"tupuna"
[QUOTE="vieras";22227610]Tässä keskustelussa tuntuu unohtuneen se, että kaikessa hiljaisuudessahan monet papit ovat siunanneet homo- ja lesboparien liittoja nyt jo, kirkon virallisen kannan ulkopuolella. Julkisuudessa on esitetty, piispan taholta muistaakseni, että tämä tulisi virallistaa, eli niillä papeilla, jotka haluavat, tulisi olla ihan virallinenkin mahdollisuus tähän siunaukseen. Miksi se ei voisi olla mahdollista, pappi itse sitten päättäköön sopiiko se hänen uskoonsa vai ei?
Avioliittohan ei ole sama asia kuin kirkollinen vihkiminen, mun mielestä tulisi olla kaikilla pareilla mahdollisuus avioliittoon.[/QUOTE]
Siunaus ja vihkiminen on kaksi eri asiaa. Siunaus voisi olla ok, mutta vihkiminen kirkon taholta ei. Jos on jonkun uskontokunnan pappi niin ei voi kovin paljon olla eri näkemyksiä (uskoa) siihen nähden mitä uskontokuntaa edustaa. "Jamaikalainen voodoopappi" saarnaamassa saarnastuolissa ev.lut. kirkossa?!! Ei taitais onnistua.
Avioliittohan ei ole sama asia kuin kirkollinen vihkiminen, mun mielestä tulisi olla kaikilla pareilla mahdollisuus avioliittoon.[/QUOTE]
Siunaus ja vihkiminen on kaksi eri asiaa. Siunaus voisi olla ok, mutta vihkiminen kirkon taholta ei. Jos on jonkun uskontokunnan pappi niin ei voi kovin paljon olla eri näkemyksiä (uskoa) siihen nähden mitä uskontokuntaa edustaa. "Jamaikalainen voodoopappi" saarnaamassa saarnastuolissa ev.lut. kirkossa?!! Ei taitais onnistua.