hitto mun käy vihan päälle!!! :x Tutusta

muorikka
Saaneen muistuttaa arvon naisia taas että kaikki ei joulusta välitä, toinen ei tykkää juhannuksesta ja kolmas ei juhli edes lapsen syntymäpäiviä. Kauhistelemisen aihetta siis ;)
Jos lapsi nyt saa selvän joulun kun menee mummolaan niin eikö se ole parempi :)
Vai pitääkö jonkun juhlia siksi jotakin juhlaa kun palstalla naiset on suurin osa sitä mieltä että se joulu kuuluu juhlia jos on lapsia.

-Itse kuulun perhejoulun kannattajiin mutta sallin muille omatkin perinteet,olkoot se sitten joulu ilman lapsia ja kaatokännissä

Nmjaa....no, tavat kullakin : /

Itse perheellisenä en kyllä osaisi kuvitella joulua ilman lapsia. Myös mun vanhempani ja isoisovanhempani satsaavat jouluun ihan lastenlasten takia. Mun isä on sanonut, että hän ja äiti voisivat viettää joulut aina Lapissa kaukana kaikesta härdellistä, mutta lastenlasten takia eivät halua. Lapset kun kuulemma tuovat se oikean joulun ja sitä ei voita mikään :)

Meillä on ruokajuomana punaviiniä, mutta ei sitä lasitolkulla oteta. Kahvin kanssa on konjakki (mistä en tykkää yhtään) ja yksi pieni glögilasillinen (mieto terästys tai ilman). Ikinä ei ole kukaan ollut edes lähellä humalatilaa. Tänä jouluna en nauti yhtään mitään noista edellämainituista,koska olen raskaana.

"ihmejakumma"
mä koen Joulun, uudenvuoden, pääsiäisen, vapun ja juhannuksen lastenjuhlina, en ymmärrä yhtään mikäli perheellinen ihminen ottaa viinaa ja vie lapset hoioon. eli asia ei koske vain ja ainoastaan joulua, vana kaikkia muitakin juhlapyhiä, miksi muuten usein juuri joulu nostetaan näistä kaikista tärkeimmäksi?

[QUOTE="ihmejakumma";22214570]mä koen Joulun, uudenvuoden, pääsiäisen, vapun ja juhannuksen lastenjuhlina, en ymmärrä yhtään mikäli perheellinen ihminen ottaa viinaa ja vie lapset hoioon. eli asia ei koske vain ja ainoastaan joulua, vana kaikkia muitakin juhlapyhiä, miksi muuten usein juuri joulu nostetaan näistä kaikista tärkeimmäksi?[/QUOTE]

Meillä ei pääsiäistä, vappua ja juhannusta noteerata, oli lapset sitten kotona tai ei. UV:n vietän mielelläni lasten kanssa.

muorikka
[QUOTE="ihmejakumma";22214570 begin_of_the_skype_highlighting**************22214570******end_of_the_skype_highlighting]mä koen Joulun, uudenvuoden, pääsiäisen, vapun ja juhannuksen lastenjuhlina, en ymmärrä yhtään mikäli perheellinen ihminen ottaa viinaa ja vie lapset hoioon. eli asia ei koske vain ja ainoastaan joulua, vana kaikkia muitakin juhlapyhiä, miksi muuten usein juuri joulu nostetaan näistä kaikista tärkeimmäksi?[/QUOTE]

Eli kun sinä tykkäät juhlia kaikkia mahdollisia juhlia et siis YMMÄRRÄ miksi joku ei juhli ja pitää sitä tavallisena pyhänä ja voi vaikka laittaa ne lapset sinne mummolaan hoitoon.
Ja mitä sillä on muuten väliä jos lapset on turvallisessa hoidossa mitä ne vanhemmat tai vanhempi tekee? Eikö se ole pääasia että on selvä täysjärkinen aikuinen lapsen seurassa?

KYLLÄ
Siis aikoo viedä lapsensa päivää ennen jouluaattoa hoitoon mummolaan ja hakea pois sitten joulupyhien jälkeen.. Ja lapsella ikää 1v!! ja eikä siinä mitään mutta syy: Aikuisten ryyppyjuhla!?!?!? Siis mitä vit*ua?
Kysyin että ettekö vietä joulua, niin vastaus oli että kyllä me vietetään mutta aikuisten seurassa..? Mä olen aina ollut sitä mieltä että perhe juhla on tuo joulu ja sillon ei viedä mihkään. MÄ en edes ottais kenenkää muksua jouluaattona tai sen pyhinä hoitoon :eek:
Sääliks käy lapsiparkaa : / Onneks pääsee mummolaan viettämään pullantuoksuista joulua kun vanhemmat dokaa.

Juoko täällä joku jouluna? Mä en toodellakaan...!
No totta kai me nmyt jouluna juodaan viiniä ruoan kanssa! Onpa kysymys taas. Ja lapsia on kolme ja kaikki paikalla, jopa samassa pöydässä.

"ttttt"
[QUOTE="eve";22214711]:D :D[/QUOTE]

Juu, no olisko itsestäs ollut mukavaa, että vanhempasi olisivat työntäneet sut hoitoon jouluksi ja ryypänneet itse? Anteeksi, mutta kertoo kyllä jotain vanhemmista. Yök, kunnon wt-sakkia.

en tajua
[QUOTE="ihmejakumma";22214570]mä koen Joulun, uudenvuoden, pääsiäisen, vapun ja juhannuksen lastenjuhlina, en ymmärrä yhtään mikäli perheellinen ihminen ottaa viinaa ja vie lapset hoioon. eli asia ei koske vain ja ainoastaan joulua, vana kaikkia muitakin juhlapyhiä, miksi muuten usein juuri joulu nostetaan näistä kaikista tärkeimmäksi?[/QUOTE]

Mä en ymmärrä taas yhtään tällaista tiukkislinjaa. Alkoholi ja lapset sopivat yhteen, kunhan ei humalluta. Tietenkään kaikki ei pysty ottamaan sivistyneesti..

"eve"
[QUOTE="ttttt";22214722]Juu, no olisko itsestäs ollut mukavaa, että vanhempasi olisivat työntäneet sut hoitoon jouluksi ja ryypänneet itse? Anteeksi, mutta kertoo kyllä jotain vanhemmista. Yök, kunnon wt-sakkia.[/QUOTE]

Edelleenkään kaikki ihmiset eivät vietä joulua...

"ttttt"
Joo, lapsen elämä on pilalla jos joulua ei vietetä.
No varsinkin vähän isompana lapsi kyllä huomaa sen, että vanhempia kiinnostaa eniten ryyppäys. Aika tärkeää se viina on, jos jo pari kuukautta etukäteen suunnitellaan, että lapsi tyrkätään hoitoon ja itse juodaan viinaa. Joulu on monille lapsille tärkeä juhla, turha sitä on kiistää. Mahdollisuus olla rauhassa koko perheen tai suvun kesken. Ja jotkut haluaa vaan ryypätä, perheellisetkin. just.

---
[QUOTE="ttttt";22214736]No varsinkin vähän isompana lapsi kyllä huomaa sen, että vanhempia kiinnostaa eniten ryyppäys. Aika tärkeää se viina on, jos jo pari kuukautta etukäteen suunnitellaan, että lapsi tyrkätään hoitoon ja itse juodaan viinaa. Joulu on monille lapsille tärkeä juhla, turha sitä on kiistää. Mahdollisuus olla rauhassa koko perheen tai suvun kesken. Ja jotkut haluaa vaan ryypätä, perheellisetkin. just.[/QUOTE]

Mistä ne lapset tietää mitä vanhemmat tekee kun lapset on hoidossa? Vai meinaatko, että vanhemmat sanoo, että me lähdetään nyt ryyppäämään?

Turha on kiistää sitäkään, että kaikki eivät vietä joulua (kuka mistäkin syystä) enkä usko lasten siitä kärsivän.

hhhh
Mistä ne lapset tietää mitä vanhemmat tekee kun lapset on hoidossa? Vai meinaatko, että vanhemmat sanoo, että me lähdetään nyt ryyppäämään?

Turha on kiistää sitäkään, että kaikki eivät vietä joulua (kuka mistäkin syystä) enkä usko lasten siitä kärsivän.
Meinaatko että vähän isommat lapset on jotenkin vajaita, etteivät ala kyseenalaistaa, miksi kotona ei vietetä perhejuhlia? Luuletko etteivät huomaa darraisia vanhempia seuraavana päivänä?

Ei kaikki vietä joulua, mutta aika harvoin ihmiset myöskään silloin vetää kännejä. Kertoo jotain vanhempien arvoista ja elämäntavoista.

just joo
[QUOTE="eve";22214732]Edelleenkään kaikki ihmiset eivät vietä joulua...[/QUOTE]

NO vaikkei joulua vietä niin tarkottaako se että vaihtoehtoisesti vedetään pari päivää perseitä olalle ja laitetaan lapsi mummolaan.
Ja kai nyt lapsen takia voi sitä joulua viettää kun se nyt sattuu lasten mielestä kaikkein tärkein juhla olemaan.

---
Meinaatko että vähän isommat lapset on jotenkin vajaita, etteivät ala kyseenalaistaa, miksi kotona ei vietetä perhejuhlia? Luuletko etteivät huomaa darraisia vanhempia seuraavana päivänä?

Ei kaikki vietä joulua, mutta aika harvoin ihmiset myöskään silloin vetää kännejä. Kertoo jotain vanhempien arvoista ja elämäntavoista.
Perhejuhlia? Onko joulu sun mielestä ainoa perhejuhla?

Ja mikä ero on sitten siinä, että lapset viedään viikonlopuksi mummolaan ja aikuiset juhlii? Vai oletko sä sitä mieltä, että jos on lapsia ei saa juhlia ainakaan alkoholin kera?

"eve"
NO vaikkei joulua vietä niin tarkottaako se että vaihtoehtoisesti vedetään pari päivää perseitä olalle ja laitetaan lapsi mummolaan.
Ja kai nyt lapsen takia voi sitä joulua viettää kun se nyt sattuu lasten mielestä kaikkein tärkein juhla olemaan.
No et sä kyllä voi puhua kaikkien lasten puolesta. Samaa varmaan sitten mietit vanhemmista jotka eivät vietä joulua muista syistä johtuen.

"sandra"
[QUOTE="vieras";22214837]En ole tavannut lasta, joka ei joulusta pitäisi tai joulua odottaisi.[/QUOTE]

Mä olen. Esimerkiksi naapurin muslimilapset. Juttelimme tästä joskus eivätkä he ymmärtäneet miksi meillä on joulukuusi, koti muutoinkin koristeltuna ja lapset saa joululahjoja. Miettivät, että eikö meidän lapset sitten saa lahjoja muulloin ja miksi saavat juuri joululahjoja.

Yhteistyössä