Pieniä ilonaiheita

Kiitosta vaan. Siellä oli myös tosi koristeellinen sivustavedettävä yksin kappalein ja paljon vanhoja pulloja etiketteineen.=)
Kuulostaa varsinaiselle aarreaitalle.
Hienoa. Olen iloinen puolestanne.

Minun tyttäristäni yksi osti taannoin miehensä kanssa talon, jonka ulkohuoneet ovat myös osoittautuneet aarreaitoiksiksi. Vasta pieni osa on koluttu läpi ja vaikka mitä jo löytynyt.
Tytär itse ei niinkään ole talonpoikaisantiikin perään (sisutaa pikemminkin 70-luvun retrona) joten minulla ja sisaruksillaan on melkoisen vapaat kädet aarteenetsinnässä.
Olen yrittänyt pysyä kohtuullisena eli arvokkaammat esineet usutan nuorison myymään jotta saavat kipeästi kaipaamaansa rempparahaa. Mutta sitten sitä vähemmän arvokasta pientä kivaa kiikutan kyllä itsellenikin...

Ihan äsken "kinasin" vävyn kanssa siitä että "kannattaako" palasina olevaa peilipiironkia kasata saatikka myydä. Lopulta anopinmuru antoi periksi.
Ja paria päivää myöhemmin toi minulle löytämänsä maitotonkat + pullon hyvää viiniä kiitokseksi. Kysyi että riittääkö kiitos ja hali, vai haluanko, jotta tatuoi otsaansa, jotta "Äitini tietää kaiken"?

Olivat nimittäin vaihtaneet sen "romukasan" uuteen pakastin-jääkaappiyhdistelmään ja valtavan iloisia kaupasta.

:D

Viimeksi muokattu:
metsänpeitto
Meillä on vaan tällainen epäkäytännöllisempi matka-arkku :D Pahoittelen huonoa kuvanlaatua.

Remmejä siinä ei ole tallessa, mutta kai siinä sellaiset on joskus olleet. On tuo ainakin Oulussa ja Joensuussa käynyt :) Taustalla näkyy muuten yksi hylätty ja meille rahdattu kirjahylly sekä anoppilan navetasta pelastettu lahojalkainen peilipöytä. Jalat on kyllä korjattu jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22194686:
Meillä on vaan tällainen epäkäytännöllisempi matka-arkku :D Pahoittelen huonoa kuvanlaatua.
Tuommoinen kelpaisi minullekin! Tiedän just mihin sen laittaisinkin: Saunan pukuhuoneeseen shampoille jne.
Siellä on nyt sellainen pieni vanha huutokaupasta 2 eurolla ostettu arkku, mutta se on oikeastaan vähän liian pieni ollakseen funktionaalinen.

Kiitos.

Ja tervetuloa toki tutustumaan. Tosin pelkään, että blogi on vähän "hankala" tulokkaalle. Olen kirjoittanut sitä kovin kauan ja meitä on monta, joten siellä sisäisiä viittauksia ja paljon nimiä jne.
Mutta mikäli jokin asia jää vaivaamaan niin saa aina kysyä.

"Satunnainen vierailija"
Kuulostaa varsinaiselle aarreaitalle.
Hienoa. Olen iloinen puolestanne.

Minun tyttäristäni yksi osti taannoin miehensä kanssa talon, jonka ulkohuoneet ovat myös osoittautuneet aarreaitoiksiksi. Vasta pieni osa on koluttu läpi ja vaikka mitä jo löytynyt.
Tytär itse ei niinkään ole talonpoikaisantiikin perään (sisutaa pikemminkin 70-luvun retrona) joten minulla ja sisaruksillaan on melkoisen vapaat kädet aarteenetsinnässä.
Olen yrittänyt pysyä kohtuullisena eli arvokkaammat esineet usutan nuorison myymään jotta saavat kipeästi kaipaamaansa rempparahaa. Mutta sitten sitä vähemmän arvokasta pientä kivaa kiikutan kyllä itsellenikin...

Ihan äsken "kinasin" vävyn kanssa siitä että "kannattaako" palasina olevaa peilipiironkia kasata saatikka myydä. Lopulta anopinmuru antoi periksi.
Ja paria päivää myöhemmin toi minulle löytämänsä maitotonkat + pullon hyvää viiniä kiitokseksi. Kysyi että riittääkö kiitos ja hali, vai haluanko, jotta tatuoi otsaansa, jotta "Äitini tietää kaiken"?

Olivat nimittäin vaihtaneet sen "romukasan" uuteen pakastin-jääkaappiyhdistelmään ja valtavan iloisia kaupasta.

:D
En minäkään ilman lupia tuota navetan parvea tonkinut. Rakennus on purkuun menossa ja tätini pyysi hakemaan käyttökelpoiset pois tuntiessaan minun taipumukseni haalia kaikkea.
(terv. blogisi lukija since 2005) :)

Tämän nimi voisi olla vaikka "Kaikki kiertää" eli lokerikon teki vanhin poikani esikoistyttären talon eteiseen aikoinaan "mittatilaustyönä". Siinä säilytettiin vaunupeittoja, koreja jossa oli lapsia ja pipoja jne.

Sittemmin se muutti toiseksi vanhimman tyttären asuntoon ja toimi ompelukankaiden säilytyspaikkana.

Nyt se on ollut jo jonkin aikaa minulla. Oikasti haluan tuohon kohtaan sitten joskus maailmassa sellaisen 1930-luvun vanhan liinavaatekaapin, mutta Sen Oikean kohdalle osumista odotellessa tuokin on osoittautunut suorastaan yllättävän funktionaaliseksi.

Hedelmälaatikko on halpakauppaostos, mutta hedelmät ovat itsesään se mikä tekee siitä mielestäni kauniin:

Ja asetelmahan ei koskaan ole kahtena päivänä samanlainen, kun sitä syödään ja täytetään koko ajan.

Tykkään tuosta puisesta ämpäristä (vai onko sille joku hienompi nimi?), jossa on keittiön työvälineitä! Minulla on kaksi purkkia toimittamassa samaa virkaa ja ovat aivan liian täynnä ja kun otan jonkun härpättimen, kolme muuta singahtaa jonnekin.

Yhteistyössä