Jos olisit lapseton ja lapsia haluava, suuttuisitko tällaisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamsku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamsku"

Vieras
Minun serkkuni tuli jonkun aikaa sitten raskaaksi yhden yön jutusta, serkkuni oli valmis pitämään lapsen vaikka olikin melkoinen yllätys tuo raskautuminen. Ultrassa sitten huomattiin ja todettiin että mikään ei ole niinkuin pitäisi, lapsi siis pahasti vammainen. Serkkuni sitten päätyi aborttiin, koska ei olisi kestänyt menettää myöhemmin lasta. Lääkäri arveli että voisi mennä kesken myöhemmillä viikoilla tai kuolisi heti synnyttyään. Toinen serkkuni ( serkukset ei sisaruksia keskenään ) suutahti tästä ja moitti toisen valintaa todella avoimesti. Tämä serkku on lapseton.
Noh, valitettavasti kävi näin että tämä minun serkkuni joka teki abortin aiemmin joutui raiskatuksi. Jälkiehkäisy pillereistä huolimatta ( hän otti ne viimeisinä tunteina ) hän tuli raskaaksi ja päätyi sitten aborttiin. Toinen serkku suuttui tästä taas ja kimpaantui täysin! Nämä serkukset keskenään eivät ole niin hyvissä väleissä kuin minä ja tämä eräs serkku jolla on ollut paska säkä.. Raiskaus on vielä niin arka aihe että vain muutama ihminen siitä tietää minä mukaan luettuna, mutta tämä yksi serkku ei sitä tiedä, eikä saa koskaan tietääkkään, tietää ainoastaan tästä abortista.
Mun mielestä on omituista että ihmiset tunkevat nokkansa muitten asioihin ja ottavat sitten oman oikeuden haukkua ja lytätä muiden tekemiä päätöksiä. Nämä abortit eivät ole olleet lapseton-serkulta millään tavalla pois, niin miksi hänen täytyy sellaisista suuttua? Tai jos vaikka serkkuni olisi pitänyt lapsen, niin eihän tämä lapseton-serkku olisi siitäkään mitään "hyötynyt"! Päinvastoin olisi voinut jopa tuntua pahalta kun "muut saavat lapsia ja hän ei"...
Mielipiteitä??

Luultavasti lapseton serkkusi on purkanut mielipahaansa toiseen serkkuusi siksi että tämä tulee niin helposti raskaaksi. Tämä toinen serkkusi saa tietenkin tehdä omat päätöksensä ilman muiden mielipiteitä mutta ymmärrän kyllä tätä lapsetonta serkkuasikin. Itse en olisi varmaan suuttunut, mutta kyllä ne abortit olisivat pahaa tehneet.

minä ymmärsin oikein hyvin mitä kirjoitit. En vaan ymmärrä miksi serkkusi kertoo aborteista ympäri kyliä. Kannattaisi olla hiljaa niin tältäkin olisi vältytty.

Mitä se serkku edes kertoo niistä aborteista kaikille?

Niin, sen ensimmäisen kerran ymmärrän kun raskaus saattoi olla jodemmällä kun nuo vammat huomattiin.

Mutta siis jos tulee raiskatuksia ja sen seurauksena raskaaksi päätyen aborttiin niin kuulostaa oudolta kertoa tunnetusti abortteja vastustavalle sukulaiselle tarinasta vain se abortti-osuus. Ymmärtäisin jos haluaa raiskauskokemustaan käydä läpi läheisten kanssa, mutta se että haluaa tuosta tuoda esiin vain sen abortin...

Mäkään en tajunnu... Siis sama serkku teki kaksi kertaa abortin ja sama serkku suuttui siitä kaksi kertaa?

Kyllä mä ymmärrän, että abortti ei ole koskaan helppo juttu. ja noissa tapauksissa, se on ymmärrettävää olkoonkin niin, että en itse aborttia koskaan tekisi.

Ymmärrän myös toki sen, että lapseton, joka on kenties jo vuosia yrittänyt raskautua, harmistuu siitä, että toinen tekee abortteja... tosin on melko tahditonta alkaa tätä harmistusta julkisesti huutelemaan, varsinkaan kun ei voi tietää abortin taustoja.

Nyt sain tietää että mistä lapseton-serkku on saanut toisesta abostista tietää... Meidän mummolta! Mummo on sellainen jolle pystyy kaiken kertomaan ja hän tukee aina. Mummo oli sitten harmitellut tätä aborttia lapsettoman-serkun läsnäollessa..

[QUOTE="hei";22186503]minä ymmärsin oikein hyvin mitä kirjoitit. En vaan ymmärrä miksi serkkusi kertoo aborteista ympäri kyliä. Kannattaisi olla hiljaa niin tältäkin olisi vältytty.[/QUOTE]

Näin. Ei aborteista tarvitse kertoa kenellekään välttämättä, edes serkuille.

[QUOTE="mamsku";22186586]Nyt sain tietää että mistä lapseton-serkku on saanut toisesta abostista tietää... Meidän mummolta! Mummo on sellainen jolle pystyy kaiken kertomaan ja hän tukee aina. Mummo oli sitten harmitellut tätä aborttia lapsettoman-serkun läsnäollessa..[/QUOTE]

No tuskin sille mummolle koin suuria salaisuuksia kannattaa kertoa jos noin levittelee niitä ympäriinsä. Silti pidän vähän erikoisena että mummokin on tuossa raiskaus-jutussa nostanut esille ainoastaan abortin (ja varsinkin sellaisen ihmisen kuullen jolla tietää olevan lapsettomuusongelmia ja kielteinen suhtautuminen aborteihin). Itse kuitenkin pitäisin sitä raiskausta sinänsä jo paljon vakavampana asiana ja kuvittelisin mummon olevan enemmän huolissaan siitä mitä lapsenlapsi on tuossa joutunut kokemaan.

Joo, sekavaa oli. Mut jos totta, niin kyllä todella tuolla ihmisellä on tosi huono onni... Mutta nämä ovat vaikeita asioita. En hyväksy aborttia, mutta aihe ei ihan musta-valkoinen kyllä ole, tuo lapsen vaikea vammaisuus tai raiskauksen seurauksena raskaus ovat näitä rajalla meneviä syitä. Mutta minulle kävi niin, että juuri kun olin pitkistä lapsettomuushoidoista luopunut ja mieli järkyttyneenä, niin mun pikkuserkku (joka siis kyllä tiesi tilanteeni) päätti yksissä juhlissa kertoa mulle, että hänelle on tehty abortti parin lapsen välissä, koska ei halunnut juuri silloin saada vauvaa. (Myöhemmin sitten vielä sai pari lasta). Ja tuo oli minusta ihan hirveän järkyttävää, kuinka ihminen voi olla noin ajattelematon, että kertoo varta vasten hänelle tehdystä abortista, kun toinen kärsii lapsettomuudesta eikä yrityksistä huolimatta tule raskaaksi. Tästä on jo vuosia aikaa ja itse olen myös myöhemmin lapsen saanut, mutta tuota tilannetta en todella voi unohtaa. Olisin voinut elää ilman tietoa tuosta abortistakin.

No tuskin sille mummolle koin suuria salaisuuksia kannattaa kertoa jos noin levittelee niitä ympäriinsä. Silti pidän vähän erikoisena että mummokin on tuossa raiskaus-jutussa nostanut esille ainoastaan abortin (ja varsinkin sellaisen ihmisen kuullen jolla tietää olevan lapsettomuusongelmia ja kielteinen suhtautuminen aborteihin). Itse kuitenkin pitäisin sitä raiskausta sinänsä jo paljon vakavampana asiana ja kuvittelisin mummon olevan enemmän huolissaan siitä mitä lapsenlapsi on tuossa joutunut kokemaan.

Puhuin serkkuni kanssa juuri puhelimessa, hän kertoi mummon harmitelleen aborttia ja "kaikkea muuta pahaa" joka on kohdistunut serkkuuni. Raiskauksesta ei puhunut ääneen eikä nimellä.. Mummo varmaan luuli että ollaan kaikki serkukset edelleen toisillemme kuin sisarukset ja kerrotaan kaikki salaisuudetkin, mutta niin se elämä on vähän ajanut erilleen..

Yhteistyössä