Mahtaako suomalainen rasisti ymmärtää ettei "mamu" ole synonyymi "nekrulle" ?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Mamu kun voi olla vaikka Göran Ruotsista, joka asuu nyt Inkoossa.
Alkaa meinaan tuntua että tota mamua käytetään jo haukkumasanana, kuten nekrua, homoa, huoraa jne.. Koko sana saa inhon väreitä aikaan, se kuulostaa ilkeältä ja kaikinpuolin ikävältä.
Mamumamumamu.. alkaa tulla korvista ulos.
Koska tämä sanahirviö keksittiin, ja koska se on käsitetty nekrun korvikkeeksi Takahikiän Essolla?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lunatic
[QUOTE="vieras";22226294]Neekeri-sana siis. Suomessa sillä ei ole rasistista alkuperää.[/QUOTE]

Joo mutta kyllä jokaisen ois pitäny tietää jo 20 vuotta, ettei sitä sanaa enää käytetä.

"vieras"
Itse en ole tavannut henkilöä joka ei tietäisi mamu-sanan merkitystä.

Enkä ole tavannut henkilöä joka ei haluaisi Suomeen työtä tekeviä ihmisiä.

Rasisti on kukkahattujen omissa silmälaseissa, ei Suomessa.

Lunatic
[QUOTE="vieras";22226349]Itse en ole tavannut henkilöä joka ei tietäisi mamu-sanan merkitystä.

Enkä ole tavannut henkilöä joka ei haluaisi Suomeen työtä tekeviä ihmisiä.

Rasisti on kukkahattujen omissa silmälaseissa, ei Suomessa.[/QUOTE]

Ei ku tulee vaan mieleen kun esim netissä on kauhee vaahtoominen mamuista.. perssuomalaisilta lentää sylki suupielistä ja puivat nyrkkejään.. ja tuntuu että ne jotka ennen vihas neekereitä, vihaa nyt mamuja. Sanat on ikäänkuin vaihtuneet.
Kun perssuomalainen vaahtoaa mamuista, se ei selvästikään vaahtoa ruottalaisista valkoisista ihmisistä. Sana on ikäänkuin yksilöitynyt mustiin ja ruskeisiin ihmisiin. Jotenkin tuntuu siltä.

"vieras"
Ei ku tulee vaan mieleen kun esim netissä on kauhee vaahtoominen mamuista.. perssuomalaisilta lentää sylki suupielistä ja puivat nyrkkejään.. ja tuntuu että ne jotka ennen vihas neekereitä, vihaa nyt mamuja. Sanat on ikäänkuin vaihtuneet.
Kun perssuomalainen vaahtoaa mamuista, se ei selvästikään vaahtoa ruottalaisista valkoisista ihmisistä. Sana on ikäänkuin yksilöitynyt mustiin ja ruskeisiin ihmisiin. Jotenkin tuntuu siltä.
Perussuomalaiset ovat kyllä puolueen alkuajoista sanoneet, että kannattavat työperäistä maahanmuuttoa mutta ei sosiaalipummeja. Mistä olet saanut tuon harhakäsityksen?

Kun perssuomalainen vaahtoaa mamuista, se ei selvästikään vaahtoa ruottalaisista valkoisista ihmisistä.
Ja tämä johtuu siitä että ruåttalaiset on tekevät täällä töitä eivätkä elä tukiaisten varassa. Eihän persut karsasta mamuja sen takia että monilla tulokkailla on tummempi hipiä vaan siksi että he oleskelevat täällä veronmaksajan kustannuksella.

Käytäntö vs alkuperä
No joo "virallisesti" mamu = maahanmuuttaja, mutta näissä keskusteluissa se on "maahanmuuttaja, joka on täällä vain hyväksikäyttääkseen suomalaista sosiaaliturvaa eikä yritäkään itse hankkia elantoaan. Ei kunnioita suomalaisia tapoja eikä sääntöjä, eikä haluakaan sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan vaan vaatii että yhteiskunta muuttuu ja sopeutuu mamun tapoihin".

Käytännössä mamu siis tarkoittaa muuta, kuin mistä se on alunperin lyhennetty.

Lunatic
Ja tämä johtuu siitä että ruåttalaiset on tekevät täällä töitä eivätkä elä tukiaisten varassa. Eihän persut karsasta mamuja sen takia että monilla tulokkailla on tummempi hipiä vaan siksi että he oleskelevat täällä veronmaksajan kustannuksella.
Jaa, minä taas olen rivien välistä lukenut että juuri se tumma hipiä on se mikä eniten pännii perssilmiä.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Käytäntö vs alkuperä;22226489:
No joo "virallisesti" mamu = maahanmuuttaja, mutta näissä keskusteluissa se on "maahanmuuttaja, joka on täällä vain hyväksikäyttääkseen suomalaista sosiaaliturvaa eikä yritäkään itse hankkia elantoaan. Ei kunnioita suomalaisia tapoja eikä sääntöjä, eikä haluakaan sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan vaan vaatii että yhteiskunta muuttuu ja sopeutuu mamun tapoihin".

Käytännössä mamu siis tarkoittaa muuta, kuin mistä se on alunperin lyhennetty.
JUURI NÄIN! Eli muut on huomanneet saman, sana elää jo omaa elämäänsä.:flower:

Lunatic
[QUOTE="vieras";22226550]Se tumma hipiä korreloi vahvasti maahanmuuttajien työttömyysprosentin kanssa.[/QUOTE]

Totta, enkä minäkään halua lisää somaleja tai muitakaan muslimeja Suomeen. En silti ole rasisti enkä persu, ja tiedän mitä mamu tarkottaa. Moni persu Takahikiän Essolla ei tiedä.

Yhteistyössä