vauvakuumeinen mies..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satu86

Vieras
meillä on kaksi lasta, 2,5 v ja vuoden ikäinen. Päätettiin toisen lapsen syntymän jälkeen että ainakaan viiteen vuoteen ei suunnitella lasten tekoa, ollaan nuoria vielä ja keretään jos vaan onnistuu niin tekemään toinenkin sarja vielä myöhemmin (typeriä sanavalintoja, mutta siis lykätään nyt lapsihaaveita)
Nyt mies on kuitenkin alkanut puhua kolmannen lapsen teosta, miksei jopa neljännenkin. Perustelee sillä että ei tulisi isot ikäerot lapsille ja toivoisi kotiin vielä pientä tuhisijaa, on siis ilmeisesti vauvakuume kun puhuu siihen malliin pikku vauvoista.
Itse toivoisin kovasti lapsia lisää ja tahtoisinkin niitä heti, mutta järkisyyt pyytää odottamaan. Toivon helpompaa ajanjaksoa kunhan nämä lapset kasvavat tästä ja ehkä aikaa enemmän miehenkin kanssa. Ja taloudellinenkin puoli huolettaa vaikka molemmilla vakityöt on ja kotona ylimääräisiä huoneita löytyy.
Mitenkä sitä nätisti toppuuttelisi miestä haaveissaan, kun pelottaa että nostattaa minunkin vauvakuumeen niin yli että kohta kuljetaan taas ison mahan kanssa..
Positiivisia kommentteja kolmilapsisilta joilla kolmas lapsi vuosia nuorempi muista, leikkiihän ne isommat vielä toisen kanssa ja "kuuluu porukkaan"?

pyydät vain positiivisia kommentteja, eli haluat tuuppausta vauvantekoon? :) Eikä negatiivisia kokemuksia saa jakaa....

siis ap pyytää positiivisia kokemuksia siitä, jos vauva tulisikin vasta myöhemin, eikä nyt.

Meillä lapsikatraan ikähaarukka menee 2v-9v välillä. kolme lasta, mutta kyllä ne pienemmätkin kuuluu siihen porukkaan kuin tikku silmään. Eihän niitä sisaruksia ikä erota! :) Nuorimmaisen ja toiseksi nuorimman ero on 3,5v.

siis positiivisia kommentteja siitä,että kolmas lapsi on esim 5vuotta aikaisempia nuorempi ja lapsista on kuitenkin seuraa toisilleen.'ies kun tuntuu uskovan että nämä vanhemmat lapset eivät sitten loisi kunnon suhdetta nuorimmaiseen jos ikäero kasvaa liian suureksi ja siksikin kuulema tahtoisi tehdä lapsen nyt kun ikäero jää pieneksi.

[QUOTE="rilli";22211190]siis ap pyytää positiivisia kokemuksia siitä, jos vauva tulisikin vasta myöhemin, eikä nyt.

Meillä lapsikatraan ikähaarukka menee 2v-9v välillä. kolme lasta, mutta kyllä ne pienemmätkin kuuluu siihen porukkaan kuin tikku silmään. Eihän niitä sisaruksia ikä erota! :) Nuorimmaisen ja toiseksi nuorimman ero on 3,5v.[/QUOTE]

no näin minäkin sen uskoisin menevän,että loppupeleissä niillä ikäero vuosilla ei lasten välissä niin suurta merkitystä ole,suhde voi tietysti olla lapsena erillainen,mutta viimeistään aikuisena niillä välivuosilla ei liene mitään väliä :)

olisko sulla siis tarkoitus esim. mennä töihin täs välissä? voisithan esim. miehelle sanoa et olis suuremmat vaikka äitiysrahat jos menisit töihin hetkeks aikaa ja pääsisit vaikka kotoa pois. ja ehkäs e elämä olis helpompaa jos olis suuremmat erot ( siis lapset jo sen verran omatoimisia)

olisko sulla siis tarkoitus esim. mennä töihin täs välissä? voisithan esim. miehelle sanoa et olis suuremmat vaikka äitiysrahat jos menisit töihin hetkeks aikaa ja pääsisit vaikka kotoa pois. ja ehkäs e elämä olis helpompaa jos olis suuremmat erot ( siis lapset jo sen verran omatoimisia)

Aloitan työt kyllä kohtapuoliin, mutta ei tuolla rahapuolella ole juuri vaikutusta tähän tilanteeseen. Kurjaa vaan toppuutella miestä kun en edes osaa sanoa milloin niitä lapsia lisää haluaisin, nimittäin jos saan yhden tosi mieluisan työpaikan niin voi olla että sitten menee tosiaan se viisi vuotta ennenkuin voisin kuvitellakaan.
Pahalle tuntuu toista toppuutella, olisi niin ihana yhdessä haaveilla ja tiedänhän minä tuon tunteen miten raastava se on.

meillä kaksi lasta pienellä ikäerolla eli 1v5kk. ovat nyt 5,5v ja 4v ja odotan kolmatta. Ikäero oli ihan suunniteltu, koska meille tuo kahden ensimmäisen pieni ikäero oli aika rankka. Kumpikin lapsi oli huonosti nukkuva jne. nyt toki kumpikin nukkuu jo oikein hyvin. Vuoden verran on kumpikin miettinyt tätä kolmatta ja nyt aika tuntui oikealta. ajattelin asiaa myös sillä, että olen sitten kotona kun on kaikki eskarit ja ekaluokan aloitukset isommilla. Ihan järkisyyt painoivat tässä eniten. Meillä varsinkin tämä 4v neiti odottaa vauvaa ihan tohkeissaan. Puhuu niin kauniisti mahaasukista, että luulen heidän inakin tulevan oikein hyvin juttuu. Esikoinen on poika ja hänestä ei oikein ota selvää mitä mieltä on. On sellainen haaveilija-tyyppi eikä oikein puhu vauvasta. Jaksan uskoa, että kolmas sujahtaa leikkeihin kasvaessaan ihan mukavasti. Ainakin nämä meidän kaksi ensimmäistä ovat kuin paita ja peppu!

Tottakai nuorinkin kuuluu porukkaan vaikka ois paljonkin nuorempi. Itse kun olin lapsi niin pikkusiskoni syntyi kun olin 8, isoveli oli 10 ja pikkuveli 6. Huono puoli se että pikkusisko kehittyi liiankin nopeasti, 5v osas lukea ja kirjottaa ja sitten teini-iän kokeilut alkoi jo 10vuotiaana.

Yhteistyössä