Typerä lapsellinen ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerin ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerin ongelma

Vieras
Naurettava ja todella lapsellinen kysymys:

Mieheni veljelle syntyi lapsi, joka on nyt jo 10 kuukauden vanha. Mies on todella innoissaan veljenlapsestaan, mikä on hyvinkin luonnollista. Vauvaa mies näkee keskimäärin joka toinen viikonloppu. Mies ihailee vauvaa ja seuraa sen kehitystä hyvin tarkkaan. Naureskelee jokaiselle jokellukselle ja söpölle jutulle jonka vauva tekee.

Nyt siis kysymys: Voiko mieheni tuntea tämän veljensä lapsen vähän niinkuin "esikoisenaan" niin, ettei sitten kun oman lapsen saa, niin olekaan enää "yhtä innostunut" oman lapsensa kehityksestä. Tiedän että kysymys on naurettava ja lapsellinen. Myönnän olevani vauvakuumeinen. Yrittäkää miettiä omalle kohdalle kysymystä. Mies on jo lähemmäs 37 vuotias ja itse muutaman vuoden nuorempi. Haluaisin oman vauvan niin kipeästi että sattuu välillä, mutta vielä en voi vauvaa tehdä. Olen niin lapsellinen, että ajattelen myös, että jos lapseni ei saa isältään enää täyttä huomiota myöhemmin, koska mies on tavallaan jo nähnyt vauvan kehityksen, niin en sitten enää haluakaan lasta miehen kanssa, vaan toivoisin että vauva olisi meille molemmille niin sanotusti ensimmäinen...

Voin myös rehellisesti myöntää olevani vauvakuumeeni takia hieman kateellinen ja ehkä mustasukkainenkin ja pelkään että se näkyykin liikaa. Aivan kauheaa, tuntuu että pitäisi jo erota, kun oon niin kauhean hirveä ihminen. Miehen veljne sen vaimon ja vauvan seurassa olen vain vauvan täti. Haluan niin kipeästi olla ÄITI!

oli kyllä joo todella lapsellinen kysymys. eiköhän se oma lapsi nyt kuitenkin ole AIVAN ERI ASIA kuin veljen muksu. ainakin jos miehelläs on kaikki inkkarit kanootissa. että ruvetkaapa vaan vauvantekopuuhiin, kyllä miehes varmasti, sadan prosentin varmuudella rakastaa ja seuraa TEIDÄN OMAN lapsen kehitystä vielä innokkaampana kuin tämän veljensä lapsen.

Miksi et voi vauvaa tehdä? Ei sinun iässäsi odottaminen ainakaan hyvää tee! Mies on vain osoittanut olevansa lapsirakas ja on varmasti omasta lapsestaan vielä enemmän innoissaan, kun omasta kyse.

Siemäntä pataan Nyt! Pulla uuniin. Äitiys on enemmän kuin osaat kuvitella! Oletko muuten hieman kehitysvammainen? Muuten vaan kysyn. Mutta nyt lisääntymään jo pelkästään lapsen takia.

[QUOTE="ihmettelijä";22202715]Miksi et voi vauvaa tehdä? Ei sinun iässäsi odottaminen ainakaan hyvää tee! Mies on vain osoittanut olevansa lapsirakas ja on varmasti omasta lapsestaan vielä enemmän innoissaan, kun omasta kyse.[/QUOTE]

No siis mä nyt oon oikeastaan vähän enemmän kuin muutaman vuoden miestä nuorempi. Itse olen siis "vasta" 25 vuotias ja mulla on yliopisto-opintoja vielä 1,5 vuotta jäljellä. Eli ainakin vuosi vielä pitäisi odottaa. Ja tiedän että kysymys on lapsellinen, ehkä mä oon jotenkin mielenhäiriöinen kun edes ajattelen näin. Voin myös lisätä sen, että mies ei ole suomalainen, ei asu Suomessa ja en myöskään minä, mutta tämä käytännössä ei liity aiheeseen mitenkään.

Jos nainen on innoissaan sisaruksensa tai vaikka ystävänsä lapsesta, esittäisikö kukaan ajatusta, etteivät omat lapset olisi yhtä tärkeitä ja rakkaita naiselle? Hmmm... Miehellä varmaan biologinen kello tikittää, ei ole naisten yksinoikeus.

Olet tosiaan lapsellinen. Voin sanoa, että kyllä se oma lapsi tulee sille miehellesi olemaan aivan eri asia, kuin veljensä lapsi. Me ollaan tehty eka, toka ja kolmaskin ennen kuin opinnot on saatettu loppuun... Helpompihan se on opiskella ensin, joten toivottavasti maltat vielä hetken, mutta jos et, niin sitten et...

Jos nainen on innoissaan sisaruksensa tai vaikka ystävänsä lapsesta, esittäisikö kukaan ajatusta, etteivät omat lapset olisi yhtä tärkeitä ja rakkaita naiselle? Hmmm... Miehellä varmaan biologinen kello tikittää, ei ole naisten yksinoikeus.

Ei olekaan naisen yksinoikeus. Tällä miehellä ei vielä tikittele biologinen kello kyllä. En tiedä edes miksi kysyin tämän kysymyksen, kun nyt tää vastaus tuntuu jotenkin jo ihan itsestäänselvältä. Tarvitsin vaan pienen herätyksen. Vaikka en kyllä halua myöskään, että mieheni veljen lapsi on YHTÄ tärkeä ja rakas miehelleni kuin mieheni tulevat (mahd.?) omat lapset.

Mä taas ajattelisin, että ihana mies, joka varmasti rakastaisi omaa lastaan tulenpalavasti! Minullakin oli töissä miespuolinen työtoveri, joka oli ihastuttava kertoessaan kummityttönsä juttuja joskus, vaikka mies oli nuori, about 24v. Eikä hänellä ollut omaa lasta. Hän oli vielä vähän juppimaisen (=pinnallisen) oloinen minusta, joten sekin luulo rikkoutui kyllä heti kun hän alkoi kummilapsesta puhua :)

Mietin aina, että hänestä tulee varmasti omistautuva isä. En että "voiko kukaan muu lapsi enää syrjäyttää hänen kummilastaan."

Pelko pois ap!

Kiitos kaikille vastanneille! Sain nyt pienen herätyksen. Välillä vaan jumittuu johonkin tyhmimpään ajatukseen ja tarvitsee jonku toisen herättämään. En edes yleisesti ajatellen ole kovinkaan lapsellinen, mutta tiedän että kysymys oli lapsellinen. Luultavasti vielä varmemmin sitten kun itse olen äiti, tajuan tämän kysymyksen hölmöyden!

Mutta kiitos paljon! :)

Yhteistyössä