"qwerty"
Se, että ap:n kaverit eivät vietä joulua kun lapsi on 1v ei kerro mitään siitä miten he viettävät joulua tulevina vuosina.
Niin, mutta kun kyse ei ole muslimilapsesta nyt! Tuskin kristitty lapsikaan kärsii kun ei vietetä niitä juhlia mitä muslimit viettää.Lapsiahan hekin ovat ja tuskin kärsivät siitä, että joulua ei vietetä.
Kyse on yksivuotiaasta joka ei todennäköisesti ymmärrä hölkäsenpöläystä siitä vietetäänkö sitä JOULUA vai ei.Niin, mutta kun kyse ei ole muslimilapsesta nyt! Tuskin kristitty lapsikaan kärsii kun ei vietetä niitä juhlia mitä muslimit viettää.
Sulla on nyt vähän puurot ja vellit sekaisin.
Ja ap kyllä munkin mielestä outoa ja itsekästä käyttäytymistä.
Ihan sama mulle vaikka pari viikkoisesta. Onko se ok tehdä asioita vaan sentakia ettei lapsi vielä ymmärrä.Kyse on yksivuotiaasta joka ei todennäköisesti ymmärrä hölkäsenpöläystä siitä vietetäänkö sitä JOULUA vai ei.
Eli yksiselitteisesti sun mielestä ei ole ok aikuisten juhlia alkoholin kera.Ihan sama mulle vaikka pari viikkoisesta. Onko se ok tehdä asioita vaan sentakia ettei lapsi vielä ymmärrä.
Kyllähän tuo nyt jo aika paljon kertoo vanhemmuudesta jos ei edes ensimäuistä? joulua halua lapsensa kanssa viettää....
Erittäin hyvin sanottu siellä takana!Kai arvostelette samalla innokkuudella myös niiden ihmisten lapsiraukkoja, jotka eivät perheen vakaumuksen takia pääse juhlimaan Jeesuksen syntymää? Itse en näe arvostelemisen arvoisena asiana sitä, jos joku ei koe tarpeellisena osallistua materialistiseen kulutusjuhlaan vain siksi, koska niin on kulttuurissamme tapana tehdä. Ja mikäpä siinä, jos haluaa tarjota lapselleen mahdollisuuden kokea joulun isovanhempien kanssa siitä huolimatta, että itse kokee tradition tarpeettomana eikä halua osallistua. Tiedoksi niille jotka vaahtoavat joulusta "perhejuhlana", kyllä meillä ainakin vietetään perheen kanssa aikaa ympäri vuoden niin arjen kuin juhlankin merkeissä, tarvitaanko siihen joulu tekosyyksi myös niille, jotka eivät sen alkuperäiseen merkitykseen usko?
no ei ole jouluna ok. Ihan oikeasti, kai sen yhden illan voi olla lapsen ehdoilla! Jos ei voi niin sitten kyllä kannattaa katsoa sinne peiliin, että mikäs se sieltä katseleekaan. Jos toi on sun mielestä ihan kiva järjestely niin hyvät sulle.Eli yksiselitteisesti sun mielestä ei ole ok aikuisten juhlia alkoholin kera.
Mitä hyvää tossa oikein oli.Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
Yhden illan? Entäs jos on lapsen ehdoilla 364 vuorokautta vuodessa ja yhden illan juhlimassa? Miksi se, että kyseessä on joulu tekee asiasta huonon? Ei tajua ei.no ei ole jouluna ok. Ihan oikeasti, kai sen yhden illan voi olla lapsen ehdoilla! Jos ei voi niin sitten kyllä kannattaa katsoa sinne peiliin, että mikäs se sieltä katseleekaan. Jos toi on sun mielestä ihan kiva järjestely niin hyvät sulle.
Ei lapset välttämättä sitä odota ja pidä tärkeänä jos sitä ei ole ksokaan vietetty. Se on ihan vanhempien päässä.Mitä hyvää tossa oikein oli.
Joulu voi olla muutakin kun kulutusjuhla.
Luultavasti aikamoni viettää aikaa arkenakin ihan sen perheen kesken, mutta pitää silti joulua perhejuhlana.
Joulu on valon pilkahdus pimeässä talvessa ja ainakin meidän lapsille äärimmäisen tärkeä. Olisi julmaa viedä se odotus ja tärkeys pois vain sentakia ettei itse arvosta kyseistä juhlaa.
Luultavasti ne lapsetkaan ei kauheesti arvosta sitä että pyhät menee mummolassa ja vanhemmat ryyppää kotona....
No jos et sitä tajua niin en mä suo sitä tajuamaan saa.Yhden illan? Entäs jos on lapsen ehdoilla 364 vuorokautta vuodessa ja yhden illan juhlimassa? Miksi se, että kyseessä on joulu tekee asiasta huonon? Ei tajua ei.
No jos et sitä tajua niin en mä suo sitä tajuamaan saa.
Miksi se yksi päivä pitää olla joulu? miksei se ole vaikka uusivuosi?
Kyse ei ole siitä että vanhemmat laittavat lapsen hoitoon ja dokaavat,
vaan kyse on siitä että he tekevät sen jouluna.
Luojan kiitos mulla ei ollu tollasta äitiä kun sinä olet. Ihania joulumuistoja mulla ja sen perinteen haluan siirtää omille lapsillekkin.
Niin kaadankiKaada ittelles vaan