uskaltaakohan sitä mennä leikkipuistoon lasten kanssa

  • Viestiketjun aloittaja aakh
  • Ensimmäinen viesti
aakh
kun meillä on kaikilla reimatecit, jopa meillä vanhemmilla ja 3kk vanhalla vauvalla. Jos sielä onki joku palstalainen, kun palstalaisten mukaan reimatecin ostaminen on syntiä ja sen käyttäjä on merkillä brassailija. Jos kävis hakees ne peruslassiet että ilkeää mennä puistoon...
 
aloittaja
[QUOTE="vieras";22201041]Etköhän sä just todistanut väitteen todeksi :D[/QUOTE]

En todellakaa oo noita ostanu brassailun vuoksi vaan siksi että ne pitää vettä parhaiten kaikista ulkovaatteista ja inhoan yli kaiken kuravaatteita. On myös mukava itse pysyä kuivana säällä kuin säällä ja reimatecin asu aikuiselle oli halvempi kuin moni muu vedenpitävä ulkoiluasu. Ooksä tosissas sitä mieltä että joku ostaa kalliita vaatteita vaan näytelläkseen niitä muille? Uskomatonta.
 
"jeps"
Kyllä teillä vanhemmilla pitäis olla päällä viimeistä muotia olevat vaatteen. Ei sinne puistoon saa ainakaan aikuiset mennä reimatecit päällä! Ja naiset ei saa näyttää kotiäideilta, vaan hiukset pitää olla kauniisti laitettu, meikki viimeisen päälle ja kroppa trimmattu. Siihen sitten lisäätään se naisen tyylikkäästi pukema ja "kouluttama" isä, joka leikkii isomman lapsen kanssa kun äiti työntelee perheen pienintä phil &tedseissä.

Nämä kaksi lasta voi olla puettuina reimateciin, mutta ei käytettyihin sellaisiin kuitenkaan! Täytyy olla tämän vuoden kuosi. Sävy sävyyn pipot ja hanskat tietenkin.
 
aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja pienen äiti;22201111:
Voi ei! Ei kait ihmiset tosiaan katso minkä merkkiset vermeet on päällä? Tätä ihmettelen vaan, kun vasta olen vauvan saanut, että ei kait voi olla totta..:(
Kyllä sellaisia on. Itse en kattele muiden lasten vaatteita, mutta oon huomannu että moni kattelee. ja monen mielestä on tyhmää ostaa kallis haalari kun se 20euron lassie ajaa saman asian, jolloin on vaarana leimautua joko tyhmäksi tai brassailijaksi jos päällä on jotain muuta.
 
"Manna"
[QUOTE="siis";22201065]Reimatec on nykyään jo ihan out. Brassailijat käyttää nyt T2H- merkkiä =)[/QUOTE]

T2H on myös jo out. Nyt pitää olla Molokidsii tai Polarn o. Pyrettii :)
 
"huokaus"
Kyllä sellaisia on. Itse en kattele muiden lasten vaatteita, mutta oon huomannu että moni kattelee. ja monen mielestä on tyhmää ostaa kallis haalari kun se 20euron lassie ajaa saman asian, jolloin on vaarana leimautua joko tyhmäksi tai brassailijaksi jos päällä on jotain muuta.
Kyllähän tää asia ilmiselvästi sua häiritsee ja paljon. Mikä syy tahansa siihen onkin, ei tää oo enää mun mittakaavassa ns. normaalia. Ihan sama, mitä lapsilla on päällä ja mistä syystä. Paitsi jos on liian kylmät tai ihan reikäiset vaatteet. Voithan sä sanoo kaikille siellä puistossa, että sä et oo brassailija mut mut on...
 
Rohkeesti vaan puistoon :D

Me ollaan KERRAN saatu kuittia Reimatecista, pk:n pihalla yhdeltä äidiltä joka oli ihan titityy muutenkin. Esikoinen n. 3 v hiljensi sen eukon tehokkaasti toteamalla että vaatteet ovat kyllä hänen, eikä kenenkään Reiman, me ei edes tunneta yhtään Reimaa... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienen äiti;22201111:
Voi ei! Ei kait ihmiset tosiaan katso minkä merkkiset vermeet on päällä? Tätä ihmettelen vaan, kun vasta olen vauvan saanut, että ei kait voi olla totta..:(
No mua ei todellakaan kiinnosta mitä lapsilla on päällä, siis minkä merkkistä vaatetta! Kunhan on vain säänmukaisesti puettu. Moni äiti pukee jo nyt niitä naperoitaan niin että ne on hiki päässä ja sitten ihmetellään että mites se nyt noin kiukuttelee.
Mutta olen kyllä huomannut että leikkipuistoissa ja perhekahviloissa käy näitäkin idioottiäitejä jotka ovat niin omissa porukoissaan haukkumassa miehiään ja valittamassa elämäänsä ettei voi moikata vaikka joka viikko montakin kertaa viikossa nähtäisiin. Ja vaikka mä ja ystäväni moikataan. Mut toisaalta ehkä olen helpottunut ettei ystäväpiirissäni ole moisia norsun-piippi-naamoja :D
Mukavaa viikonloppua kaikille, pukekaahan lapsenne lämpimästi mutta kohtuus kaikessa, oikeesti, vielä ei ole talvi!!!
 
Kyllä sellaisia on. Itse en kattele muiden lasten vaatteita, mutta oon huomannu että moni kattelee. ja monen mielestä on tyhmää ostaa kallis haalari kun se 20euron lassie ajaa saman asian, jolloin on vaarana leimautua joko tyhmäksi tai brassailijaksi jos päällä on jotain muuta.
Lapsilleni ostan kyllä reimaa tai P.o.P:a mutta en herranjestas uutena vaan kirpputorilta! Espoossa ainakin on maailman paras kirpputori josta olen löytänyt reimaa joissa viel laputkin kiinni kun ei ole myyjä ehtinyt pitää kun esim vauva ollut "väärän kokoinen ja ikäinen" kun on saanut haalarin lahjaksi. Uutena ostelu on ihan yliarvostettua varsinkin lasten vaatteissa kun käyttöaika niin lyhyt.
 
"vieras"
Väärän vaatemerkin lisäksi toinen suuri pukeutumissynti tuntuu olevan myös edellisen tai peräti vielä aiempien vuosien pukujen käyttö..

Tästä sain esimerkin taannoin kauppareissulla kun pikkuisellani (4kk) oli kirpparilta uuden veroisen kuntoisena ostettu Reimatecin välikausihaalari ilmeisesti muutaman vuoden takaista mallia. Eräs äiti tuli vastaan n. 3 v poikansa kanssa ja poika huomasi vauvani sanoen äitilleen että katso tuolla on pieni vauva. Äidin kovaääninen vastaus oli että sinulla oli tuollainen samanlainen haalari kun olit vauva ja me annettiin se sitten pois kirpparille. Mukana heillä oli myös oman vauvani ikäinen vauva uudessa reimassaan...

No me ollaan ainakin oltu ihan tyytyväisiä tuohon hieman vanhempaan pukuun, vaikkei se ihan trendikkäin ehkä olekaan..
 
[QUOTE="vieras";22201419]Tästä sain esimerkin taannoin kauppareissulla kun pikkuisellani (4kk) oli kirpparilta uuden veroisen kuntoisena ostettu Reimatecin välikausihaalari ilmeisesti muutaman vuoden takaista mallia. Eräs äiti tuli vastaan n. 3 v poikansa kanssa ja poika huomasi vauvani sanoen äitilleen että katso tuolla on pieni vauva. Äidin kovaääninen vastaus oli että sinulla oli tuollainen samanlainen haalari kun olit vauva ja me annettiin se sitten pois kirpparille. [/QUOTE]

Voi jeesus :D
Menee samaan kategoriaan sen äidin kanssa, joka Silja Linen terminaalissa kovaan ääneen ihmetteli miksi joidenkin vauvoilla on ÄITIYSPAKKAUKSEN haalari päällä kun lähdetään oikein LAIVALLE! Mun oli pakko kurkata mitä sen vauvalla oli päällä - joku nallepuku by H&M, vautsi vau, onko se sitten jotain tosi hienoa ja äitiyspakkauksen puku jotain ihan hirveetä? Ja onko ruotsinlaiva niin fiini paikka että sinne mennessä pitää vauvatkin pukea ulkovaatteita myöden ykkösiin? :D
 
[QUOTE="vieras";22201419]Väärän vaatemerkin lisäksi toinen suuri pukeutumissynti tuntuu olevan myös edellisen tai peräti vielä aiempien vuosien pukujen käyttö..

Tästä sain esimerkin taannoin kauppareissulla kun pikkuisellani (4kk) oli kirpparilta uuden veroisen kuntoisena ostettu Reimatecin välikausihaalari ilmeisesti muutaman vuoden takaista mallia. Eräs äiti tuli vastaan n. 3 v poikansa kanssa ja poika huomasi vauvani sanoen äitilleen että katso tuolla on pieni vauva. Äidin kovaääninen vastaus oli että sinulla oli tuollainen samanlainen haalari kun olit vauva ja me annettiin se sitten pois kirpparille. Mukana heillä oli myös oman vauvani ikäinen vauva uudessa reimassaan...

No me ollaan ainakin oltu ihan tyytyväisiä tuohon hieman vanhempaan pukuun, vaikkei se ihan trendikkäin ehkä olekaan..[/QUOTE]

No ehkä se äiti ei tarkottanut kommentillaan mitään pahaa. Tai jos tarkoitti niin voi jösses, kyllä on ihme touhua. Missä tämmösiä ihmisiä sikiää, onneks ainakaan itse en ole kovin moneen törmännyt! :)
 
gjh
En todellakaa oo noita ostanu brassailun vuoksi vaan siksi että ne pitää vettä parhaiten kaikista ulkovaatteista ja inhoan yli kaiken kuravaatteita. On myös mukava itse pysyä kuivana säällä kuin säällä ja reimatecin asu aikuiselle oli halvempi kuin moni muu vedenpitävä ulkoiluasu. Ooksä tosissas sitä mieltä että joku ostaa kalliita vaatteita vaan näytelläkseen niitä muille? Uskomatonta.
Mikä sen 3kk ikäisen vauvan vedenpitävän haalarin funktio sitten on ap?
Vai ulkoileeko hänkin jo maassa?
 
nojoo
No ehkä se äiti ei tarkottanut kommentillaan mitään pahaa. Tai jos tarkoitti niin voi jösses, kyllä on ihme touhua. Missä tämmösiä ihmisiä sikiää, onneks ainakaan itse en ole kovin moneen törmännyt! :)
:D ei minulle ainakaan tullut ekana mieleen, että olisi tarkoittanut pahaa. Jos lapsilla oli ikäeroa 3 v, ehkei ollut siinä vaiheessa ajatellut, että säästäisi mahdolliselle seuraavalle, ja mistä sitä tietää, vaikka olisi kirpparilla käynyt katselemassakin, muttei löytänyt mieleistään ja ostanut sit uuden. Joskus kirpputoreilta tekee hienoja löytöjä, mutta toisinaan, ja just silloin kun ei ehtisi kierrellä ja metsästellä, siellä on vain jotain revenneitä ja surkeakuntoisia vaatteita ylihintaan.
 

Yhteistyössä