Mikä on lähiöluuseri?

Ja tämä liittyy luuseriuteen- miten?
Joillakin liittyy, tiedät kyllä miten. Kirjoittajahan vaan vaan totesi, ettei sulla ole edes toisen asteen koulutusta vielä ja sä vastasit siihen jollain veronmaksulla. Ne ei liity toisiinsa mitenkään, jos kohta ei välttämättä luuseriuteenkaan. Vaikka tottahan se on, että kyllä koulutuksella joku yhteys ns. elämässä menestymiseen usein on. Enkä puhu nyt nimenomaan sinusta.
 
[QUOTE="minä";22275176]luuserit ei jaksa hankkia koulutusta. liian rasittavaa, ja tehtaan "isot" palkat hämärtää mielen. ei liity veroihin, vaan ihan sivistykseen. peruskoulun hädin tuskin läpikäynyt ei voi olla sivistynyt. sori vaan.[/QUOTE]

Onko suomessa säädetty laki, jossa ammatillinen koulutus pitää olla tiettyyn ikään mennessä hankittu?
Eikö se ole hyvä asia, että se kouluttautumaton ihminen tekee töitä ja sitten vaikka myöhemmällä iällä hankkii sen koulutuksen?
 
"sipuli"
[QUOTE="minä";22275176]luuserit ei jaksa hankkia koulutusta. liian rasittavaa, ja tehtaan "isot" palkat hämärtää mielen. ei liity veroihin, vaan ihan sivistykseen. peruskoulun hädin tuskin läpikäynyt ei voi olla sivistynyt. sori vaan.[/QUOTE]

ei vittu sä olet säälittävä. Mä en olekkaan pitkään aikaan törmänny noin ahdasmieliseen ja itsekeskeiseen yksilöön. No vielä joskus säkin opit..Kaikki oppii lopulta.
 
Onko kosmetiikan laadulla, ruokaostosten ostopaikalla ( jos poissuljetaan kyselystä luomu- ja lähiruoka)
vaatteiden merkilllä yms. tekijöillä suora verrannolisuus ihmisten onneen?
Entäs jos markettikamat ja elämä lähiössä (ilman nappiverkkareita, tupakkaa ja alkoholiongelmaa:D) riittää?
hyviä kysymyksiä ja mun mielessä muotoutui jo montakin havahtumista.

ensimmäinen: joidenkin ihmisten onneen tavaroiden ostopaikoilla voi olla isokin merkitys, mikä on mielestäni surullista. sillä on joku statusarvo heille itselleen ja miten he itsensä silloin asemoivat suhteessa muihin.

toinen: olen tyytyväinen markettikamoihin ja elämääni lähiössä ja huomaan, että sitä on moni ihmetellyt, olen joutunut sitä jopa avaamaan ja perustelemaan.

ap:n kysymykseen: lähiöluuseri on termi, jolla voi nostaa itseään ja omaa elämäänsä omissa ajatuksissaan.
 
[QUOTE="sipuli";22275190]ei vittu sä olet säälittävä. Mä en olekkaan pitkään aikaan törmänny noin ahdasmieliseen ja itsekeskeiseen yksilöön. No vielä joskus säkin opit..Kaikki oppii lopulta.[/QUOTE]

Tämä vittua viljelevä ja kaikille ilkeilevä nimimerkki sipuliko se on mallesimerkki sivistyneestä kansalaisesta? Enpä usko.
 
"minä"
[QUOTE="sipuli";22275190]ei vittu sä olet säälittävä. Mä en olekkaan pitkään aikaan törmänny noin ahdasmieliseen ja itsekeskeiseen yksilöön. No vielä joskus säkin opit..Kaikki oppii lopulta.[/QUOTE]

sori, kouluttamattoman lähiöluuserin sanomiset plussalla ei osu eikä uppoa. mees hakeen äijälles jääkaapista uus koffi. nää on selkeesti liian vaikeita asioita sun käsittää.
 
Joillakin liittyy, tiedät kyllä miten. Kirjoittajahan vaan vaan totesi, ettei sulla ole edes toisen asteen koulutusta vielä ja sä vastasit siihen jollain veronmaksulla. Ne ei liity toisiinsa mitenkään, jos kohta ei välttämättä luuseriuteenkaan. Vaikka tottahan se on, että kyllä koulutuksella joku yhteys ns. elämässä menestymiseen usein on. Enkä puhu nyt nimenomaan sinusta.
Mun mielestä mä olisin luuseri, jos olisin ollut sossun elättinä vuosikausia tehtailemalla kakaroita kakaran perään ja nostelemalla kaikenmaailman tuet sun muut.
Olen kuitenkin itse tehnyt elantoni eteen töitä jäämättä kotiin makaamaan.
Eikä se koulutuskaan aina ihmisestä sen "ihmisempää" tee..
 
"minä"
Mun mielestä mä olisin luuseri, jos olisin ollut sossun elättinä vuosikausia tehtailemalla kakaroita kakaran perään ja nostelemalla kaikenmaailman tuet sun muut.
Olen kuitenkin itse tehnyt elantoni eteen töitä jäämättä kotiin makaamaan.
Eikä se koulutuskaan aina ihmisestä sen "ihmisempää" tee..
just sä täällä kyselit kustantaako sossu pesukoneen. :D eikö tehdasrahat riittäny ostaan ite?
 
[QUOTE="eronnut";22275189]Minä olen lähiöluuseri. Koulutus on, mutta elämältä puuttuu sisältö.[/QUOTE]

Tulkitsen tämän viestin ironiseksi enkä siis pidä sen kirjoittajaa minään luuserina.
Sen sijaan termiin "lähiöluuseri" liitän ajatuksissani juuri jonkinlaista sisällöttömyyttä: alisuoriutumista omaan kapasiteettiinsa nähden ja aktiivisen elämänhallinnan puutetta.
Elämäänsä ei ole valittu vaan siihen on ajauduttu...

Koulutus, vaate, palkka tms kysymys se ei ole.
 
"sipuli"
hyviä kysymyksiä ja mun mielessä muotoutui jo montakin havahtumista.

ensimmäinen: joidenkin ihmisten onneen tavaroiden ostopaikoilla voi olla isokin merkitys, mikä on mielestäni surullista. sillä on joku statusarvo heille itselleen ja miten he itsensä silloin asemoivat suhteessa muihin.

toinen: olen tyytyväinen markettikamoihin ja elämääni lähiössä ja huomaan, että sitä on moni ihmetellyt, olen joutunut sitä jopa avaamaan ja perustelemaan.

ap:n kysymykseen: lähiöluuseri on termi, jolla voi nostaa itseään ja omaa elämäänsä omissa ajatuksissaan.
Tähän ei olis voinu paremmin vastata. Sä sanoit sen kaiken :)
 
Mun mielestä mä olisin luuseri, jos olisin ollut sossun elättinä vuosikausia tehtailemalla kakaroita kakaran perään ja nostelemalla kaikenmaailman tuet sun muut.
Olen kuitenkin itse tehnyt elantoni eteen töitä jäämättä kotiin makaamaan.
Eikä se koulutuskaan aina ihmisestä sen "ihmisempää" tee..
Mähän sanoin, että en puhu nyt nimenomaan susta. Noita kuvailemasi kaltaisia ihmisiä valitettavasti löytyy Suomenmaasta ihan jonninverran.
 
[QUOTE="minä";22275206]just sä täällä kyselit kustantaako sossu pesukoneen. :D eikö tehdasrahat riittäny ostaan ite?[/QUOTE]

Just, vajaa vuosi sitten:D
200€ tekee musta loppuelämäkseni sossun elätin, näin mäkin sen vähän meinasin:eek:
 
"eronnut"
Tulkitsen tämän viestin ironiseksi enkä siis pidä sen kirjoittajaa minään luuserina.
Sen sijaan termiin "lähiöluuseri" liitän ajatuksissani juuri jonkinlaista sisällöttömyyttä: alisuoriutumista omaan kapasiteettiinsa nähden ja aktiivisen elämänhallinnan puutetta.
Elämäänsä ei ole valittu vaan siihen on ajauduttu...

Koulutus, vaate, palkka tms kysymys se ei ole.
Juuri nuo pätee minuun tällä hetkellä. Tilanne voi palautua takaisin kunhan selviän erosta, mutta tällä hetkellä olen totaaliluuseri.
 
"sipuli"
[QUOTE="minä";22275197]sori, kouluttamattoman lähiöluuserin sanomiset plussalla ei osu eikä uppoa. mees hakeen äijälles jääkaapista uus koffi. nää on selkeesti liian vaikeita asioita sun käsittää.[/QUOTE]

Miten tähän pitäis kommentoida? Pitäiskö munkin ruveta arvailemaan sun elämän sisältöä? Sori, pieleen meni. Mut et säkään kyllä sun kommentties perusteella vaikuta miltään elämässä menestyjältä...
 
"hih"
[QUOTE="minä";22275176]luuserit ei jaksa hankkia koulutusta. liian rasittavaa, ja tehtaan "isot" palkat hämärtää mielen. ei liity veroihin, vaan ihan sivistykseen. peruskoulun hädin tuskin läpikäynyt ei voi olla sivistynyt. sori vaan.[/QUOTE]

Hmm, kerros minkä koulun sä oot käynyt kun et suomen kieltä osaa kirjoittaa, vissiin ala-aste käymättä kun ei edes isot alkukirjaimet onnistu? :)
 
"minä"
Just, vajaa vuosi sitten:D
200€ tekee musta loppuelämäkseni sossun elätin, näin mäkin sen vähän meinasin:eek:
ite sä sanoit et sossun elätit on lähiöluusereita, ja ite oot eläny sossun rahoilla. milläs nyt elät, kelan tuilla? äijäs antaa tehdaspalkastaan osan sulle? missä se koulutus viipyy? ainiin, ei nyt kerkee kun pitää lisääntyä ja täyttää maa. :D
 
[QUOTE="eronnut";22275222]Juuri nuo pätee minuun tällä hetkellä. Tilanne voi palautua takaisin kunhan selviän erosta, mutta tällä hetkellä olen totaaliluuseri.[/QUOTE]

Hmm. Minä näkisin pikemminkin että elät haastavaa elämänvaihetta ennen uutta suunnanottoa.
Mutta myönnän, etten tunne enkä tiedä. Jotenkin vain itseironia viittaa siihen...

Niin tai näin. Onnea ja voimia selviytymiseen sekä uuteen alkuun.
:flower:
 

Yhteistyössä