Uskovaista syrjitään nyky-yhteiskunnassa enemmän kuin homoja tai lesboja!

  • Viestiketjun aloittaja "ajattelija"
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
[QUOTE="vieras";22260777]Kirkkohan ei näin tullut sanomaan vaan Räsänen. Ja jos tässä nyt on kysymys siitä, että homoliitot pitäisi siunata kirkossa niin se on vastoin Raamatun opetusta asiasta. Jos kirkko ei perusta opetustaan Raamattuun vaan johonkin muuhun, on vaikea sitten enää tietää mikä se kirkon opetuksen ydin on?
Paitsi että pieleen menee nyt siinä, että Raamattua pitää tulkita, ja useiden Raamatun tulkintojen mukaan homoliitot eivät ole vastoin Raamatun opetusta, vaan aikakauteensa sidottua tekstiä.

Ja jos Raamattua ruvetaan tulkitsemaan oikein tiukasti, sitä ei kukaan halua, ei edes tiukinta uskonnollista linjaa noudattavat.
 
hheikki
suurin syy uskonnovapauden vajeeseen suomessa on kirkon erityisasema. suurin osa kirkkoon kuuluvista kuuluu kirkkoon muista syistä kuin siksi että haluaa kuulua siihen ja itse siihen liittynyt. erobuumi ei ole yllätys kirkollekaan. asiasta kirjoitettiin raportti jo v.2002 ja tätä on osattu odottaa.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";22261167]Eli sinun mielestäsi ei ole olemassa mitään välimallia sen suhteen että rakastaa ihmistä mutta ei hänen tekojaan? Jos esim lapsi olisi varas ja hänellä olisi taipumusta kleptomaniaan, en siis voisi rakastaa lastani jos en antaisi hänen varastaa? Tai alkoholistia ei voi rakastaa, jos ei rakasta sitä että hän juo? Vähän kärjistettyjä esimerkkejä mutta samasta asiasta kyse. Ihmistä voi rakastaa vaikka ei rakastaisi sitä mitä hän tekee.

Tää jankkaaminen tästä asiasta on ihan turhaa. Toiset ovat eri mieltä kuin toiset, eikä se siitä muutu. Mutta voisiko olla tilaa myös niille erilaisille mielipiteille?[/QUOTE]

Tässä tämäkin taas nähtiin - homous rinnastetaan rikolliseen tai itse valittuun asiaan :snotty:
Miksi uskovaiset hehkuttavat kaikkien hyväksymisen ja erilaisuuden kunnioittamisen puolesta kun eivät todellisuudessa näin ajattele ?
 
Miten voit opiskella jos olet NAINEN ja vielä uskot raamattuun.. Olen varma ettei nainen saisi raamatun mukaan.. tehdä noin. Nainen on vain miehen kylkiluu, sun ei kuulu lukea ja ajatella.
Toki saa opiskella.
Uskovia naisia on kouluttautuneita, löytyy lääkäreitä, opettajia jne...
Elanto on jokaisen hankittava itse, myös uskov(ise)n.
Ilman koulutusta ja työtä se kovin hyvin onnistu nyky yhteiskunnassa.
 
Lunatic
Tässä tämäkin taas nähtiin - homous rinnastetaan rikolliseen tai itse valittuun asiaan :snotty:
Miksi uskovaiset hehkuttavat kaikkien hyväksymisen ja erilaisuuden kunnioittamisen puolesta kun eivät todellisuudessa näin ajattele ?
Juu. Homot on kovia "tekemään tekojaan".. heterot taas ei tee, ne vaan on ihmisiä.
Homoilla on "taipumuksia tehdä tekojaan", joita "ihminen" ei voi hyväksyä vaikka rakastaisi itse homoa. Homo saa olla homo, kunhan ei ole homo.
?? :xmas:
 
"jaa"
[QUOTE="vieras";22261176]Lue itse oma raamattusi niin saat vastauksia mitä kaipaat. En ole tänne tullut pilkattavaksi, enkä pilkkaamaan.[/QUOTE]

Et siis suoralta kädeltä osaa vastata, ok. :)
 
Ihanko oikeasti ajattelet näin ?
Millä tavalla homot tai lesbot ovat huonompia vanhempia tai kasvattajia kuin heterot ? Tämä ei ihan aukea mulle... Suomen ulkopuolelta adoptominen - mitä väärää siinä on jos joku hylätty lapsi saa rakastavan perheen ?
En mä asettele vastakkain homo ja heteropareja - maailmassa on aika paljon kodittomia ja perheettömiä lapsia vailla kotia.

Millä lailla sen heteroparin hyvyys ja paremmuus kasvattaa lapsia on todettu ?
Jos nyt lainaan lainaamaasi tekstiä, niin "Kahta miestä tai kahta naista ei ole tarkoitettu biologisesti lisääntymään keskenään. Se että noilla metodeilla ei lapsia synny, ei ole mikään vika tai sairaus."

Tämänhän nyt kaikki tietää eli kysymys ei kai ollut vanhemmaksi soveltuvuudesta vaan ihan muusta...
 
[QUOTE="ajattelija";22260692]

Miksi toisen mielipide on huonompi? Ja miksi vähemmistöt saavat määrätä enimmistöä???

Katsoin juuri yle areenasta ton homokeskustelun enkä todellakaan kokenut että kristityt siinä olisivat sanoneet mitään RAKKAUDETONTA tai hyväksymätöntä mistä heitä syytetään. Miksi he eivät saa sanoa mihin itse uskovat? Ja toki on monia muitakin jotka pitävät esim homojen adoptio oikeutta vääränä, miksi joukossa ei vaikka ollut maahanmuuttajaa? Suurimmassa osassa maailmaa ja alkukansojakin sellaista pidettäisi luonnottomana. Kai ihmisillä on oikeus AJATELLA näin!!![/QUOTE]

Ensiksi tässä yhteiskunnassa lyödään yhä raamatulla päähän kun kyse on vähemmistöistä. Oli sitten kyse seksuaalivähemmistöistä tai muista uskonnoista. Kristityt ovat erittäin muslimivastaisia. Kristityt aina huutavat heidän oikeuksiansa olla asioista mieltä, ja nämä mielipiteet rikkovat usein ihmisoikeuskysymyksiä. Samaan aikaan kristityt paheksuvat muslimien tapoja polkea ihmisoikeuksia.

Kristittyjen mielestä homous on luonnotonta, jopa sairasta ja siitä voi parantiua. Todellisuudessa homous ei ole sairaus, joten siitä ei voi eikä tarvitse parantua.
Uskonnollinen fundamentalismi taas voidaan laskea mielisairaudeksi tai ainakin oireeksi epävakaasta mielenterveydestä. Ja siitä todellakin voi parantua.

Kristittyjen rakkauden sanoma on täyttä bullshittiä.
 

Uskonnollinen fundamentalismi taas voidaan laskea mielisairaudeksi tai ainakin oireeksi epävakaasta mielenterveydestä. Ja siitä todellakin voi parantua.
Kristittyjen rakkauden sanoma on täyttä bullshittiä.


Meneeköhän jo kunnianloukkauksen puolelle? :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Kristittyjen mielestä homous on luonnotonta, jopa sairasta ja siitä voi parantiua. Todellisuudessa homous ei ole sairaus, joten siitä ei voi eikä tarvitse parantua.
Uskonnollinen fundamentalismi taas voidaan laskea mielisairaudeksi tai ainakin oireeksi epävakaasta mielenterveydestä. Ja siitä todellakin voi parantua.

Kristittyjen rakkauden sanoma on täyttä bullshittiä.
Tosi hyvin tiivistetty!:attn:
 
Mihin onkaan unohtunut sielunhoito, luulin sen olevan kirkon tehtävä sukupuolielinten käytön pohtimisen sijaan.
Mutta olenkin aina ollut sitä mieltä että uskovaisilla on korostunut taipumus vatvoa seksuaalisuutta ja varsinkin seksiä, siitäkö nämä kaikki pappien pedofiiliskandaalit jne. kumpuavat.
 
Vantaan unettomat Ry.
Mietitääs nyt ihan alusta.

Hetero nainen ----> munasarjat, kohtu
Hetero mies ------> siitin, kivekset
Homoseksuaali nainen -----> munasarjat, kohtu
Homoseksuaali mies ------> siitin, kivekset

Tästä voidaan mussuttaa loputtomiin, mutta kyky lisääntyä biologisesti ei ole riippuvainen rakkauden ja intohimon kohteesta. Lesbo voi lisääntyä, homo voi lisääntyä, hetero voi lisääntyä.

Kyseessä on kaksi eri asiaa. Seksi ja rakkaus eivät edelleenkään ole sama asia. Eikä seksi ja seksuaalisuus. Lisääntyminen on biologista, parisuhde syntyy emootiosta. On yksi typerimmistä perusteluista perustella lisääntymisellä mm. kykyä vanhemmuuteen tai oikeutta adoptoida tai kasvattaa lapsia. Mitä tekemistä kahden pillun hieromisella on lasten kanssa? Miksi se seksi on tässä merkityksellistä ja ihminen unohdetaan?

Sääliksi käy jos teidän parisuhteessa ainoa tapa ilmaista rakkautta on seksi. Kyllähän siihen saatetaan jotain muutakin tarvita? Parisuhde ei elä pelkällä seksillä. Ei hetero, eikä homosuhteessa. Sen jälkeen kun lapset on kasvaneet aikuiseksi parisuhteen pitäisi edelleen olla elinvoimainen. Se tärkein asia on parisuhde, ei se lisääntyminen.

Lopuksi:
biologisen lisääntymisen mahdollisuus ei edelleenkään poistu ihmiseltä, oli hän lesbo, homo, transu tai hetero...
Lapset eivät tee parisuhdetta, parisuhteessa voidaan saada ja kasvattaa lapsia (kyllä, viitaten edelliseen myös me samperin homot)...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22261535:
Mä hyväksyn kristityt ihmisinä, mutta en heidän tapaansa toteuttaa kristillisyyttä :saint:

Mietihän nyt, voiko rakkauden samomaa julistaa samalla kun kieltää ihmisiltä tarpeen rakastaa?
Minusta ei voi, mutta itse koen olevani kristitty ja kuulun evankilis-luterilaiseen kirkkoon. Itse en koe tarvetta edes pohtia toisen syntejä tai syntisyyttä, minusta ne asiat eivät ole ihmisen käsissä, Jumala tuomitsee jos jotakin tuomittavaa on.
 

Yhteistyössä