Katsoitteko eilisen homokeskustelun kakkoselta?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Musta kaikkein naurettavin ja samalla kammottavin kohta koko keskustelussa oli kysymys adoptio-oikeudesta.

Vastustajien argumentointi oli niin ohutta! Siis että lapsi tarvitsee rakkautta ja huolenpitoa juuri isältä ja äidiltä, muuten lapsi kasvaa kieroon. Ja sitä koulukiusataan! (Haloo, vika ei ole homoperheen lapsessa vaan homofoobikossa, joka on siirtänyt ennakkoluulonsa omalle lapselleen) Tarvitaan mies ja nainen. Pakosti ja piste.

Kysymys yksinhuoltajaperheiden tilanteesta ohitettiin täysin (tietenkin, koska se osoittaa argumentoinnin kestämättömyyden). Ei auta, vaikka asiantuntija sanoo tutkimusten osoittaneen, että vanhempien sukupuolijakaumalla ei ole niinkään väliä, pysyvät ihmissuhteet ja rakastetuksi tuleminen on tärkeintä.

"hmm"
Minä toivon, että jokainen joka ei tue kirkon ajatuksia 100%, eroaisi siitä instituutiosta. Uskoa saa ja voi ilman, että tukee asiaa jonka sanojen taakse ei täysin mene!

www.eroakirkosta.fi

näin

Saraldo
Mä olen pitkään miettinyt eroa kirkosta. Olen monesta asiasta samoilla linjoilla kuin kirkkokin, mutta tämä ihmisten eriarvoisuus sotii niin paljon omia arvoja vastaan... Toisaalta uskon tavallaan Jumalaan, mutta en hyväksy kaikkea mitä kirkko tekee ja on mieltä. Voiko ihminen uskoa omalla tavallaan ja jättää kirkon instituutiona pois elämästään?

Mä olen pitkään miettinyt eroa kirkosta. Olen monesta asiasta samoilla linjoilla kuin kirkkokin, mutta tämä ihmisten eriarvoisuus sotii niin paljon omia arvoja vastaan... Toisaalta uskon tavallaan Jumalaan, mutta en hyväksy kaikkea mitä kirkko tekee ja on mieltä. Voiko ihminen uskoa omalla tavallaan ja jättää kirkon instituutiona pois elämästään?
Voi. Ei sun hengellisyys mihinkään katoa vaikka kirkosta eroaisitkin. Kirkko on sosiaalinen intituutio joita tarvitaan massojen hallitsemiseksi ja ohjailemiseksi oikeaan suuntaan....

Saraldo
Voi. Ei sun hengellisyys mihinkään katoa vaikka kirkosta eroaisitkin. Kirkko on sosiaalinen intituutio joita tarvitaan massojen hallitsemiseksi ja ohjailemiseksi oikeaan suuntaan....
Näin mäkin vähän ajattelen. Kun mä kävin rippikoulun melkein 20 vuotta sitten, Prometheus-leirit oli melko vieras käsite vielä. Nyt myöhemmin kun olen lukenut niistä ja niiden toimintaperiaatteista mua harmittaa, etten itse sellaiselle aikoinani päässyt.

Näin mäkin vähän ajattelen. Kun mä kävin rippikoulun melkein 20 vuotta sitten, Prometheus-leirit oli melko vieras käsite vielä. Nyt myöhemmin kun olen lukenut niistä ja niiden toimintaperiaatteista mua harmittaa, etten itse sellaiselle aikoinani päässyt.
Joo, itsekin kävin riparin ( ei kyllä jäänyt käteen muuta kuin ulkopuolisuuden tunne )..mutta lapset pääsevät sitten aikanaan Protulle. :)

"vieras"
[QUOTE="hmm";22226957]Minä toivon, että jokainen joka ei tue kirkon ajatuksia 100%, eroaisi siitä instituutiosta. Uskoa saa ja voi ilman, että tukee asiaa jonka sanojen taakse ei täysin mene!

Eroa kirkosta

näin[/QUOTE]

Juu, mä olen päätynyt tähän. Uskoni olen menettänyt jo vuosia sitten kun äitini kuoli enkä näe mitään syytä enää kuulua insituutioon joka nykypäivänä sanelee pari tuhatta vuotta vanhasta satukirjasta peräisin olevia uskomuksiaan ainoana oikeana totuutena.

Suvaitsevaisuus on rakkautta, ei raamatulla päähän lyöminen.

En katsonut. Ne ovat aina sellaisia jankutustilaisuuksia. Mutta jos nyt joku kertoisi, että hei siellä homo parantui ja muuttui onnelliseksi heteroksi (kun sellainenkin kuulema on mahdollista) tai homofoobikko parani fobiastaan, niin vilkaisisin.

Saraldo
[QUOTE="vieras";22227209]Onko sun kummius sitten sellaista että puhutte kummilapsen kanssa uskonasioista?

Minun ei, eikä varmaan suurimman osan muunkaan? Hengellinen voi olla kuulumatta kirkkoonkin.[/QUOTE]

Totta puhuen, ei. Mulla ei siis ole mitään hengellisiä asioita vastaan ja voin kyllä puhua kummilapsieni kanssa uskonasioista. Mutta en vaan voi hyväksyä kaikkea mitä kirkko asioista ajattelee. Ja itse asiassa toisen kummilapseni isä ei itsekään kuulu kirkkoon, äiti kylläkin... Mä luulen, että tässä lähipäivinä katkaisen napanuorani kirkkoon :).

Te, jotka ette kuulu kirkkoon: onko lapsenne kuitenkin koulussa uskonnonopetuksessa vaiko et-tunneilla? Onko ristiriitaista, että äiti ei kuulu kirkkoon, mutta lapsi käy uskontotunneilla?

Mimoosa harmaana
Oon kyllä monasti miettinyt kirkosta eroamista, mutta on jäänyt toistaiseksi ajatuksen tasolle. Olen siis uskova kristitty, ja kirkko on toisaalta hyväkin asia, mutta noita huonoja asioita ja älynväläysmöläytyksiä tulee vähän tiuhaan tahtiin suunnasta jos toisesta..

En osaa homoasiaan sanoa mitään, kuin että henkilökohtainen mielipiteeni poikkeaa kirkon ja kristinuskon mielipiteesta, ja sen tähden kivittäkää meitsi.

Ohjelmaa en katsonut, enkä halua katsoakaan.

Totta puhuen, ei. Mulla ei siis ole mitään hengellisiä asioita vastaan ja voin kyllä puhua kummilapsieni kanssa uskonasioista. Mutta en vaan voi hyväksyä kaikkea mitä kirkko asioista ajattelee. Ja itse asiassa toisen kummilapseni isä ei itsekään kuulu kirkkoon, äiti kylläkin... Mä luulen, että tässä lähipäivinä katkaisen napanuorani kirkkoon :).

Te, jotka ette kuulu kirkkoon: onko lapsenne kuitenkin koulussa uskonnonopetuksessa vaiko et-tunneilla? Onko ristiriitaista, että äiti ei kuulu kirkkoon, mutta lapsi käy uskontotunneilla?
Minä olen eronnut muutama vuosi sitten seurakunnasta, siinä vaiheessa kun lapsia ei enää erotettu vanhempien mukana, lasten isä ei ole kuulunut vielä pitempään aikaan seurakuntaan. Emme olleet uskossa kuuluessammekaan seurakuntaan. Kumpikin meistä on aikoinaan käynyt rippikoulun ja ollut uskontotunneilla mukana. Lapsemme siis kuuluvat seurakuntaan ja ovat uskonnonopetuksessa mukana. Samoin kumpikin on halunnut käydä rippikoulun, toinen kävi jo ja toinen on aloittamassa. Ei ole ollut mitään ristiriitaista tilanteessa:)

"vieras"
[QUOTE="vieras";22227310]Ja saman verran voi ohjelman ansiosta liittyä kirkkoon =)[/QUOTE]

Ylen jutussahan kerrottiin, että eilisen aikana kirkkoon liittyi 24 ihmistä :) Ei tietenkään verrannollista, koska yöllä ei voi liittyä kirkkoon, mutta kertoo kuitenkin jotain.

"tupuna"
[QUOTE="vieras";22226813]Raamatussa kuitenkin ihan selkeästi sanotaan, että oikein on vain miehen ja naisen välinen suhde, saman sukupuolten väliset suhteet (seksuaaliset) ovat iljetyksiä.
Jumala ei siunaa saman sukupuolten välisiä liittoja ja siksi onkin suorastaan ihme, että kirkko lähtee tähän hullutukseen mukaan.
Ihan kuin Raamatun sanaa voitaisiin muokata ajan mukaan, niin kuin moni tekee, sallimalla esim. avoliitot.
Itse olen homoutta vastaan, mutta en niitä ihmisiä kammoa tai inhoa. Ovat mitä ovat.
Mutta Raamattua lukemalla selviää, että Jumala ei asiaa hyväksy. Ei toki niitä ihmisiä vihaa, mutta ei hyväksy homoutta eikä liittoja siunaa, vaikka papit sanoisivat mitä.[/QUOTE]

Näinhän siellä raamatussa sanotaan, että ei sitä mitenkään voi tulkita väärin. Pitäisikö kirkon Jumalan huoneena, pyhänä paikkana muuttua vain siksi, että kourallinen ihmisiä saisi tahtonsa läpi? Sille linjalle jos lähdetään niin kirkon ja yhteiskunnan pitäisi kuunnella jokaista kansalaista ja toimia vain yksilötasolla. Eikö riitä, että yhteiskunta on antanut hyväksynnän rekisteröidyn parisuhteen kautta? Niinkuin joku eilisessä ohjelmassa sanoi niin valtaväestöltä viedään usko avioliittoon pyhänä, miehen ja naisen välisenä asiana, jos kirkko alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia. Avioliitto menettää merkityksensä.

Keittiönoita
Minäkin erosin kirkosta vasta sen jälkeen, kun lapsi ei automaattiesti eronnut äitinsä mukana. Lapsen isä kuuluu kirkkoon, joten en koe ristiriidaksi sitä, että lapsikin kuuluu. Nyttemmin kuopus ei usko enää kristittyjen Jumalaan, mutta kuuluu edelleen kirkkoon ja osallistuu lukiossa uskonnonopetukseen.

Liekö äidiltään perinyt kiinnostuksen eri uskontoihin, sillä uskonnosta saa koulussa kiitettäviä arvosanoja ja aikoo kirjoittaa uskonnon myös yo-kirjoituksissa. Ei liene nykypäivänä ihan tavallista, että 18 v poika on lukenut niin Raamatun kuin Koraaninkin jo pariin kertaan kannesta kanteen läpi ja perehtynyt myös eri suuntausten käsityksiin ja tulkintoihin näistä pyhistä kirjoista. Kuopus ottaa koulun uskonnonopetuksen oppiaineena siinä missä biologian, filosofian ja psykologiankin eikä elämäntapana tms.

Yhteistyössä