Jännitättekö rakenneultraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja X3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

X3

Vieras
Minua jännittää ja pelottaa ihan kamalasti... viikon päästä olisi. En ole edes kertonut juuri kellekään vielä, että olen raskaana. En halua ennen rakenneultraa, en ole aikaisemminkaan halunnut. Nyt siis kolmas raskaus...

En ole raskaana vielä mutta tulen jännittämään, koska syön epilepsiaan lääkettä koko raskausajan. Itse en varmaan haluis kertoa ennen kuin on ihan pakko. Paitsi miehelle ja omalle äidille.

Jännitän, koska edellisessä raskaudessa juuri rakenneultrassa huomattiin, ettei kaikki ole kunnossa. Uusiutumisriski on 15-20%, joten varmaan ihan paniikissa menen sinne sitten, kun sen aika on tammikuussa.

Riippuu lääkkeestä. Entinen lääkkeeni aiheutti hieman kohonneen riskin neuraaliputken sulkeutumis häiriöön joka johtaa joko keskenmenoon tai selkäranka halkioon lapsella. Nykyistä lääkettä ei suositella koska siitä on vähän kokemusta mutta tiedetään että se ei ainakaan ole edellistä lääkettä vaarallisempi sikiölle. Pahempaa kuitenkin olisi jos saisin kohtauksia raskaus aikana. Myös se vaikuttaa kuinka iso annos on ja syökö yhtä vai useaa lääkettä. Minulla riski ei ole kovin suuri mutta silti jännittää.

Kyllähän se jännitti,kun ekassa neuvolassakin kävin vasta viikkoa ennen rakenneultraa.
Kaikki näytti kuitenkin normaalilta.Siltikin sitä vielä pelkää että mitä jos..ei oo kivaa olleskaan.
Menee nautinto koko raskaudesta,kun panikoi/pelkää.

pääseekö vähän yli 30-vuotias odottaja lapsivesipunktioon? Jännitän rakenneultraa paljon ja vaikka siinä olisikin kaikki kunnossa niin haluaisin vielä kromosomotutkimuksen lisäksi...

Viimeksi juu, jonkin verran. Sitten kun siinä ei saatu sydäntä näkymään kunnolla eikä koko ihan vastannut np-ultran antamia viikkoja niin jäi vähän valju maku, jouduttiin ottamaan vielä uusiksi.

Eniten ehkä jännitin tuota 4d-ultraa rv28, mutta kun siinä sitten kaikki oli juuri niin kuin pitikin niin sain vihdoin sen lopullisen helpotuksen tunteen mitä olin koko raskauden odottanut.

Viikon päästä meilläkin, välillä jännittää tai ennemminkin kai sitten pelottaa että mitähän siellä näkyy. Mutta suurimman osan ajasta osaan ottaa rennosti, kyseessä kuitenkin asia jolle ei itse voi mitään joten turha stressata.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedättekö;22213508:
pääseekö vähän yli 30-vuotias odottaja lapsivesipunktioon? Jännitän rakenneultraa paljon ja vaikka siinä olisikin kaikki kunnossa niin haluaisin vielä kromosomotutkimuksen lisäksi...

Ei, mä olin yli ja vain syystä oisin päässy. Rakenne aivan normi.

Jännitin molemmilla kerroilla, ensimmäisellä kerralla mukana oli pienestä pelosta huolimatta myös innostusta siitä, että siellä se meidän pikkuinen nyt sitten tulee vilkuttelemaan. No eipä vilkutellut. Seuraavalla kerralla olinkin sitten niin varma siitä että historia toistaa itseään, että meinasin rynnätä karkuun odotushuoneesta enkä uskaltanut katsoa ruutuun ennen kuin ultraaja vakuutteli, että kaikki näyttää normaalilta. Senkin jälkeen huimasi, heikotti ja oksetti koko ultran ajan ja vielä sen jälkeenkin.

Heh, tajusinkin tässä heti postauksen jälkeen, että otsikossa kysyttiin rakenneultrasta, ja kirjoittelin omat kokemukseni siis nt- ultrasta :D No mainittakoon vielä, että jännitin myös rakenneultraa lähes yhtä paljon :D

jännitän. Sillä ei koskaan tiedä onko hyviä vaiko huonoja uutisia... Np-ultrassa kaikki oli ok, mutta tuttavien ja muiden kokemukset kummittelevat mielessä ja toivon että kaverilla kaikki olisi hyvin.