Oisko kiva tehdä sellainen valopallo...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli uudessa novitassa oli ohje valopalloihin niin, että kieputetaan villalankaa ilmapallon ympärille ja sitten uitetaan se liima+vesiseoksessa ja laitetaan kuivumaan. Eli paljon edullisempi versio sille paperinarupallolle. Olen tehnyt noita jo ja onnistuu hyvin.

Mietin nyt, että tekisinkö veljentytölle tuollaisen pallon vaaleanpunaisena ja sinne valot sitten sisälle? Olisiko se kiva koriste pikkutytön (nyt 1v2kk) huoneeseen talven ajaksi? Tykkäisittekö itse.

Omien lasten leikkihuoneeseen suunnittelin sellaista limenvihreänä.

vinkki
Laita ilmapallon ja narun väliin elmukelmua, ei tartu kiinni niin helposti =)

Ja muista tehdä riittävän iso pallo, koska valot saattaa lämmetä --> paloturvallisuus!

Hei! Tosi kiva idea villalangasta tehdä semmonen pallo!! Mutta siis onko "tukeva" että pysyykö koossa ja kestääkö valojen painonki sitten?
Olen tehnyt paperinarusta semmosen ( kaksi ) mutta en oikein ollut tyytyväinen niihin, eikä net pysyny koossa valojen laiton jälkeen...:headwall:
Teen kyllä heti jos ne vain koossa pysyy ja jos pystyy laittamaan valotki sisään :D

lisäys
[QUOTE="vieras";22263589]Mä olen laittanut n 1/3 vettä ja 2/3 liimaa.[/QUOTE]

ja nimenomaan niinpäin sekoaa paremmin että lisää vettä pikkuhiljaa koko ajan sekoittaen liiman sekaan.

[QUOTE="alkup";22263284]Tulee tukeva ja taatusti pysyy koossa. :)[/QUOTE]

No sitten eiku kauppaan ostelemaan kaikkia ihania värejä ja tekemään villalankapalloja :D Olikohan paperinarupallojen koossa pysymättömyyden syy se, että ne on painavampia kuin nuo villalankapallot...:confused: Kun mulla ne läsähti rumasti.
Ja jos niihin uskaltaa valonki laittaa niin vielä parempi!

[QUOTE="Satunnainen vierailija";22263689]Minä olen tehnyt noita palloja erikokoisia ihan koristeeksi ilman valoja, mutta valojen kanssakin tulee varmasti kiva.[/QUOTE]

Ja siis upotatko ne pallot johonki liimavesiastiaan, vai siveletkö liimaa siihen? Kun tuossa olen ehkä tehnyt virheen ettei ne onnistunukkaan. Sivelin siis siveltimellä sitä liimaa reippaasti päälle..

"alkup"
Siis ohjeessa oli, että puolet liimaa ja puolet vettä ja sillä tulee riittävän kova kyllä. Ja laitoin vatiin ja siinä pyörittelin, hiukan sutilla töpöttelin lisäksi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mrs heinälato;22263719:
Ja siis upotatko ne pallot johonki liimavesiastiaan, vai siveletkö liimaa siihen? Kun tuossa olen ehkä tehnyt virheen ettei ne onnistunukkaan. Sivelin siis siveltimellä sitä liimaa reippaasti päälle..
Mä olen upottanut ne langat jo ennen palloksi kerimistä liimavesiseoksessa, kerniliina ja kertishanskat varusteina. Jos sivelet vasta lopuksi, se ei varmaan tartu tai imeydy kunnolla?

[QUOTE="vieras";22263743]Mä olen upottanut ne langat jo ennen palloksi kerimistä liimavesiseoksessa, kerniliina ja kertishanskat varusteina. Jos sivelet vasta lopuksi, se ei varmaan tartu tai imeydy kunnolla?[/QUOTE]

okei :) minäki siis koitin niihin paperinarupalloihin sitä että laitoin langat sinne liimavesiseokseen ennenku aloin pyörittelemään pallon ympärille, mutta eihän siitä tullu mitään. Tarttu sormiin eikä pysyny mitenkään siinä ilmapallon päällä :ashamed:
mutta jospa se nyt pysyis paremmin kun tekee niistä villalangoista!

Yhteistyössä