"vieras"
Lähimmän imaamin luona. :attn:Juuh - missäs voivat ahdasmielisyydestä vaikuttuneet ilmoittautua? :xmas:
Lähimmän imaamin luona. :attn:Juuh - missäs voivat ahdasmielisyydestä vaikuttuneet ilmoittautua? :xmas:
Voisikohan tuo minunkin SciFi-kirjoja ahmiva 14-vuotiaani innostua samaan? Ihan pienestä asti on kyseenalaistanut sen, miten raamatun oppeja totena opetetaan. Ottaisi ehkä nuokin "pyhät kirjat" samalla tavalla fiktiivisinä teoksina kuin muutkin kirjansa (tai vaikka sitten kulttuurioppina, joka sekin häntä kiinnostaa). Voisi tosiaan saada uutta puhtia opiskeluun tuosta.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22227426:Minäkin erosin kirkosta vasta sen jälkeen, kun lapsi ei automaattiesti eronnut äitinsä mukana. Lapsen isä kuuluu kirkkoon, joten en koe ristiriidaksi sitä, että lapsikin kuuluu. Nyttemmin kuopus ei usko enää kristittyjen Jumalaan, mutta kuuluu edelleen kirkkoon ja osallistuu lukiossa uskonnonopetukseen.
Liekö äidiltään perinyt kiinnostuksen eri uskontoihin, sillä uskonnosta saa koulussa kiitettäviä arvosanoja ja aikoo kirjoittaa uskonnon myös yo-kirjoituksissa. Ei liene nykypäivänä ihan tavallista, että 18 v poika on lukenut niin Raamatun kuin Koraaninkin jo pariin kertaan kannesta kanteen läpi ja perehtynyt myös eri suuntausten käsityksiin ja tulkintoihin näistä pyhistä kirjoista. Kuopus ottaa koulun uskonnonopetuksen oppiaineena siinä missä biologian, filosofian ja psykologiankin eikä elämäntapana tms.
No sit se on vähän voi voi, ja kannattais miettiä haluaako kuulua sellaiseen kirkkoon, joka ei itseä omana itsenään hyväksy.Mutta jos homoseksuaali on uskovainen ja haluaa sen vuoksi kirkkohäät?
Mä pidän hieman outona, jos homoseksuaali kuuluu kirkkoon ja on uskovainen. Eklektinen kristitty toki voi olla, mutta miksi silloin kuulua kirkkoon tai pikemminkin miksi silloin haluta kirkollisen vihkimisen? Raamattuhan ihan yksiselitteisesti kieltää homoseksuaaliset suhteet.Mutta jos homoseksuaali on uskovainen ja haluaa sen vuoksi kirkkohäät?
Minusta taas olisi hyvin kummallinen ajatus, etteikö homoseksuaaleissakin olisi uskovaisia.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22227592:Mä pidän hieman outona, jos homoseksuaali kuuluu kirkkoon ja on uskovainen. Eklektinen kristitty toki voi olla, mutta miksi silloin kuulua kirkkoon tai pikemminkin miksi silloin haluta kirkollisen vihkimisen? Raamattuhan ihan yksiselitteisesti kieltää homoseksuaaliset suhteet.
Tästä ihan samaa mieltä!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22227557:Mikä ettei Meidän kolmihenkisessä perheessä on ollut jo monenlaista uskontoa ja jos laajennetaan sukuun, niin sieltä löytyy kaikenlaista jehovantodistajista budhalaisiin. Ja kohta tulee sukuun roomalaiskatolilaisiakin. Mä olen aina pitänyt uskonnoista, ne on mielenkiintoisia samalla tavalla kuin esim käyttäytymispsykologiakin.
Sanon tämän nyt hyvällä, vaikket sitä ehkä usko.Ohjelmaa en katsonut, enkä halua katsoakaan.
Ilmaisin edellisen vähän huonosti. Tarkoitin sitä, että miksi joku haluaa kuulua yhteisöön, joka on oman arvomaailman vastainen, tai haluta tällaiselta yhteisöltä hyväksynnän omalle parisuhteelleen. Jos tulkitsee Raamattua eri tavalla kuin kyseinen yhteisö, eikö olisi järkevämpää perustaa uusi yhteisö, joka tulkitsee Raamattua samalla tavalla kuin henkilö itse? Niin ne muutkin uskovaiset ovat tehneet vuosisatojen aikana, kun valtakirkon opit ei nappaakaan.Minusta taas olisi hyvin kummallinen ajatus, etteikö homoseksuaaleissakin olisi uskovaisia.
Voi uskovainen olla ilman, että kuuluu kirkkoon. Jos kirkko ei halua homoja vihkiä niin fine, pitäköön ahtaan maailmankuvansa. Miksei homot voi mennä muualla naimisiin ja olla onnellisia, eikä niiden tarttis olla saman katon alla joidenkin vanhoillishullujen kanssa.Tämä kyllä tekee sanattomaksi, mutta ei se haittaa. Hiljaa on usein hyvä olla.
:attn:http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62041
Juuri näin!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22227715:Ilmaisin edellisen vähän huonosti. Tarkoitin sitä, että miksi joku haluaa kuulua yhteisöön, joka on oman arvomaailman vastainen, tai haluta tällaiselta yhteisöltä hyväksynnän omalle parisuhteelleen. Jos tulkitsee Raamattua eri tavalla kuin kyseinen yhteisö, eikö olisi järkevämpää perustaa uusi yhteisö, joka tulkitsee Raamattua samalla tavalla kuin henkilö itse? Niin ne muutkin uskovaiset ovat tehneet vuosisatojen aikana, kun valtakirkon opit ei nappaakaan.
Ok, minä arvelin jo että luin itsekin puusilmäisesti.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22227715:Ilmaisin edellisen vähän huonosti. Tarkoitin sitä, että miksi joku haluaa kuulua yhteisöön, joka on oman arvomaailman vastainen, tai haluta tällaiselta yhteisöltä hyväksynnän omalle parisuhteelleen. Jos tulkitsee Raamattua eri tavalla kuin kyseinen yhteisö, eikö olisi järkevämpää perustaa uusi yhteisö, joka tulkitsee Raamattua samalla tavalla kuin henkilö itse? Niin ne muutkin uskovaiset ovat tehneet vuosisatojen aikana, kun valtakirkon opit ei nappaakaan.