Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sissi";22285083]Luottokorttiako ei muka ole millä maksaa taksi? Veikkaan provoksi tätä. Ei kukaan noi idiootti ole.[/QUOTE]

Muka ja muka. Ei sitä todellakaan oo kaikilla tuota luottokorttia. Jos mun äijäni ois kaukana autolla ja minä pulassa ni eipä ois sitä korttia. Jotenki muute täytys keksiä kyyti.
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja vielä..;22285106:
Niin mutta huutakoo lapsesi 24/7, vai koska ja minkä yhteydessä? Nyt menet bussilla, taxilla tai autolla sinne lääkäriin! Tai tilaa vaikka ambulanssi mutta ei tuo normaalia ole. Nyt niskasta kii itteensä ja hoitoa lapselle!
No siis huutaa silleen että kaiken ajan kun on hereillä niin se on itkua vaan, eli nukahtaa omaan huutoonsa..Saattaa nukkua siinä välissä pari tuntia kunnes taas on nälkä- siitä ruokaa-ja huutoa taas. Ja näin tämä on ollut sen kaksi kk jo kohta.
 
allergikon äiti
Korostan edelleen että älä anna sitä soijamaitoa sille vauvalle enää yhtään, se todennäköisesti vaan pahentaa tilannetta.

Osta apteekista vaikka altheraa tai almiron peptiä tai neocatea, maksaa maltaita ilman diagnosoitua maitoallergiaa, mutta kokeiltava on. Ja ne oireetkaan ei välttämättä poistu hetkessä, en tiedä onko teillä muita oireita. Mutta esim suoliston "putsaantuminen" saattaa kestää. Meillä oli muitakin oireita ja mm. oksentelu loppu ku seinään kun karsin ruokavalioni.

Ja lähde lääkäriin, ole sitkeä. Sua ei nimittäin välttämättä tulla uskomaan. Me saatiin diagnoosi vasta 7 kuukauden ikäisenä. Siihen asti söin perunaa, mausteetonta kanaa ja possua, riisiä. Juomana mustikka- ja vadelmamehut + vesi. Lisäksi tietenkin vitamiinit purkista. Sulla tietty eri asia kun et imetä. Voisin sanoa että jopa ehkä helpompi tilanne jossain mielessä.

Ja niille tiedoksi jotka ihmettelee voiko vauva itkeä KOKO AJAN, niin kyllä voi. Meille neuvolassa, neuvolalääkäriä myöden jopa vakuuteltiin, että se on normaalia!
 
Ei oo
Alkuperäinen kirjoittaja aluperäinen;22285112:
Just! Voitteko mennä pois ketkä ette oikeesti auta asiaa yhtään!
Mitä sä täällä roikut? LÄÄKÄRIIN HETI! Kokemuksesta voi sanoa, itselläni 2kk vauva, terveys romahti muutamassa tunnissa. Onneksi hain apua HETI ja lapseni on hengissä! jos olisin odottanut.... hän olisi KUOLLUT!
 
vielä..
Koita laittaa lapsesi selinmaakuulle ja jaloista kiinni ja pumppaat jalkoja koukussa vatsanpäälle ja suoraksi, jos lapsella paljon ilmaa vatsalla pääsevät näin pois. Pientä hyssytys liikettä. Mutta muista että jos/kun olet itse hermostunut huudosta,väsymyksestä mistä vain niin lapsi on kuin peili ja toimii kuten sinä. :/
 
3 äippä
Oikeesti JOS vauva huutaa KOKO ajan, soita vaikka ambulanssi, SANO että sulla ei ole varaa taksiin... KOKEILE edes. Lapsihan voi kuolla jos jotain hengitysteissä... sanoit että ollut hengityskoneessa. Sano soittaessasi ambulanssia, että vauva syntynyt ennenaikaisesti-> ollut hengityskoneessa -> nyt hengittää vaikeesti, eikä sinulla ole rahaa taksiin.... pakko niiden on hakea OIKEESTI. Pyydät lääkäristä kelaa varten paperin että ollut pakko tulla ambulanssilla, niin joudut maksamaan vain omavastuuosuuden joku 10€ sit joskus... Mut tarvii pyytää se lappu muuten maksat kaikki kulut
 
alkuperäinen
Missä yhteydessä lapsi itkee? Mitä maitoja olet kokeillut lapselle, kuinka usein syö? Auttaako mikään asento lastasi? Oletko itse hermostunut kun lapsesi huutaa?
1.Maidon syönnin jälkeen itkee ja tietty kun herää koska on nälkä.
2.Nan-jauhe sekä tetra nan. Nyt Nutrilon Soija, ainiin Tutteli 1 tetran verran kun oli pieni pakko kun oli muu maito loppu. Lisään vielä että pulautteli noista naneista ja tuttelista suorana yrjönä ja kaaressa kaiken ulos.
3. Syö välillä parin, välillä neljänkin tunnin välein. Menen lapsentahtisesti tässä asiassa.
4.En koskaan, Koskaan menetä hermoja tai ole hermoissani kun olen pienen lähellä, vaikka kuin väsyttäisi!
 
"Ellamaaria"
On ihmisiä, jotka myy/antaa myös neocatea kokeiluun, koska heiltä on jäänyt yli, halvemmalla kuin apteekki. En voi kirjoittaa sivustoja, joissa tämä onnistuu... Apteekissa neocate maksaa (n.3litraa valmista seosta tulee purkista) n.80e ilman korvaavuuksia ja reseptiä. Kuitenkin olisin tokan kanssa valmis tuon maksamaan, jos sillä pystyisin osoittamaan allergiat "todeksi" ja helpottamaan vauvan ja koko perheen oloa.

Soita edes sinne lekuriin tosiaan ja vaikka yksityiselle lastenlääkärille varaat ajan siltä varalta ettet saa asioita eteenpäin. Ja tutustu maitoallergian/moniallergian monimuotoisuuteen, jos tuntuu et "oireet" täsmää. Toki teillä muutakin historiaa, et lääkäriin menisin jo tänä iltana. Äläkä hyväksy vaihtoehtoa, että toiset vauvat vain itkee... !!
 
alkuperäinen
[QUOTE="vieras";22285162]mun vauvalla oli tosi paha koliikki.ostin koliikkikeinun ja siihen rauhottu.hermot säästy ja sain nukkuakkin[/QUOTE]

Eikö sitteri oo vähän sama asia ja mä luulen et jos ei äidin sylikään auta niin tuskimpa keinukaa..ei siis pahalla!
 
:/
Siis sillä tuoda hermoilemista vain kysyin, koska itse kukin hermoilee ja miettii pään puhki että mikä auttaa kun toinen vain huutaa, itsekin olen hermonnut koliikki lapseni kanssa ja heti kun isä tuli kotiin rauhallisena ja otti lapsen syliin lapsi rauhoittui. Kuinka kauan olette nyt käyttäny soijamaitoa? Oletteko kokeilleet cuplatonia? Onko sulla mitään mahdollisuutta lähteä lääkäriin jo nyt?
 
allergikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285175:
1.Maidon syönnin jälkeen itkee ja tietty kun herää koska on nälkä.
2.Nan-jauhe sekä tetra nan. Nyt Nutrilon Soija, ainiin Tutteli 1 tetran verran kun oli pieni pakko kun oli muu maito loppu. Lisään vielä että pulautteli noista naneista ja tuttelista suorana yrjönä ja kaaressa kaiken ulos.
3. Syö välillä parin, välillä neljänkin tunnin välein. Menen lapsentahtisesti tässä asiassa.
4.En koskaan, Koskaan menetä hermoja tai ole hermoissani kun olen pienen lähellä, vaikka kuin väsyttäisi!
Selvä maitoallergia!
Nutriloniako ei oksenna ulos? Mutta siitä tulee myös vatsakipuja joten sekään ei siis sovi.
 
brisa
hei kuule, jos sulla ei oikeasti ole keinoa päästä sieltä kotoa lääkäriin, niin soita ambulanssi. Kerro noista lapsen hengitysvaikeuksista ja jatkuvasta huudosta ja kankeudesta, ja siitä että sulla ei ole rahaa taksiin, kyllä he auttavat. Tai olisiko ketään naapuria / kaveria tms joka voisi teidät kyyditä lääkäriin? Tuo tilannehan on ihan hirveä, sun on pakko saada apua nyt heti.
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja vielä..;22285161:
Koita laittaa lapsesi selinmaakuulle ja jaloista kiinni ja pumppaat jalkoja koukussa vatsanpäälle ja suoraksi, jos lapsella paljon ilmaa vatsalla pääsevät näin pois. Pientä hyssytys liikettä. Mutta muista että jos/kun olet itse hermostunut huudosta,väsymyksestä mistä vain niin lapsi on kuin peili ja toimii kuten sinä. :/
Tätä oon tehny joka päivä syönnin jälkeen. Oli vissiin eka keino minkä keksin tehä kun muistin esikoisesta että pierut tuli ulos tällä tavalla. Mutta tää pikkunen on jalat jäykkänä kun huutaa joten en voi pumppaa kun pistää vastaan jatkuvasti. Jalat on siis kun tikut! Pari krt oon onnistunut mutta eipä oo oikeen auttanut.
 
3 äippä
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285175:
1.Maidon syönnin jälkeen itkee ja tietty kun herää koska on nälkä.
2.Nan-jauhe sekä tetra nan. Nyt Nutrilon Soija, ainiin Tutteli 1 tetran verran kun oli pieni pakko kun oli muu maito loppu. Lisään vielä että pulautteli noista naneista ja tuttelista suorana yrjönä ja kaaressa kaiken ulos.
3. Syö välillä parin, välillä neljänkin tunnin välein. Menen lapsentahtisesti tässä asiassa.
4.En koskaan, Koskaan menetä hermoja tai ole hermoissani kun olen pienen lähellä, vaikka kuin väsyttäisi!
Voi herran jumala,,, vaikken jumalaan uskokkaan. Kuitenkin lapsellasi NOIN selvät maitoallergiaoireet, että oksentaa kaiken kaaressa ulos ja sinä menet antamaan sitä????? Anna herranjumala vaikka vettä jos soijamaitoa ei ole =( ÄLÄ NYT missään nimessä anna maitokorviketta... Missäpäin asutte? Jos vaikka samassa paikassa niin voisin jelppiä.
 
alkuperäinen
hei kuule, jos sulla ei oikeasti ole keinoa päästä sieltä kotoa lääkäriin, niin soita ambulanssi. Kerro noista lapsen hengitysvaikeuksista ja jatkuvasta huudosta ja kankeudesta, ja siitä että sulla ei ole rahaa taksiin, kyllä he auttavat. Tai olisiko ketään naapuria / kaveria tms joka voisi teidät kyyditä lääkäriin? Tuo tilannehan on ihan hirveä, sun on pakko saada apua nyt heti.
Ei täällä ole ketään naapureita siis sellasia jotka vois auttaa . Nää naapurit ei pahemmin oo sitä sorttia et haluais tutustua, tykkäävät olla omissa oloissan, vanhuksi ym..
MÄ TIEDÄN ET TÄÄ ON HIRVEÄÄ, siis olen itekin ihan ulalla !
 
No voihan nenä
Höh! monelta miehesi tulee töistä? Monelta pääsette lääkäriin? Soita vaikka ambulanssi jotta pääsisitte nyt heti, voihan lapselle siis olla jokin muukin kuin maitoallergia..
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äippä;22285232:
Voi herran jumala,,, vaikken jumalaan uskokkaan. Kuitenkin lapsellasi NOIN selvät maitoallergiaoireet, että oksentaa kaiken kaaressa ulos ja sinä menet antamaan sitä????? Anna herranjumala vaikka vettä jos soijamaitoa ei ole =( ÄLÄ NYT missään nimessä anna maitokorviketta... Missäpäin asutte? Jos vaikka samassa paikassa niin voisin jelppiä.
En annakaan kun SOIJJAA! LOPPI ON KOTIKUNTA.
 
kyllästynyt sairaanhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22285221:
Tätä oon tehny joka päivä syönnin jälkeen. Oli vissiin eka keino minkä keksin tehä kun muistin esikoisesta että pierut tuli ulos tällä tavalla. Mutta tää pikkunen on jalat jäykkänä kun huutaa joten en voi pumppaa kun pistää vastaan jatkuvasti. Jalat on siis kun tikut! Pari krt oon onnistunut mutta eipä oo oikeen auttanut.
Voi järjen riemuvoittoa!! MIKSET SOITA AMBULANSSIA TAI SOITA PÄIVYSTYKSEEN/TERVEYSKESKUKSEEN?? Täysin edesvastuutonta täällä kysellä neuvoja kun ainoa oikea neuvo on se, että lapsi tulee viedä lääkäriin. Kaikille niitä lapsia annetaankin...
 

Yhteistyössä