voinko olla vielä kotiäitinä vaikka olisi yhteishuoltajuus? miten ne päivät kun lapset isällään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten onnistuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten onnistuu

Vieras
Olen nyt kotiäitinä ja tarkoitus on olla vielä parivuotta. Miten asia toimii kun lapset menee kolmen- neljän päivän välein isälleen, ei onnistu viikko- viikko systeemi... en ole menossa töihin, kun kotiäitinä olen suunnitellut olevani, nyt vaan ero yllätti..eikä varmaan kukaan ota töihinkään jos voi olla vaan parin päivän välein...en ymmärrä.

Olen nyt kotiäitinä ja tarkoitus on olla vielä parivuotta. Miten asia toimii kun lapset menee kolmen- neljän päivän välein isälleen, ei onnistu viikko- viikko systeemi... en ole menossa töihin, kun kotiäitinä olen suunnitellut olevani, nyt vaan ero yllätti..eikä varmaan kukaan ota töihinkään jos voi olla vaan parin päivän välein...en ymmärrä.

Kotihoidon tuen edellytyksenä on, että lapset eivät mene kunnalliseen päivähoitoon. Näin ollen sinun pitäisi hoitaa lapsia myös niinä päivinä, kun he ovat isällään, siis lapset olisivat ikään kuin päivähoidossa sinun luonasi.

Huoltajuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Miten ihmeessä ajattelit että lapsille on kivaa vaihtaa kotia muutaman päivän välein?? Siis rumbaavatko lapset muutaman päivän välein edestakaisin? Mietipä nyt asiaa uudestaan.

miehen työvuorojen mukaan elettävä, jos hänellä esim 2 vapaata viikossa niin pitäähän hänen sillon lapsia saada nähdä. jos lapset mulla joka päivä kun kotiäitinä olen, niin millon mies lapsia näkee jos ei heitä saa "pompotella"...siis näinkö se menee että aamusta iltapäivään mulla, sit isälleen kun töistä pääsee ja sit aamulla sen pitää taas tuoda lapset mulle kun menee töihin..ei ole järkeä !?! just tätä mietin että miten tän hoitaa kun toisella on työajat niin rajottavat..ja haluaa kuitenkin ehdottomasti nähdä yhtäpaljon. ei ole mitään hajuakaan miten paljon saa tukia tuollaisessa tilanteessa. tietysti jos joku töihin ottaa vaikkei voi tehdä täyttä viikkoa niin mikäs siinä.

No ei ku tuo yks tarkoitti, ettei se isä hanki niille muksuille työajaksi päivähoitoa. No problem, jos ottaa vain vapaina, niin ei tarvitse tuoda sullekaan hoitoon niitä.

miehen työvuorojen mukaan elettävä, jos hänellä esim 2 vapaata viikossa niin pitäähän hänen sillon lapsia saada nähdä. jos lapset mulla joka päivä kun kotiäitinä olen, niin millon mies lapsia näkee jos ei heitä saa "pompotella"...siis näinkö se menee että aamusta iltapäivään mulla, sit isälleen kun töistä pääsee ja sit aamulla sen pitää taas tuoda lapset mulle kun menee töihin..ei ole järkeä !?! just tätä mietin että miten tän hoitaa kun toisella on työajat niin rajottavat..ja haluaa kuitenkin ehdottomasti nähdä yhtäpaljon. ei ole mitään hajuakaan miten paljon saa tukia tuollaisessa tilanteessa. tietysti jos joku töihin ottaa vaikkei voi tehdä täyttä viikkoa niin mikäs siinä.

Vastaus kysymykseesi: kyllä, voit olla kotiäitinä, vaikka eroatte, jos lapset eivät mene kunnalliseen päivähoitoon. Niinä päivinä, kun lastesi isä on lasten kanssa, voit keksiä itsellesi jotain hyödyllistä tekemistä. Onhan miehellesi ok, että sinä saat kotihoidon tuen, vaikka hänkin hoitaa lapsia joinakin päivinä?

Yhteistyössä