"huh"
Itse pelkään tuota lääkeyhdistelmää. Annoin lapselle niitä vauvarokon aikaan ja siltä meinasi sydän tiltata.
Tämän kokoiselle lapselle se tarkottaisi suppoa.Minä nyt ihmettelen, että eikö ihmiset tiedä, että tehokkaimmin kuumetta laskee ibuprofeeni pitoiset lääkkeet (elikkä esim. Burana)?
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää;22272790:Muista taas olla tarkka.
Olet antanut Pronaxenia (vaikuttava aine naprokseemi) 2ml ja sen vahvuus on 25mg/ml. Eli juuri se 50mg joka laskettiin sopivaksi painon mukaan.
Panadolin annos (vaikuttava aine parasetamoli) on sen sijaan ollut aavistuksen hintsu. Sitä voi antaa 15mg/kg neljästi vuorokaudessa. eli 10-kiloisen kohdalla tämä tarkoittaa 150mg annosta.
Panadol-mikstuuraa suosin, sillä sitä saa annettua tarkan annoksen. Ja suun kautta otettuna on tehokkaampi. Mikstuurana annos olisi 6,25ml.
Ja tosiaan kannattaa pitää kiinni niistä tuntirajoituksista, vaikka tässä yhteydessä on tuskin tapahtunut suurta vahinkoa.
Ap: Oletko viilentänyt huoneen jo? Oletko juotanut lasta? Mikä on lämpö nyt?
Ihanaa!Kuume laskenut!! 37.1 eli ei kuumetta
burana suppoja en anna omalle lapselle, mun mielest vaiks niit onkin lapsille sopivia annoksi niin se oon aikuisten lääke
Kyllä Proanxen mikstuuran annon jälkeen pitoisuus verenkierrossa on huipussaan jo 1-1½ tunnin kuluessa. Pandolin pitoisuus on huipussaan sen sijaan jo 30-60 min. kuluttua lääkkeen annosta.Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää;22272434:Pronaxenia tosiaan annetaan 12t välein ja sen vaikutus alkaa hitaasti noin 3-4t kohdalla. .
Ei.Kyllä Proanxen mikstuuran annon jälkeen pitoisuus verenkierrossa on huipussaan jo 1-1½ tunnin kuluessa. Pandolin pitoisuus on huipussaan sen sijaan jo 30-60 min. kuluttua lääkkeen annosta.
Komppaan tätä.Kyllä Proanxen mikstuuran annon jälkeen pitoisuus verenkierrossa on huipussaan jo 1-1½ tunnin kuluessa. Pandolin pitoisuus on huipussaan sen sijaan jo 30-60 min. kuluttua lääkkeen annosta.
meilläkin oli, tosin kolme päivää kesti tuota, enkä lähtenyt viemään lääkäriin kun oli kuitenkin muuten niin hyvin voiva ja söi ja joi. Ikää 1v7kkMeillä oli tuota liikkeellä olevaa kuumetautia. Vuoden vanhalla kuume ei laskenut vaikka annoin täydet annokset panadolia ja pronaxenia. Kuume nousi illalla (ehkä klo 18 aikoihin) ja oli laskenut vasta aamuyöstä. Istuttiin parvekkeella ilman vaatteita hetki kerrallaan, ei auttanut. Lopulta jouduin jättämään ikkunan auki huoneeseen, ettei kuume ainakaan enempää nouse (pomppi siis 39,7 ja 40 asteen välillä toi kuume).
Tyttö oli silti koko ajan oma itsensä, höpötteli ja naureskelikin jopa. Joi hyvin ja söikin jotain... Aamulla oli onneksi kuume laskenut, muuten olisi ollut pakko lähteä lääkäriin.
Meilläkin oli kolme tai neljä päivää kuume korkealla, mutta ainoastaan tuon kerran ei laskenut...Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä;22273388:meilläkin oli, tosin kolme päivää kesti tuota, enkä lähtenyt viemään lääkäriin kun oli kuitenkin muuten niin hyvin voiva ja söi ja joi. Ikää 1v7kk
Ibuprofeeni ja naprokseeni ovat sukua toisilleen.Minä nyt ihmettelen, että eikö ihmiset tiedä, että tehokkaimmin kuumetta laskee ibuprofeeni pitoiset lääkkeet (elikkä esim. Burana)?
Panadol- oraalisuspensiolla menee yleensä 1 - 1,5h ja Pronaxen- mikstuuralla about tunti. Tosin Pronaxen imeytyy hitaammin ruoan jälkeen.Kyllä Proanxen mikstuuran annon jälkeen pitoisuus verenkierrossa on huipussaan jo 1-1½ tunnin kuluessa. Pandolin pitoisuus on huipussaan sen sijaan jo 30-60 min. kuluttua lääkkeen annosta.