sitten puhetyylissäsi on jotain mikä saa ihmiset ärähtelemään? Esim. anteeksipyytävä asenne jo valmiiksi kun lähdet soittamaan?

Vuosia puhelinmyyntiä tehneenä voin sanoa, että hyvin vähän on tullut mitään v-päitä asiakkaissa vastaan.

Samaa ajattelen tosta melkein kuin puhelinmyynnistä. Minusta toi on törkeää. Ei auta sanoa, että tekee vaan työtänsä, sillä jos on ottanut tuon työn vastaan, niin tietää kyllä mitä on vastassa, ja pitäisi tietää, että ihmiset ei siitä pidä, ja siitä on sitten turha valittaa. Turha närkästyä, jos luuri lyödään korvaan. Turha odottaa mitään kaunista kieltäytymistä keskustelusta, sillä asia menee niin, että jos sen tekee, niin siellä päässä vaan jatketaan yrittämistä. Itse en jaksa edes tuhlata aikaani tollaiseen ja sanon suoraan, että "kiitos ei", ja suljen luurin. Jotkut jaksaa noihin kyselyihin joskus vastailla, ja ihme ja kumma, mutta minä tiedän jopa yhden sellaisen, mutta siis hänkin vain joskus vastailee.

Samaa ajattelen tosta melkein kuin puhelinmyynnistä. Minusta toi on törkeää. Ei auta sanoa, että tekee vaan työtänsä, sillä jos on ottanut tuon työn vastaan, niin tietää kyllä mitä on vastassa, ja pitäisi tietää, että ihmiset ei siitä pidä, ja siitä on sitten turha valittaa. Turha närkästyä, jos luuri lyödään korvaan. Turha odottaa mitään kaunista kieltäytymistä keskustelusta, sillä asia menee niin, että jos sen tekee, niin siellä päässä vaan jatketaan yrittämistä. Itse en jaksa edes tuhlata aikaani tollaiseen ja sanon suoraan, että "kiitos ei", ja suljen luurin. Jotkut jaksaa noihin kyselyihin joskus vastailla, ja ihme ja kumma, mutta minä tiedän jopa yhden sellaisen, mutta siis hänkin vain joskus vastailee.

Mua sitten huvittaa ihmiset, jotka kuvittelee että koska heillä itsellään ei ole käytöstapoja, ei niitä ole kenelläkään. :laugh: Tiedätkö: valtaosa ihmisistä osaa käyttäytyä asiallisesti puhelimessa, kun puhelinmyyjä soittaa. Ei kaikilla ole asennevammaa.

mulle on muutaman kerran soittanut ja ne soittaa viel pahimpaan aikaan yleensä eli silloin olet nukuttamassa lasta. Ja muutenkaan ei vois vähempää kiinnostaa alkaa vastailemaan kysymyksiin jollekkin tuntemattomalle joka on salaisen numeron jostain kaivanut esille. Jos ei oo oikeeta asiaa niin en kyllä ole ystävällinen. Viimeks kun joku soitti annoin puhelimen meidän höpöttämään opettavalle lapselle ihmeteltäväks. niin kovin mies puhu ettei ees tajunnut et langanpäässä ei oikein ehkä ymmärretä.

[QUOTE="Meritähti";22288861]Mua sitten huvittaa ihmiset, jotka kuvittelee että koska heillä itsellään ei ole käytöstapoja, ei niitä ole kenelläkään. :laugh: Tiedätkö: valtaosa ihmisistä osaa käyttäytyä asiallisesti puhelimessa, kun puhelinmyyjä soittaa. Ei kaikilla ole asennevammaa.[/QUOTE]

:D Tämä esimerkki tässä on teidän puhelinmyyjänne. :D Keneltäköhän täällä etsintäkuulutetaan käytöstapoja? :D

Mä osallistun aina noihin jos en oo pahassa paikassa. Eli oon ystävälinen haastattelijalle myös.
Arvostan myös sitä, että jos sanon et juuri nyt ei sovi niin puhelu lopetetaan lyhyeen.

No enpä oikeestaan mitään mieltä. Positiivisempi asenne semmoisia kuin puhelinmyyjiä kohtaan (osaan olla kohtelias heitäkin kohtaan, ja myös mua kohtaan on oltu aivan asiallisia ja uskottu kun olen sanonut ei kiitos).
Ihan mielelläni vastaan jos sopiva aika, ja riippuu aihepiiristäkin.

Mun kaks tytärtä on olleet sekä lehtimyyjiä että "galluppi-tyyppejä". Ja meinasivat, että paljon parempaa vastaanotto oli galluppihommissa. Siinähän ei tarvinnut mitään ostaa.

Ite vastailen gallupeihin satunnaisesti, riippuu, millä päällä oon ja onko soitto sopinu sopivaan saumaan.

Mutta ku tyttäriltä kuullu, minkälaisia töykimyksiä ihmiset osaa olla puhelimessa, olen pyrkinyt oleen oikeinkin kohtelias.

Ja oikeestaan mun on helppo ainakin lehtimyyjien kohdalla vedota siihen, että mulla on ollu perheessä jo kaksi lehtimyyjää, että hukun lehtiin enkä varmasti tilaa mitään enää. Siihen on helppo lopettaa puhelu ja kummallekin jää ihan ok mieli. :)

Yhteistyössä