Mikä on hottentotti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih isä aina puhu tummaihosista hottentotteina :D Ja googletin, ja tuli tällaista :
''Khoit tai khoikhoit eli hottentotit[1] ovat pääosin Etelä-Afrikassa, Botswanassa ja Namibiassa elävä kansa, joka sanien kanssa muodostaa khoisan-ryhmän. Khoisanit ovat eteläisen Afrikan alkuperäisihmisiä, ja eläneet tiettävästi aiemmin huomattavasti laajemmalla alueella, mutta tulleet myöhemmin bantuheimojen syrjäyttämiksi''

Hih isä aina puhu tummaihosista hottentotteina :D Ja googletin, ja tuli tällaista :
''Khoit tai khoikhoit eli hottentotit[1] ovat pääosin Etelä-Afrikassa, Botswanassa ja Namibiassa elävä kansa, joka sanien kanssa muodostaa khoisan-ryhmän. Khoisanit ovat eteläisen Afrikan alkuperäisihmisiä, ja eläneet tiettävästi aiemmin huomattavasti laajemmalla alueella, mutta tulleet myöhemmin bantuheimojen syrjäyttämiksi''

Ahaa ok selkis :)

[QUOTE="vieras";22236733]Älä ny. Ku Tiiru haluu huomioo. Ihanapienikaunis ja suloisen avutonhömppötietämätön Tiiru from the palsta.
Oha näit, huomiohu... muitakin[/QUOTE]

Joo haluun huomioo sillä että kysyn mitä joku sana tarkottaa :D :D :D
Juu :laugh:

Siis oikeesti susta oli kätevämpää avata keskustelu ja linkittää toi kuin kirjottaa googleen hottentotti?

Juu koska googlettamalla tuli ties mitä tietoja ja ajattelin nyt kysyä mitä palstalaisten mukaan se on, anteeksi kovasti kun loukkasin teitä. Ensi kerralla laitan jonkun tappelualotuksen joka sopii palstan tyyliin. Vaikka sektiosta ja synnytyksesta tms ;)

[QUOTE="vieras";22236733]Älä ny. Ku Tiiru haluu huomioo. Ihanapienikaunis ja suloisen avutonhömppötietämätön Tiiru from the palsta.
Oha näit, huomiohu... muitakin[/QUOTE]

Ja muuten, olen mielummin huomiohuora kuin katkera huora jolla ei ole mitään muuta tekemistä kun nälviä ja vittuilla kaikille asiasta riippumatta, ei ole mun vika jos sulla menee noin huonosti. Siinä sulle ihananpientäkaunista <3

Vieraan kommentista paistaa pieni kateus. ;)
Älä välitä, joitakin ärsyttää ne piirteet mitä itsestään ei löydy(kuten esim tuo kauneus)
Nättejä ja sulosia kadehditaan aina ja he saavat siitä myös kuulla, se on ikävää, mutta muista mistä se johtuu. ;)

Vieraan kommentista paistaa pieni kateus. ;)
Älä välitä, joitakin ärsyttää ne piirteet mitä itsestään ei löydy(kuten esim tuo kauneus)
Nättejä ja sulosia kadehditaan aina ja he saavat siitä myös kuulla, se on ikävää, mutta muista mistä se johtuu. ;)

Henkilökohtaisesti en kadehti uusavuttomia ihmisiä, vaikka olisivat kuinka söpösiä. Ihan rehellisesti vain ihmettelin miksi tällainen aloitus piti tehdä, ei toki ole ainoa tällainen täällä. Mietin, miksi mieluummin kysyä palstalta omalla aloituksella kuin ottaa itse selville.
Ja huomiohakuisuus lienee siis oikeastikin se syy. Ei se minua haittaa, nyt tiedän.

Henkilökohtaisesti en kadehti uusavuttomia ihmisiä, vaikka olisivat kuinka söpösiä. Ihan rehellisesti vain ihmettelin miksi tällainen aloitus piti tehdä, ei toki ole ainoa tällainen täällä. Mietin, miksi mieluummin kysyä palstalta omalla aloituksella kuin ottaa itse selville.
Ja huomiohakuisuus lienee siis oikeastikin se syy. Ei se minua haittaa, nyt tiedän.

KOSKA edelleenkin, google antoi ristiriitaista tietoa. Tulin sitten (anteeksi kovasti) kysymään täältä mitäs mieltä muut ovat. Eli halusin asiasta keskustelua ja ihminen nyt on taipuvainen keskustelemaan asioista.

Miksi päätit tulla kommentoimaan ilkeästi? Niin et halua huomiota, vaan haluat olla inhottava? :D
Onko se parempi eväs elämälle sitten??

en ole avuton, tykkään keskustella asioista ihmisten kanssa jotka osaavat sen taidon.

KOSKA edelleenkin, google antoi ristiriitaista tietoa. Tulin sitten (anteeksi kovasti) kysymään täältä mitäs mieltä muut ovat. Eli halusin asiasta keskustelua ja ihminen nyt on taipuvainen keskustelemaan asioista.

Miksi päätit tulla kommentoimaan ilkeästi? Niin et halua huomiota, vaan haluat olla inhottava? :D

en ole avuton, tykkään keskustella asioista ihmisten kanssa jotka osaavat sen taidon.

Missä kohtaa mä olin inhottava?
Google antaa ihan ekaksi oikean vastauksen. Ihmettelin sitä. Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Luulin todella tuon vieraan kommentin sisältävän pienen totuuden, ettää haluat huomiota jostakin. Ei siinäkään ole mitään ilkeää? En ihan ymmärrä miten voidaan kysyä mielipidettä vaikka siitä mikä on endiivi?
Mutta ymmärsin siis väärin. Osaan kyllä keskustella, sinulla sen sijaan tuntuu olevan aika tarve puolustautua ja haukkua ihmisiä sivulauseissa. En tarkoita tätä ilkeästi.

[QUOTE="vieras";22236989]Olihan tuo nyt paljon hauskempi aloitus kuin ne iänikuiset: mitä tänään lapselle päälle tai voiko lihapullia tehdä ilman korppujauhoja...[/QUOTE]

Peesi!

Mä en tajua näitä joitakin joiden mielestä täällä ei saisi kysyä mitään. Onko se sitten jotenkin niin ihanaa kun kysellään mitä lasissa.

Sen sijaan tuo ilkeänä oleminen on tyhmää. Ei saisi siltikään toiselle kommentoida ilkeästi vaikka olisi sitten laista tai avuton tai haluaa suodattaa jonkun tietävämmän kautta tiedon, kun omat pohjatiedot asiasta ei välttämättä ole samat kuin jollakin toisella.

[QUOTE="vieras";22237030]Samasta googlesta ne muutkin tietonsa tänne laittoi[/QUOTE]

Niin no sille en voi mitään, tapani kun ei ole alkaa riehumaan siitä että joku muu sitten katsoi googlesta.

[QUOTE="vieras";22237047]Sen sijaan tuo ilkeänä oleminen on tyhmää. Ei saisi siltikään toiselle kommentoida ilkeästi vaikka olisi sitten laista tai avuton tai haluaa suodattaa jonkun tietävämmän kautta tiedon, kun omat pohjatiedot asiasta ei välttämättä ole samat kuin jollakin toisella.[/QUOTE]

Pohjatiedot...juu mun pohjatiedoissa ei ollut sanaa hottentotti. :D
Mutta tosi upeeta että sulla viisaalla ihmisella sellanen sana oli ;)

Missä kohtaa mä olin inhottava?
Google antaa ihan ekaksi oikean vastauksen. Ihmettelin sitä. Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Luulin todella tuon vieraan kommentin sisältävän pienen totuuden, ettää haluat huomiota jostakin. Ei siinäkään ole mitään ilkeää? En ihan ymmärrä miten voidaan kysyä mielipidettä vaikka siitä mikä on endiivi?
Mutta ymmärsin siis väärin. Osaan kyllä keskustella, sinulla sen sijaan tuntuu olevan aika tarve puolustautua ja haukkua ihmisiä sivulauseissa. En tarkoita tätä ilkeästi.

Okei haluan huomiota... Aivan sama :D Niin ja kyllä mulla on tarve puolustautua se on totta.

Yhteistyössä