Mikä lapsille joululahja budjetti, montako lasta ja mitä ostatte?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole budjettia mutta ajateltiin ostaa yksi lelu ja yksi pehmeä paketti per lapsi. Viime vuonna oli kamala kasa lahjoja ja keskimmäinen olisi halunnut leikkiä heti sillä ekalla lelulla koko ajan eikä avata ollenkaan muita lahjoja. Esikoinen taas repi kaikki paketit auki eikä oikein edes katsonut mitä sisällä oli. Ja onhan se kivakin että se yksi lelu on kalliimpi ja halutumpi.
 
"mä"
1 lapsi 6v. ja varmaan 60-70e tulee lahjat maksamaan. Ben10-leluja, Pokemoneja, Dinosaur King-leluja, kirjoja, G-force-sarjaa ja palapeli on hommattuna. Vielä pari Hero Factory-legopakettia pitää ostaa.
 
Venakko Milanna
ja mä en tiedä edes jos leluista ostan niin mitä? Ideat vähissä, mut tiedän että noin 200lla ostan dvd:t joulu aiheet/elokuvat. Yritin jo etsiä mut ei ole vielä mitään joulusta kaupassa, tykkään vaan valmistautua ajoissa jo:D
 
ainakin
kolme lasta 3 5 7
Esikoiselle lumilauta. Pehmeänä pakettina uudet lautailuvaatteet.
keskimmäinen saa shetlanninponin ja pehmeänä pakettina uudet ratsastusvaatteet ja saappaat.
nuorin saa villakoiran ja pehmeänä pakettina uudet ulkoiluvaatteet.

Yhteisiksi lahjoiksi tietenkin uusi läppäri ja kotimikro pelejä nintendolle ja pleikalle. Muutama blueray elokuva disneytä, jouluelokuvia ja jotain muuta hauskaa.
 
IhanaValo
Ei oo vielä laadittu budjettia, eikä oikeen lahjalistaakaan.:) 2 lasta on ja varmaan pari lahjaa/lapsi +joku yhteinen, ehkä vähän isompi lahja. Kun kuitenkin mummot ja kummit ostaa niin ei tulis liikaa.
 
[QUOTE="mä";22201073]Minkä ikäisiä muut lapset on? Itsellänikin tekisi mieli laittaa lahjoihin rahaa tuon 200 euron edestä, mutta tuntuu, että sitä paheksutaan niin paljon, jos tahtoo lahjoa lastaan suureellisesti.[/QUOTE]

poika on jo aikuinen, 21, ja luultavasti rahaa kuluu hänen lahjoihinsa vähän enemmän, tytöt 12 ja 6, eikä tuo kännykkä kallis ole sellainen reilu satasen maksava, mutta kaiken maailman soittimet ja kamerat ja vaikka mitkä härpäkkeet siinä on.
 
"Odottaja"
Meitin esikoinen syntyy lähiaikoina, eli jouluna on noin 1,5-2 kk jos kaikki menee hyvin. Ei varmasti ole budjettia, ostetaan kakki mitä tarvitaan ja halutaan. Sen verran toivottu ja odottettu on tätä lasta, eli hemmotteluksi menee, vaikkei vaavi vielä sitä ymmärräkkään :-D
 
asdbn
Ei oo budjettia. 1 lapsi 1v ja tuskin ostetaan itse montaakaan lahjaa. Ehkä joku kirja ja lelu niinku viime vuonnakin. Paketteja tulee varmaan isovanhemmilta paljon, eikä lapsi niistä itse vielä paljon edes ymmärrä. Mutta ei meillä varmaan montaa kymppiä mee.
 
Ajattelin tilata noita puisia keittö-/ruokatarvikesettejä lelutalosta 3v tytölle. Pienemmälle joku taaperokärry, tms. Isoveljelle 8v legoja ja mahdollisesti joku toiveen mukainen lahja. Tytöille lisäksi vaatetta. Budjetti ihan max 100€/lapsi, jää varmaan alle. Kummilapsia ja muita lahjottavia on aikamoinen määrä...
 
"vieras"
kolme lasta 3 5 7
Esikoiselle lumilauta. Pehmeänä pakettina uudet lautailuvaatteet.
keskimmäinen saa shetlanninponin ja pehmeänä pakettina uudet ratsastusvaatteet ja saappaat.
nuorin saa villakoiran ja pehmeänä pakettina uudet ulkoiluvaatteet.

Yhteisiksi lahjoiksi tietenkin uusi läppäri ja kotimikro pelejä nintendolle ja pleikalle. Muutama blueray elokuva disneytä, jouluelokuvia ja jotain muuta hauskaa.
Meillä muuten samat,mutta keskimmäinen tykkää enemmän isommista poneista,sellanen norjan vuonoponi varmaan hankitaan. Pehmeenä pakettina sit palvelija joka siivoo ne hevosenpaskat maneesista ja tallista.

Villakoira meillä on jo, ja kuopus 3v valittaa että se ei mahdu sen Pradaan,joten ehkä tänä jouluna jotain pienempää,chihu ekä?
 

Yhteistyössä