Paskamaisin temppu, mitä "ystäväsi" on sulle tehnyt

• Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti
mun silloisesta ystävästä piti tulla mun esikoisen kummi mutta hän pettyi pahasti kun sain pojan enkä tyttöä ja sen koomin en ole "ystävästä" kuullut.onneksi tollasesta ihmisestä ei tullut kummia!

toinen "ystävä" iski silmänsä mun silloiseen mieheen joka on nyt ex-mies(mun lasten isään) ja kiehnäs jatkuvasti mun exän kimpussa,"ystävä" ei ikinä enään soitellu mulle tai tekstannu,hoiti puhumiset vaan mun exälle.mun exä oli uskollinen mulle ja käski tämän "ystävän" painuu hiiteen ja häipyy lopullisesti meidän elämästä.

ja sitten yksi todella rakas ystävä rakastui minuun ja hän tuli siihen tulokseen että ei voi olla enää mun elämässä mukana edes ystävänä kun häntä sattuu sydämmeen.

aaaaana
Kyllä täytyy ihmetellä millaisia kavereita jengillä oikein on.

Kukaan mun kavereista ei esim. yrittäisi kiehnätä mun miehen kanssa koskaan. Missään tilanteessa. Ne on sellaisia sanomattomia lakeja joita ei vain rikota.

"vieras"
Teki mulle 17000€ velkaa, aiheutti lasten huostaanoton valheillaan ja sai miehen uskomaan että olen henkisesti sairas. Nykyään oonkin. Ja kaikki lähti siitä etten alkanut sen lapselle kummiksi. Kiitti vaan ystävä...

...
Muutin kotoa 16-vuotiaana mieheni luokse.
Silloin paras ystäväni,jonka tukena olin ollut mm. silloin kun häntä kiusattiin koulussa,oli ilmeisen kateellinen siitä että minun suhteeni toimi ja eteni.
Oli sitten mennyt käymään kahvilla lapsuudenkodissani ja kertoillut äidilleni seksielämääni liittyviä asioita sekä haukkunut miestäni.Mm. että hänen ylioppilastodistuksensa on väärennettyjä ja että hänellä mt-ongelmia.

Sotahan siitä syntyi.
Kertaakaan en ole häntä sen jälkeen nähnyt ja tietää kyllä pysyä poissa tieltäni.

en usko tähän
[quote="vieras";22278162]teki mulle 17000€ velkaa, aiheutti lasten huostaanoton valheillaan ja sai miehen uskomaan että olen henkisesti sairas. Nykyään oonkin. Ja kaikki lähti siitä etten alkanut sen lapselle kummiksi. Kiitti vaan ystävä...[/quote]

miten tälläset velat tehdään miten on muka mahdollista edes? Sil oli siis sun kaikki tiedot miks ihmees?

"vieras"
Kyllä se kuuluu jos ei halua mukaan valheisiin ja on korkea moraali.
Korkeaa moraalia on pitää huolta omista asioistaan.

1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?

5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja en usko tähän;22278827:
miten tälläset velat tehdään miten on muka mahdollista edes? Sil oli siis sun kaikki tiedot miks ihmees?
No sanotaan et ei oo vaikeeta katsoa ihmisen sosiaaliturvatunnusta kun ollaan tosi läheisiä! Mulle on ihan sama uskot tai et.

kurjaa
Yksi tapaus jäi mieleen nuoruusvuosilta. 10 vuoden aikainen bestikseni alkoi seurustelemaan ja siihen loppui "normaalius". Kohteli kundia kuin presidenttiä, halusi kai parempiin piireihin tämän kautta (jutteli aina että kundin vanhemmilla oli niin ja niin paljon omaisuutta ym.)? Koki aina alemmuutta köyhän taustansa vuoksi, minusta aika turhaa koska 90-luvulla lähes jokainen tavallinen lapsiperhe oli enemmän tai vähemmän "köyhä"..! Jokatapauksessa: bestikseni ei ollut kiinnostunut muista kavereistaan enää tippaakaan, puhui puhelimessa yli tunnin kun kundi soitti kesken tapaamisen tms. ja oli ihan varpaillaan tämän suhteen muutenkin. Siihen loppui kaveruus.

Toinen kaveri, näin jo aikuisiällä, onnistui antamaan itsestään väärinymmärretyn ihmisen kuvan- täydesti meni minuun. Ihmettelin miten niin kiva/fiksu/normaalinoloinen ihminen olikin kokenut pelkkiä vastoinkäymisiä, muut vieneet niin luottotiedot kuin maineenkin jne. mutta aikaa myöden kaikki alkoi selvitä...ihmisellä oli (ja on edelleen) pahoja ongelmia, sotkee asiansa muttei toisaalta tahdo pyytää apua (sitten taas kehtaa pyytää muita siivoilemaan luokseen ja suuttuu kun ei käy). Vakiovastaus kaikkeen on "joo mutta se ei ole niin yksinkertaista, sillä...". Kerjää huomiota, kuitenkin ampuu alas kaikki ehdotukset eikä minusta osoita edes halua löytää ratkaisuja. Kun on kanssani, kertoo nolostellen ettei hänellä ole rahaa maksaa kahviaan mutta seuraavalla viikolla soittaa ja kertoilee kuinka oli syömässä juuri ihanaa härkää kaverinsa kanssa. Pysyttelen etäällä ja pudistelen päätäni, kun en tajunnut aiemmin...

onhan näitä
Meillä oli miehen kanssa välirikko pari vuotta sitten, ja eräs sinkkukaveri alkoi soitella ja tekstailla miehelleni. Kun sitten palasimme yhteen, mies kysyi että olinko käskenyt "Niinan" vikitellä häntä noin niinkuin testinä. Eli siis ihan suoria yökyläilypyyntöjä oli häneltä tullut. Ja samaan aikaan "Niina" haukkui miestä ja toivoi ettemme ikinä palaa yhteen... Luonnollisestikin välini "Niinaan" ovat nykyisin hyvin viileät.

"miuu"
Kaveri kävi tilittämässä kaukoihastukselleni, että oon ihastunut. se oli noloa. silloin teininä. :D eli kivoja ystäviä mulla, ei ole sattunut mitään kovin paskamaista.

Alkuperäinen kirjoittaja onhan näitä;22279026:
Meillä oli miehen kanssa välirikko pari vuotta sitten, ja eräs sinkkukaveri alkoi soitella ja tekstailla miehelleni. Kun sitten palasimme yhteen, mies kysyi että olinko käskenyt "Niinan" vikitellä häntä noin niinkuin testinä. Eli siis ihan suoria yökyläilypyyntöjä oli häneltä tullut. Ja samaan aikaan "Niina" haukkui miestä ja toivoi ettemme ikinä palaa yhteen... Luonnollisestikin välini "Niinaan" ovat nykyisin hyvin viileät.
:D Voin kuvitella...

Mulla nuoruudessa kun olin äärimmäisen masentunut, yksinäinen, kiusattu, äiti alkoholisti jne. paras tai ainakin ainut ystäväni hylkäsi koska olin liian nolo kun lin alkanut pukeutumaan mustiin. Että näin.

Nyt vuosien jälkeen olen pari kertaa nähnyt hänen siskon yhteydessä... En oikeen osaa suhtautua tähän ihmiseen enään.

Ystävä (tosin entinen sellainen) suuteli kerran mun silloisen poikakaverin kanssa (hänestä tuli entinen poikakaveri) ja toisella kertaa onki mun puhelimesta silloisen poikakaverini puhelinnumeron ja laitti viestiä hänelle, että miten pyöritän miehiä ja petän poikaystävääni. Kyseessä oli kaukosuhde ja arvata saattaa, että asiaa ei saatu ikinä puitua läpi poikakaverin kanssa, joten se loppui siihen.

jiki
olin saanut 2 keskenmenoa peräkanaa, ja "ystävä" sanoi sen olevan hyvä asia, kun mieheni on niin paska.. no olihan mies paska juu...ja alkoa meni liikaa. mutta "ystävän" sanat loukkasi. pidemme muutaman viikon välimatkaa ja soitin hälle ja kerroin että sanasi loukkasi. ajattelin että hän voisi pyytää anteeksi ajattelemattomuuttaan... "ystävä" sanoi että hällä on oikeus mielipiteeseensä. on joo....0lis pitänyt sen omana tietonaan. nykyisin ollaan tuttavia.

...
Tälläkin hetkellä parin äitikaverin kanssa viileät välit, koska satuin tulemaan raskaaksi ennen heitä. Toinen sanoi ihan suoraan ettei nyt oikein pysty olemaan kanssani tekemisissä kun ovat kohta 2v yrittäneet toista lasta ja minä tulin ekaan kiertoon raskaaksi. Toinen vain lopetti yhteydenpidon. Harmittaa kyllä, koska meidän lapset oli hyviä kavereita ja nyt poika ihmettelee miksei ne käy meillä kylässä ja me heillä :(

mä vain
Olimme ylä-asteelta asti olleet kavereita..olen auttanut monesti kaveria aikoinaan,kun karkaili kotoaan..kuinka monet yöt nukkui meillä..sit olimme monta vuotta erossa..kunnes hän otti yhteyttä,kun kuuli,että asuimme lähekkäin samassa kaupungissa..alettiin taas näkemään ja möimme hänelle muutettuammetaas toiseen kaupunkiin,astianpesukoneen..mieheni meni asentamaan sitä(kaveri yh äiti)..oli ruvennut tyrkyttään itseään mun miehelle..(ku ei voi lähteä baariin tai sossun naiset kolkuttelee heti ovella..)en vielä tänä päivänäkään tiedä,mitä heidän välillä tapahtui..mutta kaveruus sai jäädä,enemmän luotan mieheeni kuitenkin..kuin kaveriin,jolla on 3 eri miehen kanssa lapsia..huostaan otettu useampi..ja ongelmia noin muutenkin elämässään...jäljet toi jätti myös omaan parisuhteeseen,mutta kyl mua lähinnä säälittää tää "entinen" kaveri,kun ei saa omia asioitaan kuntoon!

"nyyti"
Opiskeluaikainen ystävä "vei" mun avopuolison. Saivat lapsenkin yhdessä.

Nykyinen äiti-ystävä lopetti kaiken yhteydenpidon, ei vastannut puhelimeen, meileihin, mihinkään kun kuuli että olen raskaana (itse olisi myös halunnut). Sitten yht äkkiä 1,5 jälkeen soitti, että hänkin on nyt raskaana, olis kiva nähdä taas useammin... kiva tyyppi!
tämä on kuitenkin ymmärrettävää jos kärsii lapsettomuudesta..

"vieras"
käytti väärin hänelle luottamuksella kertomiani asioita työstä ja mielipiteistäni työhön liittyvissä asioissa, (olimme samassa työpaikassa ) , kertoi minulle yhtä, pomolle toista, ja lopulta antoi pomolle aseet, joilla se pystyi tekemään työstäni helvetin. Pari vuotta työpaikakiusaamista yms. ennenkuin tajusin että "Kaveri" oli kaiken takana. Nykyisin tämä kaveri mollaa nykyistä työpaikkaani, joka luonnollisesti on kilpaileva yritys.

melkein
Minä pelehdin kaverini puolison kanssa ja kaverini pillastui siitä, olimme yhdessä saunassa ja melkein teimme temput ennen kuin kaveri tuli väliin, mietin että kannattaako olla enää kaveri, syystä tai toisesta olen alkanut välttelemään kaverin seuraa.

No esimerkiksi se että eräs (entinen) ystävä houkutteli minut jatkoille tietäen hyvin että minun exä on siellä ja tietäen erittäin hyvin että sillä äijällä vippaili taas päässä oikein kunnolla. Sai minut vielä puhuttua tilanteeseen jossa jäin kaksin exän kans ja selitti sille hullulle asioita joista se sai lissää raivoa kerättyä. Selkääni sain pahasti vaikka yritin poistua tilanteesta vähin äänin.

Tuo samainen ystävä on myöhemminki aiheuttanu samanlaisia ongelmia vaikken sen perässä ikinä ennää menny mihinkään vaikka mitä yritti. On sitte tuota minun exää vuorostaan saatellu sinne missä mie olen...

Onhan nuita vaikka mitä juttuja ollu mut en välitä muistella ees.

Yhteistyössä