Lapsi meinasi hukkua koulussa sai jälki istuntoa

• Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti
aloittaja
[QUOTE="vieras";22181703]Niin sitä piti vielä kysyä, että kuinka vanha lapsesi on, ap?
Toivottavasti ei kuitenkaan jää kovin pahoja traumoja :)[/QUOTE]

11v.Tosi vesikammonen ollut aina.Nyt tuossa illalla puhui että ei halua koskaan veteen :(
Kivat traumat jäi nyt sitte.

[QUOTE="jojo";22181366]Soita opettajalle ja kysy, miten juttu meni. Säilytä maltti ja ole asiallinen. Jos tarvetta tulee, soitat rehtorille sen jälkeen.[/QUOTE]

Näin juuri.

Kasvotuksin pyytäisin päästä juttelemaan että miten tämä asia on nyt oikein mennyt.
Jos mun lapseni ei osaisi uida ja tietäisin liikunnassa hallille mentävän (niinkuin toki tiedetään että koska on uintiliksaa) niin olisin ilmoittanut että lapseni ei osaa vielä uida.

Eiks ne muka kellukkeita olleet käyttäneet? :O

Aloituksesta tuli ensin mieleeni, että hankalan vanhemman hankala lapsi kyseessä ja suunsoitosta sai jälki-istunnon.

Mutta kun en mitään tiedä, niin neuvoisin ap:tä ihan ystävällismielissä ensin kysymään opettajalta, mitä sielä tapahtui. Ja jos tosiaan on pakoittanut pelokkaan lapsen käskee väkisin syvään veteen, niin kehottaisin ottamaan yhteyttä myös rehtoriin.

Nyt opelta tuli vastaus
Oli tuumannu vaan lapselle.En vieläkään ymmärrä miksi ei saisi uida isossa altaassa ?(lapsen jalat ei yllä pohjaan.
ei muuta!Ei jumankauta nyt mulla keitti kii ja lujaa!

a p jatkaa
Nin tosiaan laitoin opelle kirjeen missä vaadin selitystä.Ja kerroin että lapsi ei uskalla mennä enään veteen eikä halua uimaaan.Oli todella pelokas tullessaan kotiin.Ja painotin isoin kirjaimin ei osaa uida ja pelkää vettä ja on kyllä teidän tiedossa.Ja kysyin että mikäs tämä juttu oli että joutui veden alle.
Vastaus:en vieläkään ymmärrä miksi ei saisi uida isossa /syvässä altaassa?ei mitään muuta!

Nin tosiaan laitoin opelle kirjeen missä vaadin selitystä.Ja kerroin että lapsi ei uskalla mennä enään veteen eikä halua uimaaan.Oli todella pelokas tullessaan kotiin.Ja painotin isoin kirjaimin ei osaa uida ja pelkää vettä ja on kyllä teidän tiedossa.Ja kysyin että mikäs tämä juttu oli että joutui veden alle.
Vastaus:en vieläkään ymmärrä miksi ei saisi uida isossa /syvässä altaassa?ei mitään muuta!
No just...sehän on turvallinen ope.

aloittaja taas
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22187098:
Näin juuri.

Kasvotuksin pyytäisin päästä juttelemaan että miten tämä asia on nyt oikein mennyt.
Jos mun lapseni ei osaisi uida ja tietäisin liikunnassa hallille mentävän (niinkuin toki tiedetään että koska on uintiliksaa) niin olisin ilmoittanut että lapseni ei osaa vielä uida.

Eiks ne muka kellukkeita olleet käyttäneet? :O

Ei ollu kellukkeita.Oli saanut laudan minkä päällä polskutella ja ote livennyt siitä ja vajonnu veden alle ja menny paniikkiin ja joku kaveri oli auttanut ylös.Lapsi kertoi että oli sanonu siitä opelle mutta ope oli tuumannut jaa jaa ja kääntynyt pois.Kyseessä on täysin uusi ope vielä ei ole aiemmin tässä koulusssa ollut.

Arvaappas annoinko mä tullattaa meidän tytön opettajalle joka oli ekalla sanonut lapsille että nyt harjoitellaan kelluntaa, jalat ei saa osua pohjaan. Tyttö sit siinä räpiköinyt tyyliin henkensä edestä ja ope vaan jankannut ei jalkoja pohjaan ei jalkoja pohjaan...:kieh:

No olihan se tukehtua meinannut, ja saanut viel päälle astmakohtauksen. Raivostuin niin että oli opettajalla korvat punaisena, eikä varmastikkaan tee samaa idiootti virhettä toiste.

Soita koulun rehtorille, ja selvitä asiaa.

"daa"
Ope ei ollu enään koululla.Lapsi tuli vasta kotiin.Lapsella menee matkaan 40min.Joten asia jää huomiseen.Niille tiedoksi joiden mielestä olisi pitänyt soittaa.
No soitat huomenna, tietysti! Ei tällaista asiaa millään kirjeellä selvitetä. Tällaisesta pitää keskustella ja pian! Selvitä miten asiat todellisuudessa on menneet. Mikäli opettaja myöntää tapahtuneen, otat rehtoriin yhteyttä.

t. itsekin ope

vauvauimareiden äiti
no miten ihmeessä ap.n lapsi on eskarin ja neljän ensimmäisen koulu vuoden uinnit selvinnyt jos on noin vesikammoinen? aika noloa tuon ikäsellä "uida" lasten altaassa kun ikätoverit tekee isossa altaassa vaikka mitä temppuja. Ei muuta kuin ap ottaa itseään ja lastaan niskasta ja lähtee opettelemaan uimista!

Uskomatonta
Ei hitto. Ota rehtoriin yhteyttä. Ei vaikuta ihan täyspäiseltä tuo maikka, joten oikeasti kannattaa selvittää asia rehtorin kanssa.

katselin
Katselin viime vuonna viereisestä altaasta, kun uimaopettaja opetti ekaluokkalaisia lastenaltaassa uimaan. Touhu oli aika käskyttävää kaiken aikaa ja kun sitten yksi pieni poika vuorollaan ui urheasti, mutta hitaasti altaan päästä päähän, tämä uimaopettaja karjui vierestä, että "vauhtia nyt vauhtia, kaikki muut uivat nopeammin, yritä nyt edes" :-( Ja äänen sävy ei todellakaan ollut kannustava vaan kaikkea muuta.

hup
Opettajan käytös on outoa, mutta niin on minusta outoa sekin, että joku ei opeta lastaan uimaan. Ei sitä uintia siellä koulussa opita, jos ei lisäksi käydä uimassa perheelläkin. Kyllä uimataito on lapselle sellainen perustaito, että jokaisen vanhemmanon se lapselleen suotava.

Mua ihmetyttää open käytös.

Joo, on aika erikoista että 11 v lapsi pelkää vettä eikä uskalla mennä kuin pikkualtaaseen, mutta ei se tosiasia ihmettelemällä häviä. Eikö silloin voisi jo saada vapautuksen uintitunneista, kun muu ryhmä varmaan jo harjoittelee eri uintitekniikoita ja hengenpelastusta? Mä ainakin kirjoittaisin tuossa tilanteessa lapselleni uintikieltolapun vaikka keksityn korvatulehduksen takia, kivaa varmaan lapsellekin olla kaikkien ihmettelyn kohteena ja altistua kiusaamiselle : /. Opeteltaisiin uimaan sitten vapaa-ajalla, oman perheen kesken.

Opettajan käytös on outoa, mutta niin on minusta outoa sekin, että joku ei opeta lastaan uimaan. Ei sitä uintia siellä koulussa opita, jos ei lisäksi käydä uimassa perheelläkin. Kyllä uimataito on lapselle sellainen perustaito, että jokaisen vanhemmanon se lapselleen suotava.
Ei se uimaito tuu kaikille samalla aikaa ja jos kyse on todella kammosta niin siihen ei tepsi vain se että lapsi viedään kotoa halliin. Aatteletteko te että kammon taustalla on viitsimätön aikunen?

"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä;22181274:
Mitäs ootte mieltä?Lapsella oli koulun liikuntatunti ja heillä oli uimista.Lapsi ei osaa vielä uida pelkää vettä.Ope oli pakottanu lapsen isoon altaaseen,pyysi päästä pienempään altaaseen ja kertoi että ei osaa uida,ope ei ottanut kuuleviin korviin ja pakotti isoon altaaseen.Lapsi oli vajonnu veden alle jopa.Lapsi kertoi että häntä pelotti ja mahaan koski loppupäivän.
Lapsi oli myös pyytänyt opea soittamaan minulle että uskoo että ei osaa uida.
Lapsi sai jälkää 15min koska ei ollut heti totellut open käskyä.
Keskustele opettajan kanssa mitä siellä on tapahtunut. Sitten yhteys reksiin, jos aihetta.

Joo, on aika erikoista että 11 v lapsi pelkää vettä eikä uskalla mennä kuin pikkualtaaseen, mutta ei se tosiasia ihmettelemällä häviä. Eikö silloin voisi jo saada vapautuksen uintitunneista, kun muu ryhmä varmaan jo harjoittelee eri uintitekniikoita ja hengenpelastusta? Mä ainakin kirjoittaisin tuossa tilanteessa lapselleni uintikieltolapun vaikka keksityn korvatulehduksen takia, kivaa varmaan lapsellekin olla kaikkien ihmettelyn kohteena ja altistua kiusaamiselle : /. Opeteltaisiin uimaan sitten vapaa-ajalla, oman perheen kesken.
Niin paljon on maailmassa fobioita aikusillakin etten mä lapsen vesikammoa ihmettele yhtään. Se on yksi muiden joukossa ja jotkut siitä kärsivät. Mut todellakaan pakolla/pelottelulla ei sitä tilannetta auteta pätkääkään.

aloittaja

Lapsi on halunnut mennä uimalaan ja ollut ns pienten altaassa.Ja siinä harjoitellut itekseen vähän.Ja kesällä sain pojan jo harjoittelemaan muun perheen kanssa vedessä uimista mutta hän pelkää vettä tosi paljon,pienestä pitäen.Ja nyt hän mulle sanoi tuossa että ei mene veteen enään koskaan.pelkää kuolevansa sinne.

Suzyanne
[QUOTE="vieras";22181359]Huomaa kun koulut alkoi niin johan alkoi myös akat valittaa, miten kullannuppuja kohdellaan kaltoin. Eivät saa ruokaa, kiusaajiksi syytetään ja mitä vielä?[/QUOTE]

Oliko tuo sinusta aiheeton valitus? Jos uimataidoton lapsi pakotetaan isoon altaaseen? :headwall:

Asia kannattaa ehdottomasti viedä eteenpäin, tosi iso virhe opettajalta. Kamalaa!:kieh:

soita
Mut kyllä sä ap olisit voinnut ottaa ihan puheyhteyttä siihen opettajaan. Tollainen kirje-meininki ei mene mun jakeluun, kyllä aikuisen pitäs pystyä kasvotusten tollainen asia puhumaan. Tai nyt ees puhelimen välityksellä.

Yhteistyössä