RV 38... Kävin eilen neuvolassa ottamassa kausi-infulenssa rokotuksen. Muita?

• Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti
paksuna
Moni on varmaan ihan kauhuissaan....? Mutta ajattelin että vauvakin saa samalla tuon. Samalla reissulla sen saivat kolme muuta lasta, jotka ovat erittäin infektioherkkiä. Ja heille tuo tauti voisi olla kohtalokas. Tietäisi ainakin viikon Jorvi reissua. Siellä ja allergiasairaalassa ollaan oleskeltu senverran paljon että jos yksi rokotus edes yhden taudin pois veisi niin sen kyllä otan. Ja nyt oli kerrankin hetki että kaikki kolme olivat terveitä. Kenelläkään ei ollut ab kuuria. Nuorimman ab kuuri loppui sopivasti alkuviikosta.

Samalla he saivat sen korvatulehdus rokotteen. Toivotaan että vähän ehdes auttaisi tulehduksiin.

Ajatteliko joku muu ottaa jompaa kumpaa rokotetta?

Joko sen rokotteen saa?? Olen neuvolasta kysellyt ja levittelevät vaan käsiään eikä mitään tietoa koska rokotteet saapuvat!! Itsellä rv 32+2 ja ajattelin ottaa ko. rokotteen. Otitko siis sen yhdistelmärokotteen josssa myös sikaflunssarokote samassa??

Paksuna
Minä sain sen neuvolasta etukäteen itselleni ja lapsilleni, kun selitin että haluan ehtiä ottamaan sen ennen vauvan syntymää... Aiemmat lapset syntyneet juuri sen 2-3vk aikaisemmin, niin oli kiirus saada.

Soitin ensin ihan lasten neuvolan puolelle ja selitin asian. Sieltä neuvolatäti sanoi että heillä on joka pe 13-14 välillä rokotusaika, jolloin voi tulla vapaasti. Hän tilasi meille ne rokotteet jostain kun alkuviikosta soittellin (kun me kuulutaan kaikki riskiryhmään) Ja pe sitten pistivät ne kaikille....
Yleiset rokotuspäivät ovat tietääkseni myöhemmin, mutta ei minulla ollut ongelmaa niitä saada.

Mieheni joka ei kuulu riskiryhmään sai tuon Mehiläisen työterveyshuollon kautta. Soitti vaan mehiläiseen että haluaa tuon rokoitteen. Siellä oli valmiina rokotteita. Hän sai sen suoraan sieltä ja maksoi kassalle. Ei tarviinut hakea erikseen reseptiä ja rokotetta apteekista. Se maksoi hänelle 15e, ei paha

Onko tullut haittavaikutuksia? Itse oon tosi harvoin kipeänä, kerran tainnut olla 8 vuoden aikana kuumeessa..eikun kaksi :D
Jos tulee kylmä talvi ollaan vauvan kanssa kotona koko talvi, joten pöpöriski pienenee siinäkin. Vaikea päättää mitä tekisi.

Paksuna
Ei ole tullut haittavaikutuksia... Jos pistokohtaa painaa niin hieman aristaa, mutta eikö niin käy joka rokotuksen kanssa?

Minä otin tuon lähinnä vauvan takia kun edellisetkin ovat niin kovia sairastelemaan. Jos iskee joku kunnon kausi-infulenssa aalto, en halua kituuttaa vauvan kanssa kotona koko alkutalvea....

Minulla itsellä on IgG alaluokkapuutos ja lapsillakin on niissä häikkää kun on lastenklinikalla tutkittu... Eli immuunipuolustus on vajaa/ei toimi normaalisti. Aiehuttaa infektioalttiutta. On perinnöllinen juttu ja meillä niin hyvä tuuri että kaikille kolmelle tuo on periytynyt =( Itse olen lapsena/nuorena ollut jatkuvasti myös kipeänä... Pienillä lapsilla voi tuo vielä korjaantua kun ikää tulee. Ei voi kuin toivoa. Tuolle ei voi muuta kuin hakeutua aina varhaisessa vaiheessa lääkäriin hakemaan antibioottia yms. Ja välttää kipeitä ihmisiä.

Paksuna
En tiedä kun itse ensin ehdin kysäistä... Rokottaja sanoi kyllä että kaikille raskaana oleville tarjotaan ja suositellaan. Ja että jenkeissä on jo aikoja sitten kaikki raskaana olevat rokotettu tällä. Ja että Suomi vähän myöhässä taas on...

Yhteistyössä