Eu-ruokien jaosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
Onko näin,että kun diakonia-toimistossa jaetaan noita ruokia,niin sinne voi vaan mennä hakemaan?
Siis tarviiko jonkun todistuksensiitä,että on oikeutettu sellaisen saamaan?
Vai mennäänkö sinne vain kassin kanssa ja pyydetään ruokaa?

meillä tuo menee niin, että kerrotaan heille, että tahtoo tuon kassin. sitten he kyselevät vähän tuloista ja menoista ja elämäntilanteesta yleensä ja kertovat miten tuon kassin saa. ainakin meilä heillä on ollu tvalmiiksi kassiin pakattuna mutta suosittelevat ottamaan pari omaa muovipussia mukaan joihin siirtää ruoat. joskus taas sitten on ollut kokeilussa auto josta on kerätty omiin kasseihin ruoat.

[QUOTE="alkup.";22247143]Eikö kukaan ole näitä hakenut koskaan?[/QUOTE]

olen hakenut.
ei ole tarvinnut mitenkään todistaa varattomuuttaan.
allekirjoituksen pyytävät listaan.(vissiin jotain tilastoa ja seurantaa varten, muttei henkilön seurantaan)
ei tarvi omaa kassia vaan ruoka on jaettu kasseihin ja kasseja saa tietyn määrän tietyn kokoiseen perheeseen.(meillä 9hlö perhe ja ruokaa saatiin 4 kassillista)

täällä ei ihan köyhiä vissiin paljoa ole!!!

Kiitos kaunis teille!
Mä en ole ikinä tuota hakenut,enkä edes ajatellut,mutta nyt on pakko jotain keksiä.
Tuolla meidän seurakunnan nettisivuilla luki,että maanantaina on ruokien jako diakonia-toimistossa. Ja perässä luki,että omat kassit mukaan. Sitä vähän ihmettelin,ja muutenkin mietin että millainenhan käytäntö on.

6 pkt näkkileipää
5 pkt hapankorppua
6pss makaroonia
5pkt digestive keksejä
2kg vehnäjauhoja
2kg sämpyläjauhoja
3pss aamiaismuroja
6pss makaroonia juustokastikkeessa

oliko viä muuta

jako niitä...

Siellä oli:

Mysliä
Kaurapuurohiutaleita
Hapankorppuja
Juustopasta pusseja
Makaroonia
Näkkäriä
Ruis-digestive keksejä
Maitojauhetta
Vehnäjauhoja
Sämpyläjauhoja

Nötköttiä ei enää ole noissa :/

[QUOTE="vieras";22247255]Olisko tuosta apukassista sulle todellista apua perheen ruokkimiseen?[/QUOTE]

Meillä tilanne on se että jos verokorttia pitäs näyttää niin ei taatusti olis saatu... Tällä hetkellä vaan ei ole rahaa vaikka mies onki hyvin tienannu...

[QUOTE="vieras";22247255]Olisko tuosta apukassista sulle todellista apua perheen ruokkimiseen?[/QUOTE]

Miksi minä sit muuten kyselisin?
On todella vaikea tilanne muutenkin ja taloudellisesti erittin heikoilla.
7 henkisen perheen ruokkiminen melkein tyhjästä,on aika haastavaa.
Mä en oikein tiennyt,kenelle ne on tarkoitettu ja voinko minä kuulua siihen porukkaan. Ja miten se pitää todistaa.
Siksi minä täällä kyselin ja olin positiivisesti yllättynyt.

Yhteistyössä