Jos bussissa on kahdet vaunut ja yhdet vielä haluaa sisään eikä mahdu, sinun pysäkki on seuraava 100-200m, jäätkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oletteko kohteliaita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oletteko kohteliaita?

Vieras
pois ja kävelet sen matkan?
Minä teen aina niin, koska tiedän miltä tuntuu odottaa kolme bussia paikkaa.
Tänään kun bussilla menin niin tiesin toisen vaunuilijoista jäävän seuraavalla pyäkillä johon on ehkä max 100metriä. Odottelin että varmaankin päästää mut. No katsoi mua vaan vihasesti ja bussin ovet meni kiinni...musta toi on jo aika törkeetä.

Ei siis tietenkään tartte päästää, mutta onko se 100m nyt niin kamalaa kävellä kun varmasti itsekin monesti joutunu odottelemaan :D
No odottelin sitten seuraavaa ja matka kesti puoli tuntia vielä.

Miten itse toimitte? :)

No en jää. Ensinäkään meillä ei ole mitään rajoitusta että vain kahdet vaunut per bussi (kolmet mahtuu ainakin heittämällä) ja toiseksi meillä bussipysäkkien väli on kyllä enemmän kuin 100 m vaikka isosta kaupungista onkin kyse.

Ja mistä ihmeestä edes tiesit että jää varmasti seuraavalla pysäkillä?

itse tulisin pois linja-autosta ja kävelisin. Tosin silloin kun asuin Espoossa ja Helsingissä niin siellä ihminen laiskistui selvästi ja mitä lähemmäs bussilla pääsi niin sen parempi. täällä maalla kun ei bussit liiku niin ei muutaman kilometrin matka tunnu miltään kävellen.

Kyllä mä siinä tilanteessa poistuisin bussista, monesti oon lähtenyt pysäkin tai pari aiemmin et joku toinen mahtuu. Meilläpäin asuu tosi paljon lapsiperheitä ja bussit on aina ihan täynnä.

Ajan koko rahalla perille. Jos mä olen matkani maksanut, niin miksi en sitä sitten käyttäisi?

Itse ryhdyin käyttämään matkiksia (saa kokoon tarpeen tullen) kaupunkireissuilla, kun ilmaismatkustajat (lyhyempi matka ja paljon busseja) kuitenkin todennäköisesti täyttivät paikat ja menin vielä aikaisemmalta pysäkiltä :D

Meillä edellinen pysäkki on kyllä 1km päässä kotoa, noin 500m edellisestä.

Viimeksi muokattu:
No en jää. Ensinäkään meillä ei ole mitään rajoitusta että vain kahdet vaunut per bussi (kolmet mahtuu ainakin heittämällä) ja toiseksi meillä bussipysäkkien väli on kyllä enemmän kuin 100 m vaikka isosta kaupungista onkin kyse.

Hän asuu siinä ja tällä kertaa myös näin hänen jäävän sillä pysäkillä.
Siitä näkee seuraavalle pysäkille. :D
No miksi vastaat kun kyse on nyt 100-200metristä.

[QUOTE="jeps";22186966]kyllä se joskus voi olla, jos on kauhee pissahätä tai nälkä niin ei siinä paljon tee mieli kävellä edes sitä 100m ylimäärästä matkaa.. valitan[/QUOTE]

Sama vika.
Toki jos on mahdollista, jään aikaisemmalla pois, mutta joskus vitutuskäyrä on sen verran korkealla etten oikeasti jaksa ajatella siinä tilanteessa muita. Silloin haluan vain päästä mahdollisemman nopeasti pois ihmisten ilmoilta. :D

Riippuu tilanteesta. Jos huomaisin asian (joskus oikeasti olen niin ajatuksissani että hyvä kun muistan omalla pysäkillä jäädä pois) ja kävelemisessä ei mityään ongelmia niin jäisin pois.

Jos taas tyyliin olen aamulla menossa päiväkotiin molemmat lapset mukanani ja olosuhteiden takia kiire eikä tyttö ole kovin innokas kävelemään niin en jäisi pois. Se 200m osaa olla tuon lapsen kanssa pitkä matka ja helposti aiheuttaisi myöhästymisen töistä.

[QUOTE="hmm";22186981]Miksi et mennyt sitten seisomaan sinne toiselle pysäkille jossa tiedät toisten jäävän pois?[/QUOTE]

No en tiennyt että sattuu tulemaan siinä bussissa :D

No mut aphän kysyikin et jäisitkö pois jos sinun pysäkkisi olisi 100-200 metrin päässä. Kyllä mä ainakin siinä tilanteessa jäisin, jos bussi olisi muuten täynnä (esim. ne maksimit kahdet/kolmet vaunut olisi jo siellä).

[QUOTE="hmm";22186981]Miksi et mennyt sitten seisomaan sinne toiselle pysäkille jossa tiedät toisten jäävän pois?[/QUOTE]

no mistäs ap voi tietää että bussissa matkustaa semmonen joka jää ser. pysäkillä pois...

Hän asuu siinä ja tällä kertaa myös näin hänen jäävän sillä pysäkillä.
Siitä näkee seuraavalle pysäkille. :D
No miksi vastaat kun kyse on nyt 100-200metristä.

No saan kai minä vastata mitä mieltä olen. En jäisi vaikka matkaa olisi vain 50 metriä, siihen kun on varmasti syynsä miksi niitä pysäkkejä on niin lähekkäin. Jos kerran tunsit henkilön niin hyvin että tiedät missä hän asuu, niin miksi et pyytänyt että voisiko luovuttaa paikkansa. Jos paikkoja kerran on rajoitetusti, niin niitä on ja se on myöhemmin bussiin tulevan vain hyväksyttävä. Et sinä voi mennä ketään mulkoilemaan, että nyt on minun vuoroni, varsinkaan jos et edes sano mitään.

Ja hänellä vielä n 2,5v lapsi kun minä taas olen matkassa vastasyntyneen kanssa joka huusi ja huusi...
No enpä minäkään häntä päästä kun tulen takasin päin ja hän haluaa siitä pyäkiltä kyytiin ;)
Katotaan kun tulee se kylmä talvi :D

No saan kai minä vastata mitä mieltä olen. En jäisi vaikka matkaa olisi vain 50 metriä, siihen kun on varmasti syynsä miksi niitä pysäkkejä on niin lähekkäin. Jos kerran tunsit henkilön niin hyvin että tiedät missä hän asuu, niin miksi et pyytänyt että voisiko luovuttaa paikkansa. Jos paikkoja kerran on rajoitetusti, niin niitä on ja se on myöhemmin bussiin tulevan vain hyväksyttävä. Et sinä voi mennä ketään mulkoilemaan, että nyt on minun vuoroni, varsinkaan jos et edes sano mitään.

Ai sen takia että pysäkinväleille on syy et halua ajatella muita ihmisiä?
Just...

Ja hänellä vielä n 2,5v lapsi kun minä taas olen matkassa vastasyntyneen kanssa joka huusi ja huusi...
No enpä minäkään häntä päästä kun tulen takasin päin ja hän haluaa siitä pyäkiltä kyytiin ;)
Katotaan kun tulee se kylmä talvi :D

Mutta sittenhän meni hyvin, että sun ei tarttenut olla naama punaisena bussissa, kun mummot mulkkaa huutavaa kakaraa vaan sait tyynnytellä lasta rauhassa?

Kai jokainen, joka ulkona liikkuu talvella, pukeutuu kunnolla kelin mukaan :)

Yhteistyössä