Koululainen käy pari-kolme kertaa viikossa kaverilla kylässä heti koulun jälkeen ja heillä on iso koira kotosalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miuu"

Vieras
ja mua hirvittää jos se koira päättääkin joku kerta puolustaa kotiaan.

Haluaisin kieltää lapselta vierailut, mutta on muutenkin jo yksinäinen, niin en haluaisi eliminoida parasta kaveria. kaveri on muuten saman tyyppinen...

Olen ehdottanut, että tulisivat meille, mutta tämä kaveri ei halua. Varmaankin siksi, että mä olen melkein aina kotosalla.

Eilen tyttäreni kertoi, että tää koira oli hypännyt hänen päälleen. :( kysyin, että tekikö kaveri mitään, niin ei. koira oli siis heti lähtenyt pois, olisiko ollut innoissaan ja hypellyt, en tiedä. Tyttö oli kuitenkin säikähtänyt.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

[QUOTE="myö";22254514]no, on se aika ihmeellistä, jos äiti ehdoin tahdoin tartuttaa koirapelkoa lapseensa.[/QUOTE]

en todellakaan. luuletko, että keskustelen tällä tavalla lapseni kanssa asiasta? Mulla on itsellä paljon kokemusta kyseisestä rodusta ja viime vuonna oltiin sijaisperhe toiselle isolle koiralle.

valitettavasti tieto lisää tuskaa. en luota vieraisiin koiriin, en edes tuttuihin. ne kun on ovat eläimiä.

Voisinko olla kaverin vanhempiin yhteydessä asian tiimoilta? Tuntuu vaan siltä, että sitten viimeistään lasten ystävyys on loppu, jos suhtautuminen on samaa luokkaa kuin täällä.

huolehdit turhaan minusta. meillä on 2 koiraa, iso ja pieni ja meillä on viikolla lähes päivittäin lasten kavereita kylässä kun mä olen duunissa.

meidän koirat _rakastaa_ lapsia ja ovat innoissaan kun kavereita tulee kylään. lapset leikkii koirien kanssa pihalla, heittävät keppiä ja palloa jne. välillä isompi koira vahingossa muksaisee jonkun lapsista kumoon kun juoksee pallon perässä tai kun lapset lietsoo sen hyppimään vasten vaikka sen olen kieltänyt. mutta kun en ole paikalla niin lapsilla joskus ne säännöt unohtuu.

minust olisi ihan kamalaa jos jonkun lasteni kaverin vanhemmat kieltäisi lastaan tulemasta meille koska meillä on koiria.

en osaa sanoa, kuinka turhaan koiraa tuntematta mutta hysteeriseltä kyllä vaikutat.

hysteerinen on toinen nimeni.

Ymmärrän kyllä että palveluskoira toteuttaa vain viettiään murisemalla ja haukkumalla vieraille. Joskus olen hakenut tyttäreni kotiin sieltä ja vastassa on tosiaan muriseva koira. Tuskin 30 kiloinen lapsi pystyisi hallitsemaan tätä mitenkään, jos koira ei ole hyvin koulutettu. eikä talon oma lapsi ole tehnyt elettäkään ojentaakseen tai hillitäkseen koiraa, joka syöksyy yleensä pihalle haukkumaan ja murisemaan (ja haistelemaan) kun ovi aukenee. Mielestäni ei ole hyvää käytöstä kummaltakaan.

Viimeksi muokattu:
huolehdit turhaan minusta. meillä on 2 koiraa, iso ja pieni ja meillä on viikolla lähes päivittäin lasten kavereita kylässä kun mä olen duunissa.

minust olisi ihan kamalaa jos jonkun lasteni kaverin vanhemmat kieltäisi lastaan tulemasta meille koska meillä on koiria.

Mitä mieltä olisit siitä, jos kaverin äiti soittaisi ja pyytäisi pitämään koiran vaikka toisessa huoneessa sen aikaa kun lapsi on kylässä. :ashamed:

hysteerinen on toinen nimeni.

Ymmärrän kyllä että palveluskoira toteuttaa vain viettiään murisemalla ja haukkumalla vieraille. Joskus olen hakenut tyttäreni kotiin sieltä ja vastassa on tosiaan muriseva koira. Tuskin 30 kiloinen lapsi pystyisi hallitsemaan tätä mitenkään, jos ei ole hyvin koulutettu. eikä talon oma lapsi ole tehnyt elettäkään ojentaakseen tai hillitäkseen koiraa, joka syöksyy yleensä pihalle haukkumaan ja murisemaan (ja haistelemaan) kun ovi aukenee. Mielestäni ei ole hyvää käytöstä kummaltakaan.

Mikset heti alussa kertonut tarkemmin koiran käytöksestä, vaan annoit ymmärtää, että koira ona aina automaattisesti potntiaalinen tappaja, varsinkin, jos se on marsua suurempi?

yleisesti ottaen isot koirat on paremmin koulutettuja, kuin pienemmät. Mutta koiralla on aina oltava isäntä paikalla, jos lapsia on paikalla.

Mutta jos hurtta ei uhkaile tai pelottele lastasi, en voi uskoa, että ongelmia on luvassa.

ainakin on pelottavampi. Jos lehmänkokoinen koira hyppää lapsen päälle, on kyllä eri asia jos vaikka perhoskoira hyppisi. perhoskoira harvemmin saa kaadettua koulu-ikäistä lasta.

Se lehmänkokonen koira kaataa kyllä aikuisenkin. Se et miksi koira hyppii päälle on se suurin kysymys, meidän pölhökustaa oli nuorena vaan niin innoissaan siitä kun näki ihmisiä et vaikka ei suoraan päälle hyppinyt niin se tasajalkaa loikkiminen vieressä/ympärillä kyllä kaato lapset ja sai aikuisetkin horjumaan.
Vaarallinen koiruus ei missään nimessä ollut, korkeintaan olis hukuttanut kuolaan jonkun jos jotain vaarallista olis tehnyt.
Koiraa tuntematta ei voi sanoa oletko hysteerinen vai et.

Mitä mieltä olisit siitä, jos kaverin äiti soittaisi ja pyytäisi pitämään koiran vaikka toisessa huoneessa sen aikaa kun lapsi on kylässä. :ashamed:

MIKÄLI se vieraileva lapsi pelkäisi koiria, voisin suostua, mutta vain äidin pyynnön vuoksi en suostuisi. sori vaan. minusta olisi kohtuutonta pitää koiria jossain huoneessa monta tuntia vain koska joku minulle tyyliin ventovieras ihminen pelkää koiria eikä itse edes ole paikalla näkemässä miten meillä koirat käyttäytyy.

Mikset heti alussa kertonut tarkemmin koiran käytöksestä, vaan annoit ymmärtää, että koira ona aina automaattisesti potntiaalinen tappaja, varsinkin, jos se on marsua suurempi?

yleisesti ottaen isot koirat on paremmin koulutettuja, kuin pienemmät. Mutta koiralla on aina oltava isäntä paikalla, jos lapsia on paikalla.

Mutta jos hurtta ei uhkaile tai pelottele lastasi, en voi uskoa, että ongelmia on luvassa.

"Mutta koiralla on aina oltava isäntä paikalla, jos lapsia on paikalla."

ja mites tuo on mahdollista perheissä joissa vanhemmat ovat töissä ja lapset jo koulussa ja tulevat koulun jälkeen kotiin? järki käteen nyt tuossakin asiassa eikä hysterisoida... enpä tiedä oikeesti yhtäkään lapsiperhettä jossa aikuinen on AINA paikalla jos lapsia on kotona. sehän on mahdotonta!!!!

[QUOTE="sama";22255227]MIKÄLI se vieraileva lapsi pelkäisi koiria, voisin suostua, mutta vain äidin pyynnön vuoksi en suostuisi. sori vaan. minusta olisi kohtuutonta pitää koiria jossain huoneessa monta tuntia vain koska joku minulle tyyliin ventovieras ihminen pelkää koiria eikä itse edes ole paikalla näkemässä miten meillä koirat käyttäytyy.[/QUOTE]

Lapsi ei pelkää yleensä koiria, mutta tätä kyseistä koiraa tuntuu arastelevan.

Ethän sä itsekään ole näkemässä miten koirat käyttäytyy kun et ole itse paikalla.

Mutta tätä mä vähän arvelinkin ja ymmärrän kyllä, että se koti on myös koiran koti... eihän sinne tosiaan ole pakko mennä.

"Mutta koiralla on aina oltava isäntä paikalla, jos lapsia on paikalla."

ja mites tuo on mahdollista perheissä joissa vanhemmat ovat töissä ja lapset jo koulussa ja tulevat koulun jälkeen kotiin? järki käteen nyt tuossakin asiassa eikä hysterisoida... enpä tiedä oikeesti yhtäkään lapsiperhettä jossa aikuinen on AINA paikalla jos lapsia on kotona. sehän on mahdotonta!!!!

Okei, sanotaan sitten: vieraita lapsia paikalla. Se oli alkuperäinen ajatukseni. Ja koiralle kelpaa isännäksi riittävän "aikuinen" lapsi, meillä esim. jompikumpi isommista tytöistä.

Lapsi ei pelkää yleensä koiria, mutta tätä kyseistä koiraa tuntuu arastelevan.

Ethän sä itsekään ole näkemässä miten koirat käyttäytyy kun et ole itse paikalla.

Mutta tätä mä vähän arvelinkin ja ymmärrän kyllä, että se koti on myös koiran koti... eihän sinne tosiaan ole pakko mennä.

en toki ole näkemässä mutta kuulen kyllä mitä lapset kertoo. ja näen ikkunasta miten innoissaan koirani leikkivät lasten kanssa. siis jos olen itse himassa ja lapset painuu pihalle koirien kanssa niin näen ikkunasta miten koirat on lasten kanssa ilman minua. ehkä minulle on sattunut vaan onni kohdalle koska koiramme ovat olleet tosi helppoja kouluttaa ja muutenkin ovat kilttejä ku mitkä. :)

kyllä mä olen sitä mieltä, että koira on aina koira. Vastuu on aina ihmisellä.

Koira ei ole murissut (uhkaillut) lasta alkutervehdysten jälkeen, mutta tosiaan on vähän raju ja tuntuu pelottavan lasta välillä.

Lapset eivät leiki koiran kanssa, puuhailevat omia juttujaan.

juttele sen koiran isànnàn tai emànnàn kanssa ihan rehellisesti ja ystàvàllisesti. tavallan minà koiran omistajana ymmàrràn sinua (vaikka meidàn koira onkin pieni jne) . joskus olen ajatellut ettà joitakin lapsia ei pààstetà meille pelkojen takia ja olisi siksi paljon mukavampi ettà aikuiset kysyisivàt suoraan asiaa. monta lasta meillà kày ihan sàànnòllisesti ja mitààn ongelmia ei ole ollut, jollei kyse ole esim 2-vuotiaasta joka koko ajan menee vetàmààn koiraa hànnàstà ja potkii. tottakai siinà tilanteessa koira puolustautuu

Yhteistyössä