Alkaako palstalaisten joulu jo lokakuussa?

mikä joulusiivous?
mä en koskaan tee mitään erityisiä joulu tai kevätsiivouksia, pidän siisteyttä yllä ihan pitkin vuotta, lahjatkin käyn ostamassa yleensä vasta joulukuun puolella, tiedän aika hyvin mitä kukin toivoo ja ostan toiveiden mukaisesti jokaiselle. viime vuonna ostin omille lapsille molemmille 5pakettia ja 5kummilapselle kullekkin yhden, aikaa meni eräässä kauppakeskuksessa 2tuntia, mitään kummempaa ruuhkaakaan ei mielestäni ollut.
kynttilöitä alan polttelemaan jo aikaisin syksyllä, en kyllä joulutunnelman vuoksi, vaan ihan muuten vaan. jouluvalot ripustan puskaan ja ikkunalle siinä marraskuulla. pipareita leivotaan lasten kanssa kerran-tai kaksi ja valmistaikinastakin vielä, samoin tähtitortut.

kinkku ostetaan yleensä itsenäisyyspäivän tienoilla pakkaseen valmiiksi ja paistellaan sitten aatonaattona.

"ihanaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22217064:
Parhaimmat alet:snotty:

JA mä käytän mielelläni termiä järkevä ja suunnitelmallinen rahankäyttö, eipä tarvi kaikkea yrittää raapia kasaan puolessavälissä joulukuuta:rolleyes:
eikös sitä vois säästää rahaa sitten pitkin vuotta, avata vaikka joulutiliä?

itse maksan suurempaa veroprossaa koko vuoden, jotta saan kivat palautukset joka jouluksi :) nytkin tulee 3400€

Ollaankohan me jotenkin erikoisia kun en meinaa laittaa jouluvaloja, verhoja tai mitään muutakaan sälää....? :whistle: Lahjaakaan en osta kun vanhemmilleni, miehen kanssa tuskin lahjoja vaihetaan kuten ei viime vuonnakaan ja muut hoitaa muksun lahjomisen....

Ollaankohan me jotenkin erikoisia kun en meinaa laittaa jouluvaloja, verhoja tai mitään muutakaan sälää....? :whistle: Lahjaakaan en osta kun vanhemmilleni, miehen kanssa tuskin lahjoja vaihetaan kuten ei viime vuonnakaan ja muut hoitaa muksun lahjomisen....
Ihanaa Maira. Et ole ainoa. Kuusi on mun ainoo joulukoriste ja se pääsee sisään vasta 23.12. Silloin alkaa mun joulu ja mitä vähämmän lahjoja sen parempi.

Muuten iskee joulustressi. Meinaa tulla jo tän palstan lukemisesta.

"vieras"
Turhaa stressata moisesta, itse laitan joulun kasaan joka vuosi vasta joulukuussa ja ihan hyvin olen ehtinyt. Mitään turhanpäiväisiä komeronsiivouksia en jouluksi tee, ne teen mieluummin silloin kun inspiraatio iskee.

Lahjat olen aina ehtinyt hankkia vasta joulukuussa. Inhoan turhanpäiväistä krääsää, mitä kaikki ostavat "kun on joulukin". Oikeastaan mua ei yhtään haittaisi, vaikka unohdettaisiin lahjat kokonaan koko joulusta. Hyvä ruoka, yhdessäolo, kiireettömyys. Ne tekee joulun.

Pyörittelin:rolleyes: kyllä hetken silmiäni tänään kun kävin paikallisessa K-kaupassa, siellä oli jo joulusuklaat ja -kalenterit esillä....

En ole lainkaan jouluhullu, nyt vasta pikkuhiljaa alan miettimään mahdollisia joululahjoja. Ja rahaakin niihin säästämän, ei vaan tullut tänä vuonnakaan aloitettua tuota tarpeeksi ajoissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22217158:
Kamalaa. Teiltä puuttuu joulugeeni :|
Juu ei oo joulugeeniä. En kyllä tiedä miksi. Äitillä se on ja paha. Aloitta jouluhiillostuksensa aina hyvissä ajoin. Mitä tehdään, missä ollaan, mitä ruuaksi? En oo kyllä perinyt äitini joulugeeniä.

"äiti"
Joulu on niin ihanaa aikaa ja teen lahjat itse osin tai kokonaan niin HALUAN aloittaa alusta ja se on niin ihanaa askarrella näinä pimenevinä iltoina eikä tule stressiä kun aloittaa aikaisin.

"vieras"
Ihana Joulu :heart:
Rakastan kaikkea Jouluun liittyvää. Asutaan nyt uudessa kodissa, niin on tässä tullut jo mietittyä mihin valot laittaa ja kuusen paikka ym. Uusia koristeitakin täytyy hankkia :xmas:

"XXX"
Mä aloitan tässä lokakuussa jotta saan kaikki lahjat hankittua ilman sitä kiirettä.. Mut tietenki lapsethan valitsee sen top 3 lahjatoiveet vasta sitten kun kaikki joulukuvastot on tullu ;)

Ego
Täytyyhän se ajoissa aloittaa stressaaminen! :). Mutta jos ei lasta olisi niin en ihan vielä kyllä ajattelisi joulujuttuja. Lapsi tehnyt jo listankin joulupukille.Ja käski lähettääkin sen jo!:D

Mulla se alkoi oikeastaan jo syyskuussa :xmas:

Eikä ole mitään joulustressiä ikinä, rakastan vaan joulupuuhasteluja.. tällä kertaa (laskettu aika aattona) joutuu hieman erilailla organisoimaan viime hetken järjestelyjä, aiemmin olen esim. kokkaillut leipomuksia viimeiset aattoaamuna (tortut tuoreina pöytään) mutta tänä vuonna ainakin pitää tehdä laatikot paistovalmiiksi pakastimeen ja muutkin vain viimeistä silausta vaille valmiiksi. Koristeluja aletaan laitella kyllä jo ensi kuun vaihteessa, haluan valoja ja tonttuja ikkunoihin!

Viimeksi muokattu:
"shihtzu"
Vaikka minä rakastan joulua, niin en minä siitä mitään stressiä ota, teen sen mitä teen, jotkut asiat aloitan aikaisin, kuten nyt lahjojen hankinnan, kun vaan on tässä vähän ollut aikaa miettiä, kun äitiyslomallekin juuri jäin. Mitään siivousstressiä en suostu ottamaan, siivoan mitä siivoan tai jätän siivoamatta ja ruokia ei paljon tarvitse miettiä, kun lasten kanssa kolmisin olen ja aattona mennään mun vanhemmille syömään, joten turha mun on kotiin kamalaa määrää ruokaa hankkia, kinkku on tosin ehdoton, koska haluan herätä jouluaattona kinkun tuoksuun :)
Joulukuusi tuolla varastossa odottelee, kun se on muovinen, joten se laitetaan pari päivää ennen aattoa paikalleen.

"mä"
Stressi iskee niille, jotka jättää kaiken viime tippaan ja rynnii jouluviikolla tungoksiin kera kiljuvien mukuloiden ja hikisten toppatakkien! Jos alottaa nyt, ei kaupoissa ole ryysistä, voi rauhassa katsella ja miettiä, kaikkea ei tarvitse haalia kerralla yms. ja näin ollen ei iske stressikään :)

Yhteistyössä